Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 January 2018, 00:03   #11
anoniem40097
Guest

Standaard

@dappertje
Ik heb nu Private Internet Access voor 7 dagen op proef.
Qua snelheid kom ik niet verder dan 84Mbps. Gebruik je de default instellingen? server in NL?
Wat me opvalt je kunt kiezen uit 2 protocollen, waarvan er 1 niet werkt.
Als ik de pc opstart logt Private Internet Access netjes in en zie ik dat VPN werkt (ander IP dan mijn eigen IP). Als ik dan vervolgens Private Internet Access verbreek en weer opnieuw aanmeld dan zegt Private Internet Access dat VPN on-line is maar ik zie mijn eigen IP adres in Ookla speedtest. Je moet dan om het weer echt werkend te krijgen de pc opnieuw opstarten. Is dat een instelling of hoort dat bij Private Internet Access?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 00:32   #12
anoniem38560
Guest

Standaard

Dat moet normaal werken, als ik verbinding maakt krijg ik gelijk een ander ip-adres.
Kan het zo zijn dat de Ookla speedtest pagina word gecached.
Klik op de refresch knop in je browser.
Uit der aard moet je wel wachten tot het icoontje groen is.
Bij speedtest kom ik aan 95mbps maar tijden download makkelijk aan de waardes die ik aangaf.

Laatst gewijzigd door dappertje : 21 January 2018 om 00:42
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 00:49   #13
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HarZ Bekijk bericht
@dappertje
Ik heb nu Private Internet Access voor 7 dagen op proef.
Qua snelheid kom ik niet verder dan 84Mbps. Gebruik je de default instellingen? server in NL?
Wat me opvalt je kunt kiezen uit 2 protocollen, waarvan er 1 niet werkt.
Als ik de pc opstart logt Private Internet Access netjes in en zie ik dat VPN werkt (ander IP dan mijn eigen IP). Als ik dan vervolgens Private Internet Access verbreek en weer opnieuw aanmeld dan zegt Private Internet Access dat VPN on-line is maar ik zie mijn eigen IP adres in Ookla speedtest. Je moet dan om het weer echt werkend te krijgen de pc opnieuw opstarten. Is dat een instelling of hoort dat bij Private Internet Access?
Ik laat trouwens VPN nooit opstarten bij opstarten PC maar connect alleen als het nodig is.
Probeer ander bij www.whatismyip.com
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 00:57   #14
anoniem38560
Guest

Standaard

Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 09:10   #15
anoniem54453
Guest

Standaard

Ik ben overgestapt van ExpressVPN naar AirVPN. is echt een aanrader
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 09:40   #16
anoniem40097
Guest

Standaard

@dappertje
Uiteraard heb ik de browser gerefreshed en op whatsmyip gekeken.
In beide gevallen krijg ik mijn eigen ip adres terwijl PIA een ander IP aangeeft.
Zo te zien gebruik je de standaard instellingen. Wat heb je onder "versleuteling" ingesteld? Het onderste gedeelte van het plaatje dat je niet hebt meegestuurd.

Verder moet ik via de taakbalk PIA benaderen. Bij andere VPN programma's krijg ik een pop-up bij het aanklikken van het VPN icoontje. Of is dat ook een instelling?
Mijn visie over het aan/uitzetten van VPN zou zijn: standaard aan en uit bij binnenhalen van grote bestanden (gaat toch al via SSL) omwille van de snelheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 11:26   #17
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
@dappertje
Uiteraard heb ik de browser gerefreshed en op whatsmyip gekeken.
In beide gevallen krijg ik mijn eigen ip adres terwijl PIA een ander IP aangeeft.
Zo te zien gebruik je de standaard instellingen. Wat heb je onder "versleuteling" ingesteld? Het onderste gedeelte van het plaatje dat je niet hebt meegestuurd.

Verder moet ik via de taakbalk PIA benaderen. Bij andere VPN programma's krijg ik een pop-up bij het aanklikken van het VPN icoontje. Of is dat ook een instelling?
Mijn visie over het aan/uitzetten van VPN zou zijn: standaard aan en uit bij binnenhalen van grote bestanden (gaat toch al via SSL) omwille van de snelheid.
Dan is het icoontje toch handiger, je ziet in 1 oog opslag dat je een beveiligde verbinding hebt. Wat betreft het ip-adres werkt het bij mij perfect. Misschien heb je ergens in de instellingen aangegeven dat je normale verkeer via je standaard gateway moet lopen.
Dan word er wel een VPN verbinding opgezet maar word je normale internet verkeer gewoon via je modem gedaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 23:25   #18
anoniem40097
Guest

Standaard

Ik heb mijn vragen ook al uitgezet bij PIA. Wacht hun reactie even af.

Qua instelling zie ik dat jij de data encryption op AES-128 hebt staan bij mij staat het op AES-256.

Als ik het icoontje van PIA aanklik op mijn bureaublad dan gebeurt er niets.
Waarschijnlijk omdat het programma al opgestart is en alleen benaderbaar is vanaf de taakbalk (driehoekje naast toetsenbord icoontje). Is dat bij jou ook zo?

Laatst gewijzigd door HarZ : 21 January 2018 om 23:27
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2018, 23:38   #19
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn vragen ook al uitgezet bij PIA. Wacht hun reactie even af.

Qua instelling zie ik dat jij de data encryption op AES-128 hebt staan bij mij staat het op AES-256.

Als ik het icoontje van PIA aanklik op mijn bureaublad dan gebeurt er niets.
Waarschijnlijk omdat het programma al opgestart is en alleen benaderbaar is vanaf de taakbalk (driehoekje naast toetsenbord icoontje). Is dat bij jou ook zo?
Nee ik heb een icoon dat ziet er uit als de android robot en die is rood als ik niet via vpn werkt en groen als dat wel het geval is. Om te connecten rechtsklik en server kiezen.
Normaal zet dit icoon zich onder het dakje omhoog bij de klok maar ik heb hem naast mijn netwerk icoon gesleept bij de klok

https://serverfault.com/questions/51...onsidered-weak

Laatst gewijzigd door dappertje : 21 January 2018 om 23:59
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2018, 11:51   #20
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Weet er weinig van, maar ik lees een verschil tussen 128 en 256 bits van 40% meer overhead voor de CPU. Dus een flink snelheidsverschil.

https://crypto.stackexchange.com/que...28-bit-aes-enc
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten