Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 January 2014, 17:59   #1
anoniem36350
Guest

Standaard 10335.exe van JAWEKE gevonden

Hoi,
Plotseling duikt er in mijn C:\gebruikers\naam\Appdata\Roaming een map JAWEKE op die o.a. het programma 10335.exe bezit en dat steeds toegang tot internet vraagt op mijn virusscanner. Ook staat er een prgrammatje: puweok.exe dat ik niet verwijderd krijg.
Wie kan mij helpen?????
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2014, 18:29   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Scannen met Mbam .free

http://www.malwarebytes.org/

Maar eerst systeem herstel, naar toen het probleem er nog niet was.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2014, 20:36   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Kijk eens bij je programma's of er iets staat wat 'Pidgin' heet ?

Of misschien bij plugins of invoegtoepassingen in je browser ?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2014, 20:51   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Test ze eens op virustotal. https://www.virustotal.com/
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2014, 05:57   #5
anoniem22217
Guest

Standaard

MD5 analyse op de site die couch_potato aangeeft hierboven laat zien dat het een virus is, doe daarom even een online virusscan ik geef deze link omdat deze in het lijstje staat op https://www.virustotal.com/
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2014, 10:40   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

@stroke33
Hoe bedoel je 'MD5 analyse' ? Het is een gewone analyse, MD5 is een methode om bestandsinhoud van twee bestanden te vergelijken d.m.v. een gegenereerd controlegetal, zodat je te weten komt of ze identiek zijn. Net zoals de 'SHA256' die daar bovenaan staat trouwens, maar die schijnt nog dieper te zijn.

Er zijn bij die check op Virustotal nog flink wat (bekende) scanners die het niet als virus zien. Ik weet niet hoe dat precies in te schatten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2014, 10:53   #7
anoniem56512
Guest

Standaard

Vanaf wanneer staat dat bestandje er? En heb je in de tussentijd iets gedownload?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2014, 10:54   #8
anoniem22217
Guest

Standaard

Erik ik begrijp wat je bedoelt maar ik moest er een draai aangeven omdat TS zegt
Citaat:
Plotseling duikt er in mijn C:\gebruikers\naam\Appdata\Roaming een map JAWEKE op die o.a. het programma 10335.exe bezit en dat steeds toegang tot internet vraagt op mijn virusscanner. Ook staat er een prgrammatje: puweok.exe dat ik niet verwijderd krijg.
en ik er verder niet veel over kan vinden ook niet bij Agics (waar ik altijd eerst kijk), kom niets te voorschijn.
Op Dr Web staat hij aangegeven als een Trojan.DownLoader10.61437 en er staat tevens hoe het te verwijderen.
De vraag is dus niet meer hoe je er vanaf komt maar hoe je er aan komt, die vraag stel ik dus aan TS.

Ik lees net dat het uit Pidgin zou komen een "Pidgin, the universal chat client" een instant-messenger dus, en waarschijnlijk meegekomen met een online game.
Overigens heeft Epson een driver met die naam "epson 10335.exe" maar dit is al en oude driver.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 22 January 2014 om 11:49 Reden: aanvulling
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2014, 11:08   #9
anoniem26473
Guest

Standaard

Met google kom je diverse meldingen over pidgin tegen (instant messaging software). Is dat niet geïnstalleerd, dan is er gerede kans dat het malware is. Pidgin maakt uiteraard verbinding met internet, dus op zich is dat niet vreemd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten