Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 July 2012, 16:42   #1
anoniem19955
Guest

Question Web! Pro zoekt vervanger

Hallo Forum lede en/of gasten
Sinds 1999 maak ik tot volle tevredenheid gebruik van het programma Web! Pro (Denda) later vervangen door Web! Pro Extended Edition.
Sinds ik met Servicepack 3 van Win XP werk gebeurt het regelmatig dat, als ik een nieuwe, lees hogere versie van Java ge´nstalleerd heb, Web! niet meer werkt. Het hoofdvenster opent nog wel, maar daar blijft het dan ook bij. Eerder gemaakte pagina's zijn niet meer te laden, en zelfs het afsluiten van Web! lukt alleen nog maar met Windows Taakbeheer.
Aangezien ik uiterlijk 2014 toch een ander besturings programma moet gebruiken (End Of Life voor Win XP) ben ik op zoek naar een programma wat ongeveer op dezelfde manier (WYSIWYG) werkt. Het enige wat ik kan vinden is Magix Web Designer 7 of de uitgebreidere versie Web Designer 7 Premium..
Aangezien bij mij het geld ook niet op m'n rug groeit, en ik deze programma's, eens ge´nstalleerd, niet meer kan terugbrengen/ruilen hoop ik dat er hier op het Forum iemand is die ervaring heeft met dit programma, het liefst beide.
Mijn kennis van HTML is zo gering dat ik geeneens weet wat die afkorting betekend. En ik heb het vermoeden dat ik, gezien mijn leeftijd, dit ook niet meer onder de duim (of is het knie) krijg.
Alvast bedankt voor hulp en/of suggesties in deze.
Aad

PS
Onderstaande Website is met Web! Pro Extended gemaakt

http://members.chello.nl/a.vermeulen14
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2012, 17:04   #2
anoniem36513
Guest

Standaard

Je kunt ook hier even kijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2012, 21:54   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Voor als gratis goed genoeg is: http://bluegriffon.org/ Die website is in het Engels, maar het programma ook in het Nederlands.

Daarmee kun je naar mijn idee prima iets maken zoals je huidige website. Mogelijk zelfs je bestaande website mee aanpassen, maar dat moet je zelf maar even proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2012, 23:09   #4
anoniem19955
Guest

Standaard

@ pietnoe & FooBar,
Bedankt voor jullie reacties. Is alleen de vraag: Zijn jullie (of een van jullie) met een van deze programma's bekend? En zo ja, werken deze echt met het WYSIWYG principe, en vooral: kan ik er ook met frames in werken, net zoals op mijn bestaande site.
Pietnoe, die programma's van EasyComputing zien er gelikt uit, deze zouden sowieso mijn voorkeur hebben, al was het alleen maar vanwege een handleiding.
FooBar, gratis is natuurlijk ook leuk, maar ik heb eventjes proefgedraaid, getracht bestanden van mijn oude website te importeren, en liep direct tegen een hindernis aan: Namelijk geen documentatie. Zodra ik op een link in mijn geimporteerde site klikte, direct een pop-up met de vraag met welke toepassing ik deze link wou openen?!
Ik wacht toch nog even af of er andere Forumleden zijn met ervaring van het liefst beide programma's (Web! en de vervangers).
Aad
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2012, 11:25   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik schrijf mijn websites gewoon in HTML, dus ervaring met die WYSIWYG programma's heb ik niet. Van de gratis programma's ziet Bluegriffon er echter veelbelovend uit. Of je met frames kunt werken weet ik niet. Wat ik wel weet is dat frames niet meer van deze tijd zijn. Sterker nog, in de nieuwste versie van HTML zitten ze niet meer in!

Qua handleiding moet ik je gelijk geven. Er is wel een officiele handleiding in het Engels, maar die kost 5 euro. Met Google vind je een andere Engelse in pdf: https://www.google.nl/search?q=bluegriffon+handleiding
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2012, 14:52   #6
anoniem19955
Guest

Standaard

Hi FooBar,
Ben toevallig vandaag te weten gekomen dat er een praktisch met Web! vergelijkbaar programma bestaat. Te weten Web Easy Pro v.8 . Volgens de advertentie kan ik met dit programma zwlfs mijn oude bestanden converteren, en, wat zeker niet onbelangrijk is, de "nieuwe" site zou zelfs dezelde 'Touch and Feeling'hebben als de huidige. Denk dat ik dit maar eens ga uitproberen.
Eenieder die gereageerd/meegedacht heeft: BEDANKT
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2012, 15:07   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Ah, kijk eens aan. Succes!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten