Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 June 2010, 09:37   #1
anoniem38250
Guest

Lightbulb Laptop Gezocht

Hallo Mensen,

Ik ben opzoek naar een laptop met de volgende vereisten maar ik weet niet wat de prijs ongeveer zal zijn en of deze eisen uberhaupt wel mogelijk zijn. Ik heb wel al wat rond gekeken maar niet echt het geschikte gevonden.

Alvast mijn excuses voor de vele eisen,

Vereisten:
RAM: Minstens 1GB, Het liefste 2GB
Processor: Snelheid minstens 2 Ghz, Hoger mag altijd. (*Opmerking* Hieronder staat wat ik er mee wil doen, hij moet dan nog wel soepel kunnen lopen.)
Grafischekaart: Hoeft niet goed te zijn, de nieuwste games hoeven er niet op te draaien eventueel wel wat oudere.
Harddisk: Minstens 500 GB, Het liefste 1TB
Drives: DVD Reader (Brander is niet nodig)
Uitgangen: Minstens 3 USB (2.0) poorten, Audio out, Microfoon ingang, mogelijkheid om geluiden die je hoort op te nemen, VGA. (Redelijke speakers)
Batterijduur: (Zeer belangrijk) Minstens 7 a 8 uur.
Extra's
WLAN: Niet vereist maar wel zeer handig
Webcam: Een redelijk goede, maar geen vereiste, het zou leuk zijn als het erin zit.
Wat ik er op wil doen?:
- SAM Broadcaster hele dag laten draaien. (7 a 8 uur)
Voor de personen die niet weten wat dit is, dit is een Broadcasting programma.
Systeem vereisten:
minimum:
Windows 2000 / Windows XP
1 GHz CPU
512MB RAM
50MB of HD space

Recommended:
Windows XP
2GHz CPU (Single CPU)
1GB of RAM
50MB of HD space

- Standaard dingen; internetten, e-mailen, ect. (Met SAM Broadcaster open, dan hangt hij aan de stroom)

- Eventueel gamen, nieuwste games hoeft hij niet te ondersteunen. COD4 nog wel. (Ook hierbij hangt hij aan de stroom omdat ik weet dat dat veel van de accu vraagt.)

- Heel veel op de HDD zetten.

Als het goedkoper is om een Laptop te kopen met minder Harddisk, met lagere accuduur of andere onderdelen die je makkelijk los erbij kan kopen en erin kan zetten. dan is dat ook prima.

Het budget?
MAX: 800 EUR
Als het kan onder de 500 EUR.

Nogmaals misschien erg veel eisen maar de reden dat ik geen pc maar een laptop wil gebruiken is het stroom verbruik. Een pc kan niet draaien op een accu. Daarnaast kan ik d.m.v. een laptop zenden op locatie.

Ik hoor graag of dit mogelijk is,
Groet! En heel erg bedankt!
Juriën

Laatst gewijzigd door MalamuteBew : 4 June 2010 om 09:40
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2010, 14:04   #2
anoniem16239
Guest

Standaard

Kijk voor een lange batterijtijd eens naar de Asus UL50-series, bijv.:
http://www.4launch.nl/shop/product/0...300--320gb--w7

Verkijk je ook niet op de lage kloksnelheid van een SU-processor, deze 1.3GHz CPU qua prestaties vergelijkbaar met stukken hoger geklokte processoren. De lage kloksnelheid is ook bedoeld om een lange batterijtijd te kunnen realiseren.
http://www.cpubenchmark.net/cpu_look...00+%40+1.30GHz
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2010, 16:56   #3
anoniem38250
Guest

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obi-wan-kenobi Bekijk bericht
Kijk voor een lange batterijtijd eens naar de Asus UL50-series, bijv.:
http://www.4launch.nl/shop/product/0...300--320gb--w7

Verkijk je ook niet op de lage kloksnelheid van een SU-processor, deze 1.3GHz CPU qua prestaties vergelijkbaar met stukken hoger geklokte processoren. De lage kloksnelheid is ook bedoeld om een lange batterijtijd te kunnen realiseren.
http://www.cpubenchmark.net/cpu_look...00+%40+1.30GHz
Harddisk is vrij klein, mogelijkheden tot upgrade?

Verder is hij aardig prijzig maar dat is hij wel waard denk ik. Als er nog iets goedkopers is dan is dat natuurlijk altijd welkom.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2010, 18:39   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Een 1 TB schijf zul je niet standaard in laptops vinden. Ze bestaan wel, maar kosten los alleen al meer dan 150 euro. Terwijl een losse 500 GB schijf voor minder dan 60 euro de deur uit gaat.
Wil een laptopfabrikant iets verkopen, dan zullen ze er geen 1TB exemplaar inzetten, omdat de prijs van de laptop dan gelijk met 100 euro omhoog schiet.

Dan moet je dus een afweging maken: goedkopere laptop en zelf schijf vervangen, of een duurdere laptop met een grotere schijf. Iets met 500 GB wat in de buurt van jouw eisen komt begint bij 620 euro: http://tweakers.net/pricewatch/cat/4..._HnNz3FGhH1_AQ
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2010, 09:07   #5
anoniem16239
Guest

Standaard

De UL50-series zijn er ook in varianten met 500GB HDD: Pricewatch
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2010, 09:59   #6
anoniem38250
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Een 1 TB schijf zul je niet standaard in laptops vinden. Ze bestaan wel, maar kosten los alleen al meer dan 150 euro. Terwijl een losse 500 GB schijf voor minder dan 60 euro de deur uit gaat.
Wil een laptopfabrikant iets verkopen, dan zullen ze er geen 1TB exemplaar inzetten, omdat de prijs van de laptop dan gelijk met 100 euro omhoog schiet.

Dan moet je dus een afweging maken: goedkopere laptop en zelf schijf vervangen, of een duurdere laptop met een grotere schijf. Iets met 500 GB wat in de buurt van jouw eisen komt begint bij 620 euro: http://tweakers.net/pricewatch/cat/4..._HnNz3FGhH1_AQ
Ziet er goed uit voor die prijs hoe zit het met de accuduur?

Kan ik ook een harddisk kopen die voor een normale pc bedoeld is en deze naast de laptop zetten en verbinden? Of gaat er dan erg veel snelheid verloren? Dan zou ik namelijk aan een 320 GB intern al genoeg hebben.

Citaat:
De UL50-series zijn er ook in varianten met 500GB HDD: Pricewatch
Goedkoopste heeft 1.3 ghz geldt daarbij ook dat deze naar verhouding sneller is?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2010, 10:25   #7
anoniem39893
Guest

Standaard

Vergeet nou maar eens het hele Ghz gedoe. Tegenwoordig zegt dat nog maar heel weinig.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2010, 11:07   #8
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MalamuteBew Bekijk bericht
Zit een accu met hoge capaciteit in. Hoe lang het precies mee gaat moet je altijd maar afwachten, of zoek wat reviews.

Je kunt een externe schijf kopen en die er aan hangen. Die schijf heeft dan wel altijd een stopcontact nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2010, 11:53   #9
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld:
http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,...9304949,00.htm

Battery life was awesome. With the Nvidia graphics card enabled, the UL50Vt lasted an impressive 4 hours in the CPU-intensive Battery Eater Classic test. With the standard Intel graphics chip running the show, the UL50Vt lasted a whopping 5 hours and 26 minutes, putting it in line with the best netbooks. You can expect this figure to rise to well over 8 hours with less intensive use.

Citaat:
Kan ik ook een harddisk kopen die voor een normale pc bedoeld is en deze naast de laptop zetten en verbinden? Of gaat er dan erg veel snelheid verloren? Dan zou ik namelijk aan een 320 GB intern al genoeg hebben.
Met externe USB harddisks kun je uiteraard opslagcapaciteit uitbreiden. 3,5" desktop harddisks hebben hun eigen voeding nodig, maar 2,5" notebook harddisks worden gevoed via de USB poort.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2010, 19:55   #10
anoniem38250
Guest

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld:
http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,...9304949,00.htm

Battery life was awesome. With the Nvidia graphics card enabled, the UL50Vt lasted an impressive 4 hours in the CPU-intensive Battery Eater Classic test. With the standard Intel graphics chip running the show, the UL50Vt lasted a whopping 5 hours and 26 minutes, putting it in line with the best netbooks. You can expect this figure to rise to well over 8 hours with less intensive use.

Met externe USB harddisks kun je uiteraard opslagcapaciteit uitbreiden. 3,5" desktop harddisks hebben hun eigen voeding nodig, maar 2,5" notebook harddisks worden gevoed via de USB poort.
Even een andere vraag, klopt het dat externe harddisks niet bedoeld zijn om de halve dag aan te hebben of maakt dat niets uit? Had dat ergens gelezen.

Verder lijk ik de juiste laptop iniedergeval al gevonden te hebben als dat een fabeltje is.

Correctie, ik had het over deze laptop: MSI EX723-082NL

Laatst gewijzigd door MalamuteBew : 6 June 2010 om 19:58
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten