Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 January 2009, 15:57   #1
jeremy95

Question Aantal bladzijden

Beste redactie,

Ik zit te overwegen een abonnement op ComputerIdee te nemen. Ik ben nog steeds verschillende bladen van eenzelfde soort te vergelijken en zou daarom willen vragen hoeveel bladzijden één blad van ComputerIdee gemiddeld telt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Jeremy
jeremy95 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2009, 15:58   #2
Kingprins

Kingprins's schermafbeelding

Standaard

Dag,

gemiddeld 60 a 70. bladzijdes
het is een uitstekend blad, vol met leuke workshops enz.

Groetjes.
Kingprins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2009, 18:35   #3
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Ben jarenlang lid geweest van Computer Idee, maar uiteindelijk opgezegd. Ik kwam er te weinig voor mij relevante zaken in tegen. Het is ook lastig om een (computer)tijdschrift op te zetten wat voldoet aan de wensen van alle potentiele klanten. En in de computerwereld zijn er genoeg wensen cq alternatieven. Dat die niet door 1 blad behandeld kunnen worden begrijp ik.

Het aantal pagina's tegenwoordig weet ik niet, maar de 60-70 die Kingprins noemt zijn vast niet allemaal redactionele pagina's.

Ben sinds ik geen abonnee meer ben wel wat vaker op de site te vinden; kijken bij de FAQ-man, de downloads en op het forum.
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2009, 02:17   #4
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er ook al jaren lid van en wilde opzeggen verleden jaar maar was te laat, geen probleem, een jaartje langer kan ook nog wel.
Maar het blad is de laatste tijd toch behoorlijk dunner geworden.
Er staan leuke workshops in, dat klopt, maar het is de laatste jaren teveel van hetzelfde, vaak gaat het hoofdzakelijk om foto's en fotobewerking, daarnaast nog office en zelden nog eens over iets anders. Voor de rest nog wel interessante info, maar gezien mijn ervaring had ik hem eigenlijk ook alleen voor de aparte dingetjes voor zover aanwezig en omdat het toch bijna niks kostte. Maarja inmiddels moeten wij ook kijken of we nog wel willen hebben wat we eigenlijk niet of nauwelijks nodig hebben.

Het aantal pagina's klopt, ligt zo tussen de 60 en 75 maar tel er gerust 8-10 pagina's reklame vanaf. Maar dat is bij elk blad wel het geval denk ik.

Ik zou er eerst een aantal los kopen en dan een besluit nemen.
Het is een bijzonder leuk blad als je een beginner bent, voor mensen met kennis is er weinig nieuws onder de zon maar kan het soms ook leuk zijn.

Als beginner zou ik zeker een abonnement overwegen, je kunt altijd na een aantal jaar weer opzeggen.
De CID leest zich vrij gemakkelijk en legt eenvoudig in stappen uit, daar waar andere bladen toch vaak te dik zijn, teveel info bevatten en als je zo'n blad uit hebt je eigenlijk aan het eind niet meer weet wat er aan het begin geschreven is. Het bomen en bos verhaal dus.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 24 January 2009 om 02:19
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2009, 12:09   #5
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het even voor de lol nagegaan. Vroeger (en dan praat ik over 2003-2004) bestond het blad uit over het algemeen uit 76 pagina's, inclusief kaft en reclame. Nummer 18 van vorig jaar had ook 76 pagina's. Nummer 23 en 24 uit 2007 zelfs 92 en nummer 25 van dat jaar zelfs 100!

Nummers 2 en 3 van dit jaar tellen slechts 68 pagina's, hoewel nummer 1 er ook 76 had.

Dan reclame:
23-2007: 34/92 (37%) (58 redactioneel)
1-2009: 26/76 (34%) (50 redactioneel)
3-2009: 13/68 (19%) (55 redactioneel)

Dus de daling van het aantal pagina's (en de stijging van de abonnementsprijs) is denk ik voornamelijk te verklaren door de daling van het aantal adverteerders. En dat het blad dunner is geworden komt voornamelijk door de inferieure kwaliteit papier die tegenwoordig gebruikt wordt. Vroeger was het papier veel dikker.

Ik ben het wat betreft onderstaand met BlackTiger eens:
Citaat:
Het is een bijzonder leuk blad als je een beginner bent, voor mensen met kennis is er weinig nieuws onder de zon maar kan het soms ook leuk zijn.
Ik merk steeds vaker dat mijn kennis die ik in de jaren heb opgedaan het blad overtreft. Heel veel weet ik al of interesseert me niet meer. Daarentegen vind ik het wel weer leuk om een beetje bij te houden wat er zoal nieuw op de markt is en vind ik de achtergrondartikelen waar je niet direct een computer bij nodig hebt interessanter dan vroeger toen ik nog meer waarde hechtte aan de doe-dingen.
En waar ik vroeger de vragen aan en antwoorden van de FAQ-man altijd als eerste las, lees ik nu eigenlijk alleen nog maar z'n column (complimenten daarvoor!) en kijk even vlug door de vragen om te zien dat er voor mij niets interessants bij zit.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2009, 21:52   #6
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeremy95 Bekijk bericht
Beste redactie,

Ik zit te overwegen een abonnement op ComputerIdee te nemen. Ik ben nog steeds verschillende bladen van eenzelfde soort te vergelijken en zou daarom willen vragen hoeveel bladzijden één blad van ComputerIdee gemiddeld telt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Jeremy
Koop gewoon een keer een los nummer.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2009, 22:22   #7
Baz

Standaard

als je lekker wilt lezen over computers, dan moet je eigenlijk elke week of elke 2 weken naar de boekhandel of tijdschriftenkiosk gaan en dan kijken of er een blad is dat voor jou persoonlijk interessante artikelen heeft, bij mij is dat vaak de computerIdee, maar soms zit ik opeens met een blad in mijn handen dat ik nog nooit eerder gezien heb, maar die wel een ontzettend goede workshop heeft.
Baz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2009, 02:11   #8
Swisi

Swisi's schermafbeelding

Standaard

Bij mij is het altijd de vast portie ComputerIdee. Soms Clikx en nog andere blagen erbij.
Oud 28 January 2009, 12:07   #9
ultiprosan

ultiprosan's schermafbeelding

Standaard

Chip heeft soms ook wel leuke artikelen, ik heb een abo op de cid nu, maar koop ook wel eens een leuk blad los erbij zoals de PCM of de CHIP.
ultiprosan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten