Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 February 2014, 17:02   #1
anoniem19955
Guest

Question Afbeeldingen toevoegen in Windows Live Mail

Goedenmiddag, beste forumleden.
Wie kan mij vertellen hoe ik, in Windows Live Mail, met de optie toevoegen, meer dan een afbeelding (of een ander soort bestand) kan toevoegen aan een emailbericht zonder een fotoalbum te moeten aanmaken?
Dit album zou moeten worden opgeslagen op een 'cloud ' en daarna slechts beperkte tijd houdbaar zijn.
Helaas werkt deze optie door een mij onbekende oorzaak niet. Te verzenden mails blijven maar in het ' Postvak Uit ' hangen.
Het toevoegen van een enkele afbeelding (of een ander soort bestand) werkt wel goed
In het oude vertrouwde Outlook Express kon je net zoveel afbeeldingen toevoegen tot dat de maximaal toegestane grootte van je email bereikt was.
Bestaat de optie ook in Windows Live Mail, en zo ja hoe kan ik dit instellen?

Mijn besturing systeem is Windows 8
Mijn Mailprogramma is Windows Live Mail 2012, build 14.4.3505.0912

Bij voorbaat dank aan iedereen die mij kan en wil helpen.
Met vriendelijke groet
Aad
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2014, 17:38   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Invoegen en dan Bestand toevoegen gebruiken .

Laatst gewijzigd door Desperado : 4 February 2014 om 17:40
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2014, 19:35   #3
anoniem22217
Guest

Standaard

Invoegen, enkele foto, 2X enter en weer invoegen, enkele foto, enz

Meerdere bestanden toevoegen, Klik op Bestand toevoegen dan met de Ctrl toets ingedrukt houdend de bestanden aanklikken die moeten worden toegevoegd en daarna kiezen voor Openen en de DocX, Excel, foto's enz staan boven aangegeven in de nieuwe mail. om te verzenden.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2014, 21:58   #4
anoniem19955
Guest

Exclamation

Hallo stroke33,
Het resultaat van de door u gesuggereerde actie is het aanmaken van een fotoalbum, iets wat ik dus wil vermijden.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2014, 23:18   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadjepiraatje Bekijk bericht
Helaas werkt deze optie door een mij onbekende oorzaak niet. Te verzenden mails blijven maar in het ' Postvak Uit ' hangen.
Als ze daar blijven hangen zijn ze vaak gewoon te groot. De mail heeft ook een body van een bepaalde grootte. Ik blijf met de bijlagen altijd 20% onder het maximum.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2014, 23:43   #6
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadjepiraatje Bekijk bericht
Hallo stroke33,
Het resultaat van de door u gesuggereerde actie is het aanmaken van een fotoalbum, iets wat ik dus wil vermijden.

Nee hoor, als je na het invoegen van een foto 2 X entert kun je daarna gewoon de volgende foto of bestand plaatsen dan weer 2 X Enteren volgende bestand enz

Het invoegen van een album is een heel andere iets en staat ook apart als knop aangegeven.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2014, 00:41   #7
anoniem30973
Guest

Standaard

Je kan natuurlijk altijd alles zippen en uploaden naar Mijnbestand.nl (max 1GB gratis) of wetransfer.com (max 2GB gratis).

Overigens staat hier
http://computertotaal.nl/smartphone/...22726/pagina-3
in punt 13 dat de foto's van zo'n album ook los kunnen worden gedownload.

Laatst gewijzigd door Joman : 6 February 2014 om 00:52
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2014, 13:00   #8
anoniem19955
Guest

Standaard

@ Niekie 30: De bestandsgrootte heeft in dit geval niets te maken met het "blijven hangen in het Postvak Uit", ook bestanden met een minimale bestandsgrootte blijven hangen.

@ Joman: zippen en uploaden is voor mij geen optie, ik wil de bijlagen, net als in Outlook Express, normaal in kunnen voegen. En los downloaden uit een album is pas van toepassing als de bestanden eerst verzonden zijn.

@ stroke 33: Na uw suggestie nogmaals, en nu letterlijk te hebben uitgevoerd lukt het nu wel. In eerste instantie gebruikte ik voor de eerste foto de "paperclip"en niet de optie invoegen/enkele foto. Macht der gewoonte, want dat was in Outlook Express de manier van bijlagen in te voegen. Dit werkte ook voor een volgende en derde en vierde enz. foto. Ook het met ctrl/kiezen werkte in Outlook Express een stuk makkelijker.
Zo is weer eens bewezen dat een verandering niet noodzakelijkerwijze tot een verbetering leidt.
Hoe dan ook, op de door u omschreven manier wert het nu, zij het iets omslachtiger dan "vroeger".
Dank aan een ieder voor het meedenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2014, 13:33   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Als ik naar de begin vraag kijk, snap ik het probleem niet echt. Ik verstuur heel vaak foto's. Maar altijd als bijlage met WLM. Het ding wil er wel heel graag een album van maken, maar dat kan je dus voorkomen.
Als hij er een album van wil maken, klik je gewoon op de paperclip bovenaan en het worden keurig weer bijlagen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2014, 17:39   #10
anoniem22217
Guest

Standaard

Niek,

Het ligt eraan wat je waar naartoe stuurt, foto's naar familie worden ingevoegd en brieven voor bijvoorbeeld een advocaat worden als bijlage verzonden.
In het eerste geval ziet de geadresseerde de foto's direct in beeld en in het tweede geval moeten de foto's of documenten worden ontkoppeld, opgeslagen of direct worden uitgeprint.

Invoegen = foto in beeld.
Als bijlage = los bij de mail.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten