Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Linux/en andere

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 September 2018, 23:10   #1
anoniem44990
Guest

Standaard Foto's kopiŽren naar sd kaart

Beste mededenkers,
Ik heb een samsung galaxy sm-t900 tablet met androÔd besturing. Als ik de foto's die in "afbeeldingen" staan wil kopiŽren naar mijn sd kaart heb ik geen problemen. Ze worden netjes op mijn sd card gezet. Maar ik doe dit met de bedoeling om meer ruimte vrij te krijgen op mijn apparaat. Wanneer ik een foto in "afbeeldingen"kopiŽer en daarna plak in de map"Pictures"die op mijn sd kaart staat, wordt de foto afgebeeld op mijn sd kaart. Maar
.....wanneer ik deze foto verwijder in "afbeeldingen", om ruimte vrij te maken, wordt deze foto ook verwijderd op mijn sd geheugenkaart.Als ik dan kijk in "Galerij"'dan is ook daar deze zelfde foto verwijderd?Ik begrijp er niets van. Waarom wordt de foto die gekopiŽerd is van "afbeeldingen" naar de sd kaart, ook verwijderd als ik deze foto van "afbeeldingen"verwijder? Weet u soms de oplossing?
Mvg,
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2018, 10:58   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zou eens een eigen map op je SD kaart maken met een andere naam, op een andere plaats, en nogmaals proberen. De naam 'Pictures' lijkt mij typisch voor het systeem, en misschien is dat dan ook gekoppeld aan je
mappen in 'Afbeeldingen' in het intern geheugen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2018, 11:08   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Vergat ik, bij mijn Android systeem heb ik ook de optie 'Verplaatsen' naast kopiŽren.

En let goed op of je inderdaad op je externe kaart zit, vanwege die naam 'Pictures', tenzij je die map zelf zo genoemd hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2018, 03:59   #4
anoniem44990
Guest

Standaard Foto's kopiŽren naar sd kaart

Aan erikdenhouter,
Vriendelijk dank voor uw hulp. Ik heb zoals u aanbevolen heeft een nieuwe map gemaakt met de naam "Foto's van Afbeeldingen" op de sd geheugenkaart.Er staan trouwens ook nog andere mappen op de sd kaart zoals Android,DCIM,LOST.DIR, Music, Pictures,Video.Maar......als ik de foto die op Afbeeldingen staat verplaatst heb naar de nieuwe map" Foto's van Afbeeldingen " op de sd kaart,verdwijnt die foto weer uit de nieuwe map "Foto's van Afbeeldingen" wanneer ik dezelfde foto verwijder uit Afbeeldingen.Er verschijnt een melding als volgt: de doelmap is dezelfde als de bronmap. Er zit niets anders op dan de foto's van Afbeeldingen te verplaatsen of kopiŽren naar een usb stick, zodat ik zeker ben dat mijn foto's van afbeeldingen bewaard blijven als ik deze verwijder.Het lukt trouwens ook niet om een foto van de usb stick naar Afbeeldingen te verplaatsen of kopiŽren.Wel kan ik een foto van de usb stick naar de nieuwe map"Foto's van Afbeeldingen" kopiŽren en ook naar de sd kaart.Je moet dus om ruimte te besparen op jouw android apparaat uw foto's onmiddellijk op uw sd geheugenkaart plaatsen inplaats van in Afbeeldingen.Ik blijf het evenwel heel raar vinden dat de foto's die je kopiŽert of verplaatst naar jouw sd kaart , daarna weer verdwijnen op jouw sd kaart als je de foto's verwijdert in Afbeeldingen.
Mvg,
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2018, 10:54   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
.....Er verschijnt een melding als volgt: de doelmap is dezelfde als de bronmap. Er zit niets anders op dan de foto's van Afbeeldingen te verplaatsen of kopiŽren naar een usb stick, zodat ik zeker ben dat mijn foto's van afbeeldingen bewaard blijven
Dat lijkt er toch op dat jouw idee wat nu de SD kaart is en wat het interne geheugen niet klopt. Je kopieert dus naar dezelfde map als waar de afbeelding vandaan komt.

Heb je de kaart al eens in een kaartlezer op een PC bekeken ? En een schijfcontrole er op uitgevoerd om te zien of die wel is wat hij zegt te zijn ?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2018, 03:06   #6
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan erikdenhouter,

Ik heb de sd kaart samen gekocht met mijn tablet samsung galaxy tabpro sm-t900 android versie 5..1.1 bij de firma coolblue.Die hebben de sd kaart in mijn tablet geplaatst. Als ik op het gele pictogram van "Bestanden" klik, kom ik een verkenner scherm waar zowel "Afbeeldingen" als "sd kaart" voorkomen. Ik open "Afbeeldingen" en de foto's komen tevoorschijn.Ik selecteer een foto en klik op verplaatsen of kopiŽren.Daarna ga ik in de verkenner naar "sd kaart" en open die ook. Bovenaan staat "hier kopiŽren" of" hier verplaatsen" aangemeld.Wanneer ik daar op klik verschijnt de foto op de sd kaart of in de nieuwe map"Foto's van Afbeeldingen" die ik heb gemaakt op de sd kaart.Tot daar gaat alles prima.Maar.....wanneer ik opnieuw kijk op "Afbeeldingen" staat de gekopiŽerde of verplaatste foto tweemaal in mijn "Afbeeldingen".Verwijder ik de beide foto's in "Afbeeldingen", en ik klik opnieuw in de verkenner op mijn sd kaart, dan zijn de foto's die er stonden verdwenen.En de vermelding" de doelmap is dezelfde als de bronmap " verschijnt op het scherm.Ik las op het internet dat google niet zo enthousiast is voor het kopiŽren en verplaatsen van foto's en bestanden naar een sd kaart. Dit heb ik gelezen op een website waar ik zocht naar een uitleg, hoe ik een back-up kan maken en plaatsen op een sd kaart.Er stond geschreven dat je meermaals de toestemming moest vragen om apps en andere data te plaatsen op de sd kaart .
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2018, 11:01   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Hm, ik blijf er bij dat er een fundamentele fout lijkt te zijn in de manier waarop jij zelf tegen de verschillende geheugens aankijkt. Dus dat je 'een' map op de verkeerde plaats inschat.
Zo denk ik dat het mogelijk is dat jouw foto-app al je foto's al lang op de SD kaart heeft geplaatst, dus standaard je SD kaart al als opslag gebruikt.(Je kan dat zien in de app, of misschien onder zijn instellingen in app beheer).
Anders lijkt het niet te verklaren dat die foutmelding over dezelfde bron- en doelmap wordt getoond.
(En excuses als ik teveel doordram over jouw visie inzake, je uitleg is eigenlijk uitvoerig genoeg)

Volgens dit instructiefilmpje is het verplaatsen een simpele handeling, al wordt niet vermeld welke Android versie hier getoond wordt:
https://www.youtube.com/watch?v=LLfgJMBJKxw

Ik geef toe dat er meerderen zijn met problemen met de SD kaart onder Android Lollypop, maar ook niet zo veel dat het standaard gedrag blijkt te zijn.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 27 September 2018 om 11:13
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2018, 22:58   #8
anoniem44990
Guest

Standaard Foto's kopiŽren naar de sd-kaart

Beste erikdenhouter,
Je hebt gelijk wat betreft de melding"de doelmap is dezelfde als de bronmap" De foto's die in de map"Afbeeldingen" staan zijn ook al geplaatst op de sd-kaart.Vandaar deze melding. In deze onderverdeling staan de mappen opgedeeld.Bovenaan "Mijn bestanden"Daaronder een horloge met daarnaast "Tijdlijn" Daaronder een gele mapafbeelding met vinkje erin en daarnaast Photo Editor.Daaronder "Mappen" en daaronder een blauw vakje met daarnaast "Apparaatopslag".Daaronder een grijs vakje met gele tinten en daarnaast SD-kaart.Daaronder een usb afbeelding en daarnaast "UsbDriveA."Daaronder CategorieŽn. Daaronder een groen cirkeltje met wit rechthoekje erin en daarnaast "Afbeeldingen "Daaronder een purperen cirkeltje met wit vierkantje erin en daarnaast "Video's."Daaronder een blauw cirkeltje met een muzieknoot erin en daarnaast Audio.Daaronder een licht bruin cirkeltje met een paginaatje erin en daarnaast "Dokumenten".Daaronder een donkerblauw cirkeltje met 3 kleine witte vierkantjes en een wit pijltje neerwaarts met daarnaast "Gedownloade apps.Daaronder een lichtblauw cirkeltje met een pijl neerwaarts met underline en daarnaast " Downloadgeschiedenis".Daaronder Apps
Daaronder een rood vierkant met een witte S +potlood erin en daarnaast "S Note". Daaronder een groen-een rood-en een blauw vierkantje met daarnaast "Office".Daaronder een wit vierkantje met daarin blauwe rechthoekjes met daarnaast "Dropbox".Dit is dus de structuur die naast de foto's staat die geplaatst zijn op de map Afbeeldingen, en op de SD-kaart.Maar....ik heb een foto die zowel in mijn "Afbeeldingen" staat als op de sd-kaart, in mijn"Afbeeldingen" verwijderd en zowel de foto in mijn "Afbeeldingen" als de foto op de sd-kaart waren verdwenen.Niet normaal.Dit heb ik nooit voor gehad op mijn helpdesk pc en mijn laptoppen.Ik heb gekeken onder"Applicatiebeheer" maar daar valt niets bijzonders op over de sd-kaart.Ik zie dus nergens een verwijzing staan naar een koppeling van de map"Afbeeldingen" met de sd-kaart. Ik raak er niet wijs uit .
Mvg,
gilbert.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2018, 09:18   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Screenshot zou wel sneller zijn.

De opslagplaats voor de foto's kan je in de (standaard) camera app veranderen:
https://www.samsung.com/ca/support/m...te4-move-them/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
....ik heb een foto die zowel in mijn "Afbeeldingen" staat als op de sd-kaart,
.........
Ik heb gekeken onder"Applicatiebeheer" maar daar valt niets bijzonders op over de sd-kaart.Ik zie dus nergens een verwijzing staan naar een koppeling van de map"Afbeeldingen" met de sd-kaart.
Hier maak je een denkfout... Afbeeldingen is niet een map. 'Afbeeldingen' is gewoon een ingang naar al je afbeeldingen, en het ligt er aan hoe je in je bestandsbeheer hebt ingesteld waar je afbeeldingen worden opgeslagen. 'Afbeeldingen' is dus niet per se je interne opslag. Dan is het normaal dat als je een (enige) foto ergens verwijderd, dat deze uit 'Afbeeldingen' verdwijnt.

Bij mijn Kitkat (Android 4.4.2) kan ik in de app 'Mijn bestanden' (via de de knop met twee streepjes links onder op mijn phone) in 'Instellingen' de opslagplaats voor mijn afbeeldingen opgeven. ('Afbeeldingsdirectory instellen')

Mijn idee: het bestandsbeheer is gewoon al tijden onnodig gecompliceerd gemaakt (ook onder Windows), en dat is waarschijnlijk gedaan om de 'minder doordenkende mens' het zogenaamd makkelijker te maken, maar dat heeft geleid tot veel te moeilijk moeten denken voor iedereen die best zelf een bestandsstructuur kunnen onthouden. Het gevolg is een grotere kans op dataverlies, en mensen de kans ontnemen verplicht iets simpels te moeten leren.
Ik ben zelfs bang dat er nog duisterdere redenen achter deze constructie te vinden zijn. Cloudopslag lijkt bij zulke problemen een logische keus, maar in feite krijg je er een verschil bij.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 1 October 2018 om 10:37
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2018, 20:54   #10
anoniem44990
Guest

Standaard Foto's kopiŽren naar de sd-kaart

Vriendelijk dank voor uw verklarende uitleg.Ik weet niet of dit ook gebeurt wanneer je foto's die in Afbeeldingen staan,ook op een sd-kaart plaatst in de laptop.Ik gebruik geen geheugenkaart in mijn laptop en kan het dus ook niet testen.
Als je een foto of afbeelding verwijdert in Afbeeldingen dan worden de foto's en afbeeldingen ook gewist in Galerij en in de Downloadgeschiedenis.Die zijn dus allemaal gelinkt aan elkaar. En als je een foto of afbeelding copiŽert uit Afbeeldingen naar jouw sd-kaart,dan worden deze foto of afbeelding ook verwijderd wanneer je dezelfde foto of afbeelding in Afbeeldingen verwijdert.De foto en afbeelding worden dus gelinkt bij copiŽren of verplaatsen.
Dus wil je ruimte besparen op uw apparaat(intern geheugen) en uw foto's en afbeeldingen behouden,dan moet je alle foto's en afbeeldingen rechtstreeks op je sd-kaart laten plaatsen of op uw usb stick of uw laptop.Daarna kan je uw foto's en afbeeldingen in Afbeeldingen verwijderen met een gerust hart.
gilberto
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten