Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 February 2016, 15:29   #1
anoniem19955
Guest

Question Systeemback-up voor Windows 10

Hallo Forumleden/bezoekers,
Wie weet een gebruiksvriendelijk / snel programma om een systemkopie (Back-Up) te maken op een interne / externe harde schijf? Het bij Windows 10 geleverde programma is voor Windows7 bedoeld en bovendien ontzettend traag. Een Back-Up van ca. 95 GB duurt ruim 90 minuten. Het Back-Up programma wat ik onder Windows 8.1 gebruikte, Nero 10 Back it up and Burn, maakt weliswaar en Systeem kopie maar is later met de herstelschijf niet meer te vinden. Dus voor Windows 10 onbruikbaar.
Ik heb Windows 10 Pro, 64 Bit.
Alvast bedankt.
Aad

Laatst gewijzigd door aadjepiraatje : 10 February 2016 om 15:32 Reden: Typo's weggewerkt
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 15:41   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Probeer deze eens: http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Doet bij mij een 20 GB in een paar minuten, 95 zou dus met 10-15 min. moeten kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 16:47   #3
anoniem19955
Guest

Standaard

Hoi couch_potato,
Heb het programma gedownload en ga het zo uitproberen.
Alvast bedankt voor je snelle reactie

Op het moment dat ik op uitvoeren klikte kreeg ik volgende waarschuwing:
Uw Pc wordt beschermd.
Met Windows SmartScreen is voorkomen
dat een onbekende app is gestart.
Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw PCV vormen.
Daaronder staat: NIET UITVOEREN

Mijn Anti-Virus progtamma(Webroot Secure Anywhere) kan echter geen bedreiging vinden

Wat nu?

Laatst gewijzigd door aadjepiraatje : 10 February 2016 om 17:05 Reden: aanvulling
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 17:47   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadjepiraatje Bekijk bericht
Het Back-Up programma wat ik onder Windows 8.1 gebruikte, Nero 10 Back it up and Burn, maakt weliswaar en Systeem kopie maar is later met de herstelschijf niet meer te vinden.
Meestal levert dat programma zelf zo'n herstel CD, je brandt er eentje vanuit dat programma, dus dan niet een herstelschijf van Windows gebruiken ?
Verder is het slim de mapstructuur waar de Backup in komt zo ondiep mogelijk te houden, één submap in de root b.v., met een korte naam, max. 8 simpele A-Z en 0-9 karakters.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 10 February 2016 om 17:54
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 17:50   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadjepiraatje Bekijk bericht
Mijn Anti-Virus progtamma(Webroot Secure Anywhere) kan echter geen bedreiging vinden

Wat nu?
Het hele programma uploaden naar Virustotal, binnen twee minuten weet je meer wat andere AV scanners (~55) er van denken.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 18:20   #6
anoniem26473
Guest

Standaard

Ik verdenk eerder smartsceen van paniekzaaierij, dan het programma van virussen. Ik heb er iig nog geen problemen mee gehad. Ik gebruik het programma echter met windows 7. Maar goed, als jij liever op windows backup vertrouwt, mijn zegen heb je.

Dit is de enige melding die ik zo snel met google vind: http://www.aomeitech.com/forum/discu...screen-help/p1

En dit vind virustotal ervan: https://www.virustotal.com/en/file/e...is/1454837951/

Laatst gewijzigd door couch_potato : 10 February 2016 om 18:25
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 19:12   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Smartscreen filter is een nieuwe tool van Microsoft. Ik heb het ding binnen 1 dag geheel buitenwerking gesteld, omdat er niet mee te surfen of te downloaden is. Je kunt er ook met geen mogelijkheid omheen.
Alleen meet vals positiefs.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 21:47   #8
anoniem19955
Guest

Standaard

Hoi beste mensen,
Heb SmartScreen uitgeschakeld en het programma op mijn PC gezet.
@ couch_potato: Hoogstwaarschijnlijk heb jij toch een (iets/) modernere PC dan ik. De Back-Up gaat met een snel(?)heid van slechts 19 MB/sec. De totale Back-Up tijd is circa 55 minuten.
Hoe dan ook, beter een trage Back-Up dan helemaal geen een. Scheelt een berg installeerwerk bij een eventuele crash van de C schijf.
Aan iedereen: Bedankt voor het meedenken/helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2016, 21:58   #9
anoniem26473
Guest

Standaard

Is dat op een interne, of op een externe usb2.0? Of op een andere partitie van dezelfde harddisk?

Mijn pc is ook al niet zo jong meer, een E8400 processortje van 7 jaar oud. Maar wel een usb3.0 kaartje er in, met bijpassende schijf.

Laatst gewijzigd door couch_potato : 10 February 2016 om 22:02
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2016, 12:47   #10
anoniem19955
Guest

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Maar wel een usb3.0 kaartje er in, met bijpassende schijf.
Hoi couch_potato,
En dat verklaart het snelheidsverschil , mijn Back-Up gaat i.d.d. naar een externe HD via USB 2.0
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten