Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 August 2017, 02:01   #21
anoniem44990
Guest

Smile De laptop aangesloten laten op de stroom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
1. Niet alleen een risico, maar gewoon een feit. Accu's verliezen langzaam hun lading, ook als je ze niet gebruikt.
2. Niet vol bewaren zorgt er voor dat de capaciteit minder snel achteruit gaat. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu. Daar wordt gesproken over 40% overigens, maar dan zul je ook eerder moeten bijladen. Belangrijkste is om de accu zeker niet vol te bewaren.
3. Verschilt per accu en de bewaaromstandigheden, zul je moeten uitproberen.
4. Wat is veel? Verschilt ook per merk en de efficientie van de lader. Zal gemiddeld een paar Watt zijn. Koop zo'n stroommeter voor in het stopcontact en je kunt het voor jezelf nagaan. Als je een oude frigo hebt kun je die veel beter vervangen door een A+++ exemplaar, dat levert in stroomverbruik veel meer op dan de accu's uit de laptops halen.
Aan FooBar,

Bedankt voor de uitleg. Dat is een goede opmerking over die oude frigo. Vermits ik mijn laptop niet dagelijks gebruik, heb ik gemerkt dat de batterij nog steeds 100% aanduidt na een tijd en dat erbij staat vermeld dat de accu niet wordt opgeladen. Ook in de kamer op mijn lenovo laptop waar ik de accu kon afstellen op 60%, blijft deze lange tijd op 60% staan en duidt hij aan dat hij volgeladen is. Als de accu's volgeladen zijn wordt er dan nog stroom verbruikt?
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2017, 06:01   #22
anoniem14945
Guest

Standaard

De adapter gebruikt stroom, zelfs als de laptop niet is aangesloten.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2017, 01:17   #23
anoniem44990
Guest

Standaard De laptop aangesloten laten op de stroom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
De adapter gebruikt stroom, zelfs als de laptop niet is aangesloten.
Thanks. Als ik het goed begrijp dan verbruikt de adaptor altijd stroom en de batterij zolang als die op 100% staat geen stroom. Was het niet dat er een risico bestaat op een crash van het besturingssysteem,als het stroomnet uitvalt, dan haalde ik de accu's uit de laptops.
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten