Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 March 2015, 10:49   #21
anoniem26138
Guest

Standaard

Je kan (afgezien van de blijkbaar nodige malwarescans) in je register zoeken naar Q:, en zien of dat info geeft.
Start regedit.exe daarvoor, en druk eerst Ctrl+Home om aan de top te beginnen met zoeken.
Zoeken onder het menu 'Bewerken', of Ctrl+F.

Ik hou het op dat Office grapje.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2015, 20:20   #22
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy64 Bekijk bericht
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Wat de stationsletter betreft ik weet niet of deze op het begin al op mijn pc zat of dat deze er later is ingekomen. Weet in ieder geval wel dat het niets met de printer te maken heeft, want daar is niets aan veranderd. Ik las ook dat iemand iets schreef over Office? Dat zou er heel misschien mee te maken kunnen hebben want dat heb ik bij de installatie van mijn desktop willen installeren maar dat is nooit gelukt. Maar dan nog blijf ik het raar vinden als daardoor zomaar ineens een stationsletter word toegewezen, ondanks dat er nooit een gehele installatie heeft plaats gevonden. Ik gebruik daarvoor in plaats Open Office waar ik zeer tevreden over ben.
Ik las ook iets over een kaartlezer, die heb ik dus geen op de pc.
ik heb helemaal geen last van dit station maar het idee blijft raar dat er ineens zomaar een zgn extra schijf is aangemaakt. En zelfs eentje waar ik niks mee kan of die geen nut heeft.
Dus vandaar de vraag of ik deze zonder problemen kan verwijderen? Er schreef ook iemand iets dat dit station is te 'verbergen' maar wat is het nu daarvan dan? Is verwijderen geen beter optie dan?
Maar mocht er nog iemand suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

grt. Frank
Ik weet niet hoe het zit met je Engels maar lees hier eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2015, 22:10   #23
anoniem42071
Guest

Standaard

Dus gewoon Office 2010 verwijderen.
Het zou goed kunnen. Ik heb daar inderdaad vaker een schijfletter aan de pre-install zijn hangen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2015, 00:04   #24
anoniem16937
Guest

Standaard

Hoi Niekie,stroke33 en erikdenhouter:
dank voor jullie adviezen.
@niekie: ik had je adviezen opgevolgd. Eerst ADWcleaner laten scannen en vervolgens Mbam en daarna je Junk scanner laten draaien en als laatste mijn eigen virusscanner 360 total security. Je raad het al...niks gevonden, althans niets wat met de Q-schijf te maken had.

@erikdenhouter: In regedit.exe was ook niks te vingen wat ik kon linken aan die Q-schijf. Alles afgezocht maar niets gevonden.

Maar Niekie30 had het toch bij het rechte eind.
Ik heb destijds Office 2010 willen installeren maar dat lukte maar gedeeltelijk, met als gevolg dat ik niks had aan dat office gebeuren. Ik had het 'restant' er op laten staan (zonder erg) met als gevolg dat er een zgn. Q-schijf was aangemaakt.
Keek eerst bij configuratiescherm of ik dat bij 'programma's' gevonden kon krijgen maar daar stond niks bij van Office 2010.
Maar gelukkig heb ik al jaren Revo Uninstaller en daar stonden 2 items bij van Office 2010. Heb deze allebei verwijderd en wat denk je? Ja, de zogenaamde Q-schijf is hiermee ook verdwenen.
Ik kan me nog herinneren dat heel op het begin, toen ik dit poste, er iemand sprak over Office, maar helaas geen aandacht genoeg aan geschonken toen.
Maar ben blij dat dit, zonder problemen, is opgelost.
En nogmaals....iedereen bedankt voor de geweldige adviezen en uitleg.

ps. weet alleen niet mee of ik hier ergens aan moet geven dat deze post is opgelost?

groeten Frank
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2015, 00:32   #25
anoniem42071
Guest

Standaard

Bedankt voor het terug melden van de oplossing. ErikdenHouter noemt in Post 9 Office.
En topics worden hier in principe niet gesloten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten