Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 September 2017, 08:09   #1
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard Whatsapp op smartphone leeft eigen leven

Ik heb een Samsung Galaxy core (SM-G360F).
Eén van de geinstalleerde apps is Whatsapp.
Als ik een berichtje type, overkomt het me steeds vaker dat als vanzelf overgeschakeld wordt op hoofdletters (zowel 1 hoofdletter, als caps-lock) of speciale tekens (zowel 1 als 2). Ook al meerdere keren gehad dat de net ingetypte tekst volautomatisch werd verwijderd. Wat tot nu toe 'helpt' is 2x kort de aan/uit knop in drukken. Als je dat in een berichtje 3x moet doen, gaat het wel flink irriteren.
Heeft iemand dit ook wel eens ervaren (met Whatsapp)? Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Op de telefoon heb ik verder eigenlijk geen apps, waar ik met enige regelmaat (langere) tekst invoer.
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2017, 10:55   #2
falstring

Standaard

zet eens een keer de telefoon helemaal uit en weer aan: aan/uitknop drukken tot de optie afsluiten opkomt en die moet je dan benutten.
en: ga instellingen/opslagruimte/ cache en wis die eens.
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2017, 16:21   #3
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

En nog een andere optie is om automatisch aanvullen en/of automatisch verbeteren uit te schakelen, staat vaak standaard aan.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2017, 21:57   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falstring Bekijk bericht
zet eens een keer de telefoon helemaal uit en weer aan: aan/uitknop drukken tot de optie afsluiten opkomt en die moet je dan benutten.
en: ga instellingen/opslagruimte/ cache en wis die eens.
Laat hem dan een paar minuutjes uit staan, en maak (dus) geen gebruik van de herstart optie..

En wat betreft het wissen van de cache, dan kan je bij problemen binnen één app beter (ook) de cache van alleen die app wissen, samen met het werkgeheugen:
* druk langer op de Start-toets (mid-onder ?) zodat 'Recente apps' in beeld komen, en druk daar op het vuilnisbakje om je werkgeheugen te ontdoen van eerder gestarte apps. Verlaat dat venster weer.
* ga dan naar 'Instellingen - Algemeen - Applicatiebeheer - Whatsapp'. Selecteer die, en leeg daar de cache. (Mocht je app niet in de normale lijst staan, veeg dan horizontaal naar 'Alles')

! Je kan daar ook kiezen voor 'Gegevens wissen', een optie die mij al eens flink uit de brand hielp, maar besef dan wel dat ik daarna alle persoonlijke instellingen van de app kwijt was, en alles dus op standaard werd gezet.

B.t.w., een off-topic tip, het wissen van het werkgeheugen zoals hierboven uitgelegd, heeft bij mij al meerdere keren gezorgd dat een al te hoog batterijgebruik werd ingeperkt, en ik weer gewoon een paar dagen met een lading kan doen

(Bovenstaand is gezien vanuit KitKat, dus misschien iets anders ingericht)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 25 September 2017 om 08:47
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2017, 23:41   #5
Joman

Standaard

Het legen van caches en werkgeheugen kan ook automatisch op gezette tijden met een tool als Android Assistent
Joman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2017, 10:17   #6
Obelix71

Standaard

Heb onlangs de telefoon al een keer uitgezet en weer aangezet. Zal hem eens wat langer laten uitstaan.

Heb zojuist de mogelijkheid gevonden om de cache te legen en dit toegepast.

@Erik: de stappen die jij aangeeft, heb ik nog niet kunnen 'vertalen' naar mijn smartphone (lollipop geloof ik).

@BT: ben wel benieuwd hoe jij de link ziet met automatisch aanvullen/verbeteren.
Terwijl ik aan het typen ben, schakelt de smart(?)phone over op andere tekenset.
Oud 26 September 2017, 00:44   #7
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Automatische correctie doet de raarste dingen. Gaf bij mij ook herhaaldelijk ongewenste hoofdletters en wijzigde woorden.
Een andere tekenset heb ik nog niet gehad toen, maar dat wil niet zeggen dat daarom het probleem niet bij automatische correctie of zou kunnen liggen.
Proberen kost niks he.

Is trouwens niet aanvullen wat ik bedoelde maar voorspellend... weet effe de Nederlandse tekst niet ervoor, maar hier heb je de handleiding in 't Engels met plaatjes.
http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/870984

Daar zie je ook auto replace en auto capitalize (auto hoofdletters) bij staan. Jouw probleem kan ontstaan door een combo van deze dingen. Zoals gezegd, hier ook al meegemaakt.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 26 September 2017 om 00:47 Reden: Verwijzing erbij geplaatst.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2017, 06:55   #8
Obelix71

Standaard

Ben "blij" dat ik niet de enige ben. Kon op internet nog niet iets vergelijkbaars vinden.

Heb ondertussen cache geleegd en de telefoon een paar minuten uit gehad.
Gisteren nog kort ge-appt en dat ging goed. Wil nog even wachten met juichen en het geven van een staande ovatie voor jullie tips.

De overige tips ga ik proberen als het probleem zich toch / weer voordoet.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten