Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 January 2018, 16:06   #1
anoniem67256
Guest

Standaard Firefox Windows 10

Goedenavond,

recent Windows 10 ge´nstalleerd en Firefox 52.5.2 ge´nstalleerd. Opnieuw alle gebruikers aangemaakt (in de vorm van meerdere e-mail adressen) en alle mappen en opgeslagen mail van de vorige installatie vanaf mijn NAS teruggehaald.
Nou blijkt de huidige versie van Thunderbird voor elke gebruiker de mappen "drafts, sent en spam" aan te maken. Die heb ik niet nodig want ik sla alles op in lokale mappen die op de NAS staan. Ik wil van die standaard mappen per gebruiker af maar kan op het net geen enkele instructie vinden om dat te doen. Het helpt niet om die mappen naar de prullenbakken te slepen en die leeg te maken, bij de volgende aanlog staan ze er gewoon weer.
Wie weet raad?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2018, 23:37   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Dat heeft te maken met de gebruikte gegevens bestanden.
Als je voor elk account een nieuw gegevens bestand aan maakt krijgt elk bestand dus ook zijn eigen instellingen incl. de door jou genoemde mappen.

Dus wil je alles in 1 bestand hebben moet je elk account gebruik laten maken van hetzelfde gegevensbestand.

Dan is er nog het verschil tussen pop3 en imap. Als je de accounts met imap hebt ingesteld, dan krijg je bij elk account de mappen die ook op de server staan.
Nu durf ik echter niet met zekerheid te zeggen of je hier ergens kunt aangeven of deze van 1 map gebruik moeten maken.

Is dat wat je bedoeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2018, 09:23   #3
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polderbaan Bekijk bericht
Firefox 52.5.2 ge´nstalleerd.
Citaat:
Nou blijkt de huidige versie van Thunderbird voor elke gebruiker de mappen "drafts, sent en spam" aan te maken.
Even uit nieuwsgierigheid: wat heeft Firefox hier mee te maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2018, 10:26   #4
anoniem67256
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Dat heeft te maken met de gebruikte gegevens bestanden.
Als je voor elk account een nieuw gegevens bestand aan maakt krijgt elk bestand dus ook zijn eigen instellingen incl. de door jou genoemde mappen.

Dus wil je alles in 1 bestand hebben moet je elk account gebruik laten maken van hetzelfde gegevensbestand.

Dan is er nog het verschil tussen pop3 en imap. Als je de accounts met imap hebt ingesteld, dan krijg je bij elk account de mappen die ook op de server staan.
Nu durf ik echter niet met zekerheid te zeggen of je hier ergens kunt aangeven of deze van 1 map gebruik moeten maken.

Is dat wat je bedoeld?
Nou, nee. Ik dacht het inmiddels zelf gevonden te hebben. Als je in Thunderbird op de accountnaam klikt, kun je bij "geavanceerd" de "mapabonnementen" vinden. Daar had ik tot nog toe overheen gekeken. Daar heb ik vervolgens de vinkjes weggehaald bij de mappen die ik kwijt wil. Ook dat werkt niet. Ze zijn er bij de volgende aanlog weer, net zoals de vinkjes die ik had weggehaald.
Ik ben bang dat ik ermee moet leren leven als ik met Thunderbird wil blijven werken.
De accounts zijn overigens inderdaad met imap ingesteld.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2018, 12:39   #5
anoniem49196
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71
Even uit nieuwsgierigheid: wat heeft Firefox hier mee te maken?
Helemaal niets, Obelix. Polderbaan vergiste zich; hij bedoelde te schrijven dat hij Thunderbird 52.5.2 ge´nstalleerd heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2018, 14:50   #6
anoniem67256
Guest

Smile foutje, sorry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Helemaal niets, Obelix. Polderbaan vergiste zich; hij bedoelde te schrijven dat hij Thunderbird 52.5.2 ge´nstalleerd heeft.

Ja, inderdaad, ik had ze allebei tegelijkertijd ge´nstalleerd (what's in a name)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2018, 20:38   #7
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad, ik had ze allebei tegelijkertijd ge´nstalleerd (what's in a name)
Nou, als ik in bed lig vind ik het verschil tussen met Piet of Trudie toch redelijk belangrijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2018, 08:17   #8
anoniem67256
Guest

Standaard what's in a name

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Nou, als ik in bed lig vind ik het verschil tussen met Piet of Trudie toch redelijk belangrijk.
Ik heb vroeger een best mooi meisje gekend dat Pietje heette.......
We gaan trouwens nu wel een beetje "off topic"
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2018, 10:27   #9
anoniem67256
Guest

Standaard thunderbird en ziggo

Citaat:
Ik heb vroeger een best mooi meisje gekend dat Pietje heette.......
We gaan trouwens nu wel een beetje "off topic"
Ik ben nog wat verder gaan spitten en ik krijg nu de indruk dat die ongewenste mappen uit mijn Ziggo account komen, want in mijn eveneens via Thunderbird gecreŰerde Gmail account heb ik die mappen niet.
Zal eens contact opnemen met Ziggo over dit probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2018, 16:17   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Als het een IMAP account is kom je daar niet onder uit*. Ieder IMAP (of Exchange) neemt z'n eigen Postvak In, Prullenbak en Verzonden Items (etc.) mee.

(* met een omweg misschien wel, maar ik twijfel of je dat moet willen, want dat maakt de webmail soort van onbruikbaar; het is in ieder geval niet hoe IMAP bedoeld is).
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten