Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 July 2017, 01:42   #1
anoniem44990
Guest

Standaard Partitie d: klonen naar nieuwe schijf

Beste medewerker,
Ik wil mijn partitie d: met windows 7 pro erop op een nieuwe harddisk plaatsen,dit als back-up als de schijf het begeeft. De huidige hd is 500 gb groot,de nieuwe hd is 320gb.
Ik wil op de nieuwe harde schijf 1 partitie maken, dus een c: partitie.
Ik beschik over Acronis True Image Home 2011 die in staat is om met windows 7 te werken. In het verleden heb ik reeds een hele hd gekloond naar een andere hd zonder problemen met dit programma. Maar een partitie d: naar een c: partitie lijkt me niet mogelijk. Is dit juist?
Graag uw advies hierover.
mvg
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 05:35   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Als de windows schijf nu d: is, moet dat ook zo blijven. Anders werkt na terugzetten je windows niet meer. Als je de partitie kloont, zou de schijfletter overigens niet moeten veranderen. Vraag me trouwens wel af, waarom je niet gewoon een image aanmaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 06:59   #3
anoniem38560
Guest

Standaard

Je kan sowieso geen schijf plaatsen en een schijf naar clonen en in de PC laten, want dan zou je 2 d schijven hebben en dat gaat niet. Het beste is Windows back-up daar voor te gebruiken.
Dat kan je instellen dat hij dagelijks of wekelijks een incremental back-up naar de 2de schijf maakt.
Als je schijf het dan begeeft kan je een nieuwe plaatsen je pc opstarten van een installatie medium en de back-up terug zetten. Dan ben je snel weer aan het werk met al je data in tact tot op het moment van de laatste back-up.
Voordeel hierbij is dat als je per ongeluk een bestand weggooit (b.v. een belangrijke excel bestand of een foto e.d.) je het vanuit je back-up terug kan halen.

Dappertje.

Laatst gewijzigd door dappertje : 21 July 2017 om 07:07
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 10:18   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
Beste medewerker,
Ik wil mijn partitie d: met windows 7 pro erop op een nieuwe harddisk plaatsen,dit als back-up als de schijf het begeeft. De huidige hd is 500 gb groot,de nieuwe hd is 320gb.
Ik wil op de nieuwe harde schijf 1 partitie maken, dus een c: partitie.
Ik beschik over Acronis True Image Home 2011 die in staat is om met windows 7 te werken. In het verleden heb ik reeds een hele hd gekloond naar een andere hd zonder problemen met dit programma. Maar een partitie d: naar een c: partitie lijkt me niet mogelijk. Is dit juist?
Graag uw advies hierover.
mvg
gilberto
Je dien de schijf te klonen en partities achter de D: niet meenemen, en qua grootte de boel zo aanpassen dat het erop kan, kijken of die D: partitie actief is en test de schijf uit of die werkt.

Maar zoals eerder gezegd, waarom niet auto, per dag in te stellen, een image laten maken op een andere schijf, kan met Aomei b.v., te gebruiken via een bootable USB met Aomei gemaakt en daarnaast per week een backup met Windows.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 20:32   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik vermoed dat er meer te weten is:

hoeveel partities heeft de originele schijf ?
Staat er b.v. nog een besturingssysteem op, dus is het misschien een dual boot ?
Zo nee, hoe heb je W7 dan D: gekregen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 17:19   #6
anoniem44990
Guest

Standaard

Hello erikdenhouter,
Er bevinden zich twee partities op de huidige hd van 500 gb.Cartitie met O S vista home (232 gb groot) en dartitie ook 232 gb groot met O S windows 7 pro.De nieuwe harde schijf is 320gb.Daarop wil ik de d: partitie zetten.Ik kan mijn partities eventueel verkleinen en dan de huidige harddisk clonen.Maar door ondervinding in het verleden denk ik wanneer ik de cartitie 232gb naar 50 gb breng dit niet zal lukken,ook omdat het de systeempartitie is.Dan is er nog een optie.De nieuwe disk verdelen in twee partities,, 50 gb en 232gb met Acronis true image home 11 die ook met windows 7 kan werken. Hierop vista home installeren met de dvd die ik heb op c: en daarna de windows partitie met windows 7 pro clonen naar de dartitie.Met vista home gaat het niet om een image van windows 7 pro terug te zetten,of je moet over vista ultimate,vista business,vista enterprise beschikken.Ik heb ook een iso-bestand met windows 7 pro erop.Goedkoop gedownload op een nederlandse website.Maar de produktcode werkt niet goed en je moet telefonisch contact opnemen met de automatische centrale van microsoft om het O S te activeren.Ook omdat ik na aankoop van een nieuwe pc met windows home10 erop enkele maanden geleden,die reeds na een week niet meer werkte omdat het moederbord stuk was,ook heb moeten activeren op deze manier.Ik vrees dus dat de dienst van microsoft dit niet meer zal toelaten vermits het aantal keren beperkt is.Dank voor de snelle antwoorden op mijn situatie.
grtz
gilberto

Laatst gewijzigd door gilberto : 22 July 2017 om 17:24
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 18:42   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

Als je een geldige Licentie Code van Windows 7 Hebt

Kun je hier een Windows 7 Iso downloaden.

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...nload/windows7

En Waarom Vista handhaven ???
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2017, 19:11   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Wat is je doel, wil je Vista ook overhouden, of, mocht de originele schijf defect raken, alleen een W7 ter beschikking hebben ?

Is het Windows 7 systeem vanuit W7 gezien D:, of alleen vanuit Vista gezien ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 01:24   #9
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan erikdenhouter,
De vista home op c: op de nieuwe hd installeren dient alleen opdat de schijf kan opstarten .Daarna cloon ik de partitie d:met windows 7 pro erop op de partitie d: van de nieuwe harddisk.

De d: partitie staat zowel in het schijfbeheer van vista home als windows 7 pro aangeduid.De nieuwe harde schijf is dus bestemd als back-up mocht er iets misgaan met de huidige hd. Als ik een nieuwe harddisk van 500 gb koop is het alleen maar clonen van de ene schijf naar de andere,maar ik wil het zo goedkoop mogelijk houden met de middelen waarover ik nu beschik.
grtz
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2017, 01:37   #10
anoniem44990
Guest

Standaard

Aan desperato,
Zoals reeds vermeld beschik ik over een licentie code die niet correct werkt.Goedkoop gedownload van een nederlandse website.Opnieuw telefonisch activeren met microsoft zie ik niet zitten wegens de beperking die microsoft oplegt.(reeds tweemaal geactiveerd).Windows vista dient voor het opstarten van de nieuwe harddisk.En last but not least ik beschik reeds over een iso-bestand met windows 7 pro erop.
grtz
gilbero
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten