Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 August 2017, 22:10   #11
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Dat is systeemherstel via "bewerken en beveiliging".
Maar om verwarring te voorkomen heet Microsoft in Windows nog een actie "systeemherstel" herstel genoemd en die is te bereiken via:
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem
Daar kan je kiezen naar een herstelpunt van wat dagen terug. Echter deze "systeemherstel" geeft je geen bestanden terug, alleen eventueel verwijderde programma's.
Maar als je ze direct na de upgrade naar w10 "kwijt" was, gaat dat sowieso niet werken.

Ik denk dat het met de storing te maken heeft, dan wel staan ze onder een ander account. (één van de drie dus) en dat is het account wat je op de telefoon gebruikt.

Niek
Oud 14 August 2017, 10:01   #12
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Maak op 1 van je PC's een nieuw account met het zelfde e-mail account en password als op je telefoon.
Log Windows in met dat account dan zal je alles moeten zien. Kopieer alles naar je PC, log weer in met je normale account en kopieer alles weer naar je one drive. Of share je Onedrive met je andere account.

Dappertje

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2017, 15:52   #13
leonie89

Standaard

Dank jullie!!

@Niek,

Ja, windows maakt het niet leuker en niet gemakkelijker...
Kijk ik op mijn Ipad, kan ik ook alles zien. Te gek voor woorden. Op de pc waarmee ik alles in de cloud gegooid heb kan ik niets meer terug zien, en ook niet op mijn windows10 laptop. Via android en apple is alles zichtbaar.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er iets fout gekoppeld is met mijn accounts.
Ik heb 3 email accounts en 2 microsoft accounts.
Met het account waarmee ik alles in de cloud heb staan kan ik niet de computer opstarten.

@ Dappertje: Op mijn telefoon, ipad en pc gebruik ik allemaal hetzelfde account. Ben op zoek geweest naar de functie "delen" om de bestanden misschien zo even op een ander account te parkeren, en daarna evt. weer terug te delen met mijn account, maar kan nergens de functie "delen"vinden. Wel de knop "gedeeld", maar daar staat niets aangezien ik nooit iets met iemand anders gedeeld heb (op deze manier...)

Ik vind het heel vreemd allemaal.

Ik heb ook geprobeerd mijn administrator rechten bij mijn account weg te halen, maar dat gaat niet. Ik word dan meteen doorgelinkt naar een microsoft pagina: https://account.microsoft.com/accoun...trt=home-index en die wil dat ik nog een microsoft account aan wil maken denk ik. Ik zie door de bomen....enz...

Heb overigens, maar dat is een heel ander verhaal, ook al 100 keer geprobeerd zonder wachtwoord op te starten met "netplwiz", maar ook dat functioneert niet. Gaat lekker...Windows10

Groetjes,

Leonie
leonie89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2017, 16:28   #14
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ok, nu begin ik het langzaam te begrijpen. Je logt op de computer in met een ander Microsoft account dan het Microsoft account waarvan je de inhoud van Onedrive wil zien (dat is namelijk het Microsoft account van je telefoon).
Waar het (denk ik) mis is gegaan is dat je computer bij het upgraden naar Windows 10 over is gegaan van een lokaal gebruikersaccount naar Microsoft account, waardoor alle Microsoft diensten op je computer nu automatisch dat Microsoft account gaan gebruiken om in te loggen, omdat je daarmee immers ook op de computer hebt ingelogd. Alleen is dat precies niet wat jij wil.

Nu zijn er volgens mij een paar opties. De houtje-touwtje oplossing zou zijn om het programma Onedrive op je computer te overtuigen om af te melden om vervolgens handmatig weer aan te melden maar dan met het Microsoft account van je telefoon. Ik weet niet hoe lekker dat gaat werken zolang je Windows-login er zelf een ander Microsoft account op na houdt.

Wat ik zelf zou doen is een van de volgende:
1) Een nieuw gebruikersaccount toevoegen op je computer, waarbij je gebruik maakt van het Microsoft account van je telefoon en daarmee voor beide apparaten hetzelfde Microsoft account gaat gebruiken. Op je computer verhuis je al je bestanden van je huidige naar het nieuwe gebruikersaccount en kun je op enig moment het huidige gebruikersaccount verwijderen.
2) Of maak op je computer een nieuw lokaal gebruikersaccount aan. Wel goed kijken, want die optie zit een beetje verstopt. Gevolg is dat er helemaal geen Microsoft account aan je Windows-login gekoppeld is en zodra je Onedrive wil gebruiken deze netjes gaat vragen om je Microsoft account (dat van je telefoon dus). Let wel op twee dingen: bij iedere poging om bij een programma in te loggen met een Microsoft account zal Windows je proberen te overtuigen om je lokale gebruikersaccount om te zetten naar een die wederom is gekoppeld aan een Microsoft account. Dat wil je niet, dus geef per applicatie aan dat je alleen bij die applicatie wil aanmelden. Het andere is dat er niet automatisch backups worden gemaakt van je instellingen die bij opnieuw installeren van de computer uit zichzelf hersteld worden. Volgens mij niet heel ernstig, want je moet toch ook zelf gewoon een backup maken.
Overigens, als je voor optie 2 kiest zal netplwiz het ook weer gaan doen, want zover ik kan nagaan werkt dat alleen bij, juist, lokale gebruikersaccounts.
Zelf heb ik bij installatie van Windows 10 voor deze tweede optie gekozen. Je bent dan wat meer de baas over je eigen computer. Hoewel de koppeling met een Microsoft account voor de meeste computeraars helemaal zo slecht nog niet is. Je hebt dan wat minder omkijken naar dingen.

Laatst gewijzigd door FooBar : 14 August 2017 om 16:30
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2017, 16:38   #15
Niekie30

Standaard

Log gewoon in op je pc met je normale account. Ga dan naar Onedrive en log daar uit. Log daarna in op Onedrive met het MS account van je telefoon/Ipad.

Microsoft maakt het niet moeilijk. je moet alleen begrijpen dat elk MS account zijn eigen Onedrive ruimte heeft.

Niek
Oud 14 August 2017, 20:12   #16
leonie89

Standaard

Dank jullie weer voor het meedenken!

Ok, ik heb onedrive terug op mijn computer...

@Niek: Dat werkte niet. De accounts op mijn telefoon, ipad en pc zij allemaal hetzelfde.

@FooBar: Er klopte inderdaad iets niet met de accounts.

Ik heb het volgende gedaan: Ik heb van mijn, laten we het maar "onedrive" account een administrator account gemaakt. Daarna heb ik van mijn andere account een standaardaccount gemaakt. De computer begon wel zichzelf opnieuw te configureren en ik moest een paar instellingen opnieuw wijzigen, maar in ieder geval start de computer nu op via het "onedrive" account en kom ik daar nu dius ook in.

Netplwiz wil helaas niet werken. Er wordt nog steeds naar een wachtwoord gevraagd terwijl er helemaal geen vinkje in het vakje staat.
Nog maar wat oefenen denk ik... Heb nu vaak genoeg opnieuw opgestart.
Zie ook nergens een andere optie in google.
Is er misschien een optie via het configuratiescherm zelf?

Nou, nogmaals dank!

Groetjes,

Leonie
Oud 14 August 2017, 20:45   #17
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Leuk verhaal met een moraal

probeer minstens je bestanden bij je te houden.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2017, 21:37   #18
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Fijn dat het gelukt is!

Wat betreft netplwiz kijk even hier: https://www.windows-helpdesk.nl/zond...oord-inloggen/
Schijnt dat je nog iets extra's moet doen. Pagina gaat op enig moment verder over het instellen van een pincode, maar dat hoort er niet bij en hoef je niet te doen.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2017, 22:06   #19
Niekie30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie89 Bekijk bericht
Dank je FooBar,

Ik heb mijn bestanden op een ander account staan dan dat waarmee ik de computer aanmeld.
Als ik me bij onedrive aanmeld met het account waarop mijn bestanden staan is dat dus leeg. Het account waarmee ik mijn computer aanmeld is ook leeg.

Kijk ik echter op de telefoon, dan zie ikwel mijn mappen en bestanden bij het account waar ik ze heb neergezet.
Ze zijn dus blijkbaar niet weg (Pfffff...) maar ik kan er met de computer niet bijkomen. Ook met de laptop die ik heb verschijnt slechts een grote leegte.

Ik heb 3 accounts maar er is maar 1 als administrator bepaald. Met de andere kan ik me ook niet aanmelden op de computer. Op de telefoon dus wel... Ik heb die 3 accounts voor email trouwens.

Leonie
Ik dacht te lezen dat je 3 verschillende accounts had.

Verwar het volgende niet:
1) Je kunt je op de pc aanmelden met een Microsoft account.
2) Je kunt tig andere accounts hebben bij Microsoft, die niets te maken hebben met de manier waarop je je op je pc aanmeld.

Als je de pc wilt gebruiken zonder wachtwoord en de troep van MS, dan zou ik (net al ik) kiezen voor een lokaal account en bij het aanmaken de wachtwoord velden leeg laten.

Je kunt onafhankelijk daarvan, je via de webbroser op de pc, altijd even aanmelden met een MS account en ww, om even bij Microsoft en je Onedrive te kijken.

En een Microsoft account heeft weinig te maken met adminstrator ofzo. Dat laatste is een zaak die op de pc wordt geregeld.
Het eerste account dat je op een pc aanmaakt is altijd een admin account.

Niek
Oud 15 August 2017, 19:22   #20
leonie89

Standaard

Dank jullie weer!

@ Niek: Klopt. Ik heb 3 accounts. 2 microsoft accounts, waarvan er een admin rechten heeft en een zeelandnet account.
Alle drie de accounts gebruik ik ook voor email, die ik met thunderbird draai.

Ik ben zojuist nog even bezig geweest met netplwiz. Ik kon steeds geen vinkje weghalen. Heb toen dus bij mijn hoofdaccount het vinkje ingevuld en het wachtwoord ingegeven. Daarna de computer opnieuw opgestart en na het wachtwoord ingegeven te hebben liep de computer dus weer gewoon. Toen weer terug naar netplwiz. Nu kon ik wel een vinkje uitzette. Dit heb ik gedaan. Bij de vraag naar het wachtwoord heb ik de velden dus leeg gelaten en daarna op toepassen en ok gedrukt.
Als ik nu de computer opstart hoef ik geen wachtwoord in te geven en kom ik direkt op het bureaublad., en, sterker nog, ik kan ook gewoon bij mijn one drive. Probleem opgelost dus.

Of het helemaal de juiste manier is weet ik niet, maar het werkt in ieder geval wel.

Dank weer aan jullie allen voor jullie support!

Ik ga door met het volgende probleem, nl. het importeren van contactpersonen in thunderbird. Is tot dusver niet gelukt, dus eerst even aan de google. Misschien tot later

Groetjes,

Leonie
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten