Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 November 2017, 10:43   #1
Pedro

Standaard Na Win10 update geen touchscreen

Na de laatste Windows-update functioneert mijn laptop (Medion Akoya E2225T) op netstroom nog steeds prima, maar op batterijvoeding heb ik de volgende problemen:
- touchscreen functioneert niet meer
- touchpad/muis en toetsenbord werken pas wanneer ik een willekeurige toets heb ingedrukt. Als ik dan even wacht (1-2 seconden) is de boel weer geblokkeerd en moet ik wederom een toets indrukken om weer verder te kunnen. Dit is heel irritant.

Laptop al meerdere malen opnieuw opgestart, alle drivers zijn gecheckt en up-to-date. In de Windows-instellingen menu niets kunnen vinden onder 'energiebesparing' en dan houd het voor mij op.

Iemand enige idee?
Pedro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 16:15   #2
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Zorg eerst dat alle Windows updates er zijn, check dus nu voor nieuwe updates.

Na de Windows 10 Fall Creators Update hebben meerderen een probleem in die richting.
https://forums.lenovo.com/t5/forums/...id/5560/page/2

Tijdelijke oplossing schijnt te zijn om na boot de laptop dicht te klappen om hem in slaapstand te krijgen, waarna je hem er weer uit haalt. Tot de volgende boot werkt het dan weer bij een aantal mensen.

In datzelfde topic wordt ook deze (tijdelijke Lenovo ?) oplossing aangedragen, maar bij sommigen werkt het, bij anderen werkt daarna de automatische rotatie van het scherm niet meer:

1.Open Registry Editor
2.Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\A CPI\ATML1000\3&233a31a5&0\Device Parameters
3. Set "EnhancedPowerManagementEnabled"=dword:0000000 0

Een variatie op het bovenstaande is hier te vinden:
https://answers.microsoft.com/en-us/...5732d8f?auth=1

0) Maak een herstelpunt !
1) Open regedit als Administrator
2) ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\
3) zoek naar EnhancedPowerManagementEnabled (! alleen in subkey's onder die subkey 'Enum')
4) verander de DWORD waarde van zo'n EnhancedPowerManagementEnabled van 1 naar 0
5) zoek verder onder de HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\ sleutel voor eventueel een volgend voorkomen
6) herstart de computer.

Volgens die bronnen kan het zijn dat bij een volgende update dit herhaald moet worden, tot er door MS of de fabrikant een oplossing via WU wordt meegeleverd..

Ik kan je aanraden dit probleem bij Microsoft te melden. Je schijnt dat onder W10 te kunnen doen met de Feedback hub', misschien zit dat al geïnstalleerd. (probeer 'Feedback hub' in je zoekfunctie)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 November 2017 om 16:18
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 17:52   #3
Pedro

Standaard

De oplossing om laptop dicht te klappen (slaapstand) en daarna weer verder te gaan, werkt niet.

De tweede oplossing heb ik niet geprobeerd, maar de 3e oplossing werkt wel. Top! Wat er gebeurt na een volgende update moet ik maar afwachten, maar voor nu ben ik geholpen.

Dank je wel Erik.
In de Feedback-hub heb ik het probleem ook nog maar even gemeld.
Pedro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 18:05   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Graag gedaan.
Mocht het voor jou een vervolg hebben dan horen we dat graag.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten