Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 July 2017, 07:39   #11
anoniem54435
Guest

Standaard

Dus eigenlijk een beetje illegaal ,

Als de code Legaal is kun je altijd telefonisch bij Microsoft activeren.

Laatst gewijzigd door Desperado : 23 July 2017 om 08:09
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 11:24   #12
anoniem14945
Guest

Standaard

Zo te lezen kun je voor jouw doel ook een image maken, zoals couch_potato al opmerkte. Dan blijft Windows ook gewoon geactiveerd als je de image terug zet. De image kun je ook terug zetten op een kleinere schijf: https://kb.acronis.com/content/2770
De image bewaar je nu op de kleinere schijf en als de grotere komt te overlijden koop je een nieuwe om de image op terug te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2017, 01:40   #13
anoniem44990
Guest

Standaard d: partitie naar een andere schijf clonen

Aan foobar,
Ik beschik reeds over Acronis true image home 11,toch bedankt voor de link.Het is juist wat je voorstelt.Bedankt voor de tip.
grtz
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2017, 03:26   #14
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan Desperado,

Het iso-bstand windows 7 pro is aangekocht bij esoftwaredownload.nl voor 19 euro.Bij de download was ook een activatiecode en voldoende info.Het was geen probleem om de iso op een dvd te branden.Ook de installatie verliep vlot.Maar tijdens de activatie kreeg ik de melding dat de code niet geldig was. Na wat zoekwerk op het internet en reacties van vorige kopers van dit produkt kwam ik te weten dat je telefonisch kunt activeren met hulp van microsoft,ook in de info van esoftwaredownload stond dit aangegeven.Dit heb ik dan ook gedaan zonder problemen.
Dus er is niets illegaal gebeurd.Maar het is wel omslachtig en microsoft hanteert ook een beperking hierop.
grtz
gilberto

Laatst gewijzigd door gilberto : 24 July 2017 om 03:29
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2017, 11:11   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zou ook zeggen probeer het met Acronis. Je kan het altijd overdoen.

Misschien doet Acronis dit zelf wel, maar de partitie waarop W7 gezet is moet actief gemaakt worden, en dan kan je hem als enige schijf in je PC plaatsen (!) en kijken of de boel boot.

Eventueel de partitie actief maken kan je in de Windows opdrachtprompt met het Windows programma 'diskpart'. Let op, elke actie die je daarmee doet is definitief, dus overtuig je van elke stap. Er zijn ook makkelijkere programma's (zoals XXClone) die dat kunnen. XXCLone zou ook een W7 systeem kunnen clonen (dat doet het zelfs terwijl Windows 7 draait), maar ik heb geen idee hoe het omgaat met het feit dat het een D: partitie is. Alhoewel dat geen probleem hoeft te zijn als de doelpartitie ook weer als D: gaat draaien.

Het is aan te raden om heel voorzichtig te zijn om de schijf bij te plaatsen zonder de ander schijf of schijven even af te koppelen, want bij boot van je systeem zou Windows wel eens erg in de war kunnen raken over wie wie is, en zijn eigen bootmanager niet begrijpen. Je zou dan b.v. de vraag kunnen krijgen om Opstartherstel uit te voeren, waarbij Windows je zelfs verkeerde schijfletters kan laten zien, en je een verkeerde keus zou kunnen maken. In zo'n geval dus helemaal geen opstartherstel laten doen.

Mocht je de nieuw gecloonde schijf als enige hebben geplaatst, maar Windows boot niet, dan zou je wel (soms meerdere keren) opstartherstel kunnen proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2017, 10:37   #16
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan erikdenhouter,
Thanks voor de uitleg.Op de huidige pc is de eerste hd verdeeld in twee partities waarvan c:exp alleen als tweede kan opgestart worden dus primaire partitie en de dartitie met vista altijd als eerste opstart primair en actief aangeduid in schijfbeheer. De dartitie is dus door de verkoper als actief ingesteld met de systeembestanden erop.Normaal gezien is cartitie altijd ingesteld als actief en primair en de dartitie als uitgebreide partitie voor de data.Op computers met een Intel x86- processor moet de systeempartitie een primaire partitie zijn die gemarkeerd is als actief.Op computers met een Intel x86- processor is dit altijd station 0.Dit is het station waarop het systeem -BIOS zoekt wanneer het besturingssysteem wordt gestart.Ondanks het feit dat op mijn pc de dartitie dus primair en actief is,wordt er algemeen van uitgegaan dat de cartitie primair en actief is. Maar het kan dus ook anders.Heeft u al een pc gezien waarvan de hd in twee partities is verdeeld ,een crimaire partitie zonder O S en een partitie d: die primair en actief is met een O S erop, die normaal kan opstarten van de dartitie? Waarom moet ik de partitie dp de nieuwe schijf actief maken als de partitie d:die ik wil clonen reeds actief is?
grtz
gilberto Raar dat al die smileys in de tekst komen,ik heb ze nochthans niet aangeduid.

Laatst gewijzigd door gilberto : 25 July 2017 om 10:46
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2017, 11:02   #17
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
... Raar dat al die smileys in de tekst komen,ik heb ze nochthans niet aangeduid.
Smileys:
jij vergeet steeds een spatie tussen de dubbele punt en de volgende letter, waardoor het als een smiley code wordt gezien: ' d: partitie ' type jij als ' d:partitie '. :p is een Smiley (ik heb voor dit bericht onderin de editor Smileys even uitgeschakeld)

Je verhaal wordt daarmee wat ingewikkelder, maar door je te quoten wordt het leesbaarder:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
....Op de huidige pc is de eerste hd verdeeld in twee partities waarvan c:exp alleen als tweede kan opgestart worden dus primaire partitie en de d:partitie met vista altijd als eerste opstart primair en actief aangeduid in schijfbeheer. De d:partitie is dus door de verkoper als actief ingesteld met de systeembestanden erop.Normaal gezien is c:partitie altijd ingesteld als actief en primair en de d:partitie als uitgebreide partitie voor de data.Op computers met een Intel x86- processor moet de systeempartitie een primaire partitie zijn die gemarkeerd is als actief.Op computers met een Intel x86- processor is dit altijd station 0.Dit is het station waarop het systeem -BIOS zoekt wanneer het besturingssysteem wordt gestart.Ondanks het feit dat op mijn pc de d:partitie dus primair en actief is,wordt er algemeen van uitgegaan dat de c:partitie primair en actief is. Maar het kan dus ook anders.Heeft u al een pc gezien waarvan de hd in twee partities is verdeeld ,een c:primaire partitie zonder O S en een partitie d: die primair en actief is met een O S erop, die normaal kan opstarten van de d:partitie? Waarom moet ik de partitie d:op de nieuwe schijf actief maken als de partitie d:die ik wil clonen reeds actief is?
Simpel, ik wist niet welk besturingssysteem op de actieve partitie stond... Vista eerst nam ik aan.
Maar actiever dan actief kan je een partitie niet maken, en "the proof is in the pudding", als het na clonen opstart dan is het goed.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 25 July 2017 om 11:06
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2017, 14:22   #18
anoniem27570
Guest

Standaard

c en met spatie c: p.....

En een actieve partities heeft niets met een 32 of 64 bit CPU te maken, maar met het kunnen booten vanaf die partitie en uiteraard moet die primair zijn, lees nergens dat het niet hoeft.
De schijf op de eerste IDE of SATA poort heeft altijd het nummer 0 in Windows.

Tevens melde ik dat je het voor de zekerheid moest controleren.

Blijft een rare weg om te bewandelen, een image van de hele schijf lijkt mij handiger, maar ja, wie ben ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 17:06   #19
anoniem44990
Guest

Standaard d: partitie clonen naar nieuwe schijf

Aan Lange Pier,
Dat is juist.Een image van de hele hd is de beste oplossing.Ik overweeg dus ook om een nieuwe harde sata schijf van 500 gb te kopen,dat zal geen problemen veroorzaken en moet ik ook niet de partities van mijn huidige schijf verkleinen.Je mag de topic sluiten,bedankt voor de hulp.
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2017, 22:04   #20
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan erikdenhouter,
Ik zal me een nieuwe hd aanschaffen van 500 gb en de huidige harddisk clonen.Dit is de minst moeilijke manier en zonder problemen.Ik had min of meer het vermoeden dat het alleen opstarten van een d: partitie niet gebruikelijk is. Maar het is misschien wel mogelijk,als dit in de partitietabel van het mbr staat aangegeven.Ik zal het eens vragen aan mijn computerverdeler.
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten