Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 April 2019, 22:40   #31
anoniem26138
Guest

Standaard

MBR en ESCD hebben inderdaad weinig met elkaar te maken. Gewoon proberen.

"ESCD: Extended System Configuration Data

Bevat gegevens over de resources die de hardware nodig heeft (interrupts, DMA, I/O, geheugen). Deze lijst wordt beheerd door het PnP-BIOS en besturingssysteem. Bij het starten kijkt het BIOS wat er aan resources beschikbaar is, plaatst de oudere non-PnP-devices en configureert vervolgens de PnP-devices. Als het BIOS nieuwe of verdwenen hardware ontdekt, door de gevonden hardware te vergelijken met de Last Working Configuration in het ESCD-geheugen, wordt een nieuwe ESCD-tabel aangemaakt en opgeslagen. Daarbij verschijnt - al dan niet eenmalig - de melding 'Updating ESCD'."

Het enige probleem wat er in mij op komt is wanneer het om XP gaat, en de HDD controller nu anders staat ingesteld als bij de installatie, en er een blauw scherm verschijnt met foutcode omdat de HDD controller geen driver heeft. Dit omdat de eerste XP geen SATA controllerdrivers had.
Maar de kans hierop is niet groot.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2019, 08:24   #32
anoniem44990
Guest

Standaard Elco's solderen op mobo Transcend ts-asp3

Oké. De pc start nu op,de fans draaien en de ledjes op de dvd speler en rewriter lichten op en pinken.Als ik een cd in de dvd player plaats draait hij normaal af.Maar......ik krijg geen beeld op de monitor.Hoe kan ik testen of de video kaart nog in orde is?Het groene ledje van de monitor gaat aan maar valt na een kort tijdje terug op oranje en heeft geen beeld.
gilberto. :
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2019, 12:06   #33
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat is eigenlijk iets voor een ander topic.... Vermeld dan een link naar dit topic om de geschiedenis er bij te houden.

Ook vermelden of je video on-board gebruikt, of een losse insteekkaart, of allebei. Sommige modellen van dat boardje hebben VGA on-board, sommigen niet.
En ook of je dan het AGP slot of een PCI voor je videokaart gebruikt.

Vraag je af of het eerder in deze setup gewerkt heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2019, 14:22   #34
anoniem44990
Guest

Standaard Elco's solderen op mobo Transcend ts-asp3

Thanks. Ik zal een ander topic openen met het onderwerp als titel " Geen beeld bij opstarten"
Hoe maak ik een link naar deze topic! Gewoon de oude titel vermelden: "Elco's solderen op mobo Transcend ts-asp3".
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2019, 20:32   #35
anoniem26138
Guest

Standaard

Het URL wat in je adresbalk van je browser staat plaatsen in je tekst, that's all.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten