Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 January 2010, 10:18   #1
anoniem15160
Guest

Standaard windows mail probleem

Hallo sinds een paar dagen komt er voor heel veel mail berichten die ik binnen krijg (spam?) te staan. Ik vind dit vreselijk irritant en voorheen was dit ook niet zo.
Naar mijn mening heb ik niks veranderd in de spam instellingen o.i.d.

Ik gebruik windows mail onder windows vista en heb een ziggo alles in 1 pakket, met beide nog nooit problemen gehad.

Wie helpt mij hier vanaf.

groet Harjan
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2010, 11:05   #2
anoniem13554
Guest

Standaard

Hè ik had dat gister ook, het was een zoveelste replay van iemand waar ik mee heen en weer aan het mail was en toen stond dat er ook voor. Ik dacht dat diegene dat gedaan had omdat we zoveel heen en weer zaten te mailen. Ik had het bij mijn gmail account. Weet er verder nog niets van hoe je er van af komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2010, 19:52   #3
anoniem37736
Guest

Lightbulb

Hi,

Mocht je dit lezen en nog steeds het probleem hebben,
vertel dan eens iets nauwkeuriger wat er aan de hand is.

WAT komt er vóór je mail binnen?

Jeep
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2010, 19:30   #4
anoniem24866
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeep Bekijk bericht
Hi,

Mocht je dit lezen en nog steeds het probleem hebben,
vertel dan eens iets nauwkeuriger wat er aan de hand is.

WAT komt er vóór je mail binnen?

Jeep
In het onderwerp komt de tekst (SPAM?) te staan vóór het daadwerkelijke onderwerp!

Verder zeg je dat je niks verandert hebt aan de instellingen, heb je ook gecheckt of ze daadwerkelijk nog goed staan?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2010, 14:21   #5
anoniem13520
Guest

Standaard

dat is omdat ziggo de mail op spam controleert, en deze mail nog niet als goedgekeurd herkent.
Het komt dus door de externe spamcontrole
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2010, 18:42   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Klopt.
Wat er gebeurt is dat er een spamcontrole plaats vind zoals Keesg al schrijft.
De spamcontrole geeft een bepaald aantal punten aan de mail. Goedgekeurde mail krijgt cijfer 0 of een cijfer lager als 0 bijv. -5 ofzo.

Dan heb je nog spam waarvan het lijkt alsof het spam is, maar het nog niet helemaal duidelijk is, twijfelgevallen, die gaan meestal tot waarde 4.5 en worden zonder verdere poespas doorgelaten.

Daarna krijgt je berichten waarvan er ook twijfel is dat er spam is, maar grotere twijfel vanwege bepaalde inhoud bijvoorbeeld, die zitten meestal op een waarde vanaf 4.5 of 5 tot... nja... alles is eigenlijk in te stellen.
Deze krijgen automatisch een tag mee in het onderwerp, bijv. {spam} of ***spam*** waardoor de ontvanger de mogelijkheid krijgt, berichten met die tag automatisch naar een speciale map te laten verplaatsen door het email programma.

Als laatste heb je spam, dat is mail met een waarde van boven de xx waarbij (net als bij die andere getallen) een bepaalde waarde is in te stellen. Standaard vaak 10 of 20. Dit soort mail wordt als spam gezien en wordt meteen gewist. Afhankelijk van je provider of bijv. ook bij hosting bedrijven kan het ook zijn dat dit soort mail meteen door gaat naar je spamfolder indien zoiets aanwezig is.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2010, 11:42   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesg Bekijk bericht
dat is omdat ziggo de mail op spam controleert, en deze mail nog niet als goedgekeurd herkent.
Het komt dus door de externe spamcontrole
Inderdaad: Het voordeel van deze methode is, dat je in principe door een berichtregel aan te maken in je mail prog en een map < Spam > al je spam-mail gelijk in 1 map kan laten binnen komen. Je hebt er dan geen last meer van in je in-box en kan altijd nog even controleren of er "goede" mail tussen zit.
In de berichtregel die je aanmaakt zet je neer dat als het onderwerp het woord "spam" bevat het bericht moet worden verplaats naar......

Je kan ze ook in de map < verwijderen > laten plaatsen en het mailprog zo instellen, dat hij deze map leegt bij afsluiten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2010, 19:53   #8
anoniem30142
Guest

Standaard

Pobeer Windows Live Mail.....dat is de opvolger wan Windows mail.
Heeft meer mogelijkheden en is veiliger.

Vink niet teveel aan....wel.....Windows live Mail - Fotogalery - Moviemaker ?

http://download.live.com/

Laatst gewijzigd door Helptoetser : 20 February 2010 om 19:59
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2010, 12:32   #9
anoniem33011
Guest

Standaard steeds meer spam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harjan Bekijk bericht
Hallo sinds een paar dagen komt er voor heel veel mail berichten die ik binnen krijg (spam?) te staan. Ik vind dit vreselijk irritant en voorheen was dit ook niet zo.
Naar mijn mening heb ik niks veranderd in de spam instellingen o.i.d.

Ik gebruik windows mail onder windows vista en heb een ziggo alles in 1 pakket, met beide nog nooit problemen gehad.

Wie helpt mij hier vanaf.

groet Harjan
Ik zou willen helpen maar weet het ook niet ik heb een spamfilter. Sinds gisteren krijg ik nu spam die van mijn eigen adres komt. De afzender ben ik dus (als spook) ZELF. Kan dus deze niet blokkeren. Sterkte.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2010, 13:31   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L.Goudriaan Bekijk bericht
Kan dus deze niet blokkeren.
Slecht spamfilter. Een deugdelijk spamfilter kijkt ook naar de inhoud van berichten en niet alleen naar de afzender. Ik krijg ook regelmatig spam "van mezelf", maar dat wordt netjes door het filter onderschept.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten