Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 January 2017, 11:58   #1
anoniem43123
Guest

Standaard Windows 10 opstartprobleem welke versie?

Ik heb een pc met windows 10 echter weet ik niet welke versie. De pc start niet meer op dus kan niet zien in systeem info welke versie het is, ik kan wel de hardeschijf nog benaderen met een andere pc, kan ik aan de bestanden zien welke versie ge´nstalleerd is?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2017, 12:04   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Misschien handig om even wat punten en hoofdletters in je tekst te zetten.

Je pc start niet op. Wat doet die wel? Piept die bij opstarten? Blijft het scherm zwart?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2017, 12:09   #3
anoniem43123
Guest

Standaard

Het zit hem in het besturingssysteem en moet dus opnieuw ge´nstalleerd worden. Ik heb een home en een pro liggen maar het is wel handig te weten welke versie erop stond zodat deze na installatie weer officieel geactiveerd kan worden. Vandaar mijn vraag of ik het ook kan zien aan bestanden als ik wel op de hardeschijf kan komen.

Hij doet vanaf het inlogscherm niets meer, waarschijnlijk omdat hij op de een of andere manier de usb poorten uitzet. Vandaar dat ik besluit hem opnieuw te installeren aangezien een herstel niet is gelukt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2017, 14:28   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options
Opties genoeg......

Tip, maak een back-up en een image als het weer werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2017, 19:47   #5
anoniem43123
Guest

Standaard

Dat zou ideaal zijn geweest, maar helaas werkt dat niet. dus ik zoek een manier om te kijken welke versie het is als ik dus niet die opties meer heb. Het is dus niet aan bestanden t ezien welke versie van windows 10 het betreft?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2017, 20:07   #6
anoniem27570
Guest

Standaard

Bij een repair is dat niet interessant.
Citaat:
De pc herstellen met behulp van een installatiemedium
https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Tis een W10 HOME of PRO en als je een map hebt met program files en eentje met hetzelfde met x86 erachter is het een 64bit uitvoering.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2017, 21:45   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Zoals Lange Pier aangeeft met een herstel medium. En als je de verkeerde gebruikt, meldt Windows dat en begin je even opnieuw met de andere versie..

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2017, 13:02   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Lukt het om via het F8 menu in de Veilige modus te komen ? Dan kan je gewoon bij de specs lezen wat je hebt, misschien zelfs een systeemherstel doen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2017, 14:30   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Lukt het om via het F8 menu in de Veilige modus te komen ? Dan kan je gewoon bij de specs lezen wat je hebt, misschien zelfs een systeemherstel doen ?
F8 werkt helaas niet meer bij W10 Erik. Je moet om herstel opties te bereiken opstarten vanaf een medium met W10, of eerder wat instellingen hebben aangepast.
Zie: https://computertotaal.nl/artikelen/...e-modus-69260/

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2017, 14:48   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

OK, ik dacht dat dat alleen met UEFI was gekomen, maar nu je het zegt.... herinner ik me dit inderdaad.

Dit dan misschien mogelijk:
"Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten"

Mocht je USB keyboard niet werken (want zo'n idee krijg ik uit je verhaal) dan zou ik ook eens in het BIOS bij je USB instellingen gaan kijken (of misschien een PS2 keyboard aansluiten ?). Gelijk kijken of je tijd daar goed loopt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten