Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 August 2017, 09:53   #11
anoniem13227
Guest

Standaard

Bij mij ligt de accu al jaren in de la want gebruik laptop toch alleen op tafel. Vrouwlief heeft die op kantoor naast de computer en altijd aan de lading met accu er in en heel soms brengt ze die mee naar huis en zonder lader en na ruim 4 jaar geen centje pijn.
Denk dat het allemaal wel meevalt met de huidige accu´s
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2017, 13:46   #12
anoniem14945
Guest

Standaard

zou kunnen dat het tegenwoordig beter gaat. Maar ik heb zelf toch al enkele accu's betrekkelijk snel versleten door laptops vooral als desktop te gebruiken. Waren toch ook Li-ion batterijen toen...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2017, 01:50   #13
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan alle medewerkers ,

Vriendelijk dank voor de opmerkingen en aangeboden hulp wat betreft het aan-en uitschakelen van de laptops die op netstroom zijn aaangesloten.Vermits bij ons de electrische stroom levering heel duur is,zal ik de schakelaar van de stekkerdoos uitzetten na gebruik van de laptops.Deze topic mag dus gesloten worden.
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2017, 11:26   #14
anoniem54435
Guest

Standaard

Topics worden hier zelden gesloten.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2017, 01:28   #15
anoniem44990
Guest

Standaard De laptop aangesloten laten op de stroom

Aan Desperado,

Nog even dit: Vorige week begon het batterij ledje op de laptop plots oranje te knipperen. Ik had de stroomschakelaar uitgeschakeld de vorige avond en de laptop heeft dus enkele uren zonder stroom gezeten. Ik las in de handleiding dat de accu leeg was als het oranje lampje brandt en het aanbevolen was om een nieuwe batterij aan te schaffen. Ik heb toen de batterij uit de laptop genomen en weggelegd. Na een paar dagen heb ik de accu nog eens in de laptop geplaatst en ja hij werkte normaal en duidde 93 % aan toen ik op het batterij icoontje klikte. Daarna laadde hij weer op tot 100 % en er stond "Volledig volgeladen"; Waarom knipperde het lampje van de accu oranje?
mvg
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2017, 07:52   #16
anoniem54435
Guest

Standaard

Misschien zijn de contacten van de Accu vervuild ,en hebben ze na de her plaatsing van de Accu beter contact gemaakt , word er veel gerookt in de buurt van de laptop.???
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2017, 10:06   #17
anoniem14945
Guest

Standaard

Misschien heb je de laptop in de slaapstand gezet in plaats van afgesloten. Kun je in ieder geval eens proberen om te zien of dat het was.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2017, 01:23   #18
anoniem44990
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Misschien zijn de contacten van de Accu vervuild ,en hebben ze na de her plaatsing van de Accu beter contact gemaakt , word er veel gerookt in de buurt van de laptop.???
Aan Foobar en Desperado,

Er wordt nooit gerookt in ons huis. Er zijn bij mij thuis constant 3 laptops aangesloten op het stroomnet. Vermits de stroomfaktuur veel duurder is geworden in belgië, wil ik nu de 3 laptops uitschakelen van de stroom na gebruik. Is er een risico dat de accu's leeg geraken als ik ze uit de laptops neem? Waarom zoals men hier vermeld moet een accu eerst ontladen worden tot 60 % vooraleer ze mag verwijderd worden uit de laptop? Hoelang mag een batterij wegliggen tot ik ze weer moet opladen? En verbruikt een accu veel stroom als ze constant aan het stroomnet hangt?
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2017, 09:22   #19
anoniem14945
Guest

Standaard

1. Niet alleen een risico, maar gewoon een feit. Accu's verliezen langzaam hun lading, ook als je ze niet gebruikt.
2. Niet vol bewaren zorgt er voor dat de capaciteit minder snel achteruit gaat. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu. Daar wordt gesproken over 40% overigens, maar dan zul je ook eerder moeten bijladen. Belangrijkste is om de accu zeker niet vol te bewaren.
3. Verschilt per accu en de bewaaromstandigheden, zul je moeten uitproberen.
4. Wat is veel? Verschilt ook per merk en de efficientie van de lader. Zal gemiddeld een paar Watt zijn. Koop zo'n stroommeter voor in het stopcontact en je kunt het voor jezelf nagaan. Als je een oude frigo hebt kun je die veel beter vervangen door een A+++ exemplaar, dat levert in stroomverbruik veel meer op dan de accu's uit de laptops halen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2017, 09:35   #20
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
Aan Foobar en Desperado,
Op een forum mag iedereen de reply's lezen en erop reageren.......
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten