Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 January 2017, 21:13   #11
anoniem38560
Guest

Standaard

Volgens mij zijn de home en pro versie cd's exact het zelfde en word er met het invoeren van het nummer bepaald of het home of pro is. En anders installeer je gewoon de home versie zonder nummer, als je dan later tijdens activeren een pro nr invult word de installatie automatisch aangepast naar pro. Andersom werkt dat niet.
Wel maakt het uit of je een 32 of 64 bit er op wil zetten maar dat is afhankelijk of je processor 64 bit is, indien mogelijk altijd 64 bit gebruiken omdat het met meer geheugen om kan gaan.
Als je geen 64bit versie heb kan je die makkelijk downloaden.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2017, 21:46   #12
anoniem42071
Guest

Standaard

Nou heb ik nog nooit een serial in hoeven voeren bij Windows 10, want als dat al eerder op de pc stond, kan je dat gewoon overslaan, door te kiezen "Ik heb geen serial". W10 wordt dan automatisch geactiveerd.

Bovendien: Als topic starter naar deze site gaat, kan hij nog steeds volledig gratis upgraden (als hij/zij maar brildragend is) https://www.microsoft.com/en-us/acce...9d1b2ce9d04b)()

Verder ben ik de laatste jaren geen 32bits cpu's meer tegen gekomen. En ik zie heel wat oude pc's en laptops langs komen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2017, 10:59   #13
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Volgens mij zijn de home en pro versie cd's exact het zelfde en word er met het invoeren van het nummer bepaald of het home of pro is. En anders installeer je gewoon de home versie zonder nummer, als je dan later tijdens activeren een pro nr invult word de installatie automatisch aangepast naar pro. Andersom werkt dat niet.
Wel maakt het uit of je een 32 of 64 bit er op wil zetten maar dat is afhankelijk of je processor 64 bit is, indien mogelijk altijd 64 bit gebruiken omdat het met meer geheugen om kan gaan.
Als je geen 64bit versie heb kan je die makkelijk downloaden.

Dappertje
Windows 10 Home
Dit is de standaard Windows 10, die voor de meeste gebruikers geschikt is. Windows 10 Home is de versie die je op laptops en computers geleverd krijgt. Het is ook de meest uitgeklede versie, zonder al te veel poespas.

Dit is de versie die je waarschijnlijk als 'normale' gebruiker wil hebben. Het is de goedkoopste versie als je het los koopt (eenmalig € 100,-) maar heeft wel alle essentiële apps inclusief malwarebescherming (in de vorm van Windows Defender).

Windows 10 Home is ook de versie die standaard op laptops en computers wordt geleverd die je in de winkel koopt.
Daarnaast is het goed te weten dat de Home-versie van Windows 10 updates automatisch downloadt en installeert. Je hebt geen zeggenschap meer over wanneer je deze wil binnenhalen of uitvoeren. Op die manier is je systeem altijd up-to-date.
.............................
Windows 10 Pro
Deze versie lijkt het meest op Windows 10 Home, maar heeft een paar extra functies die speciaal gericht zijn op professionals.

Dat betekent in de praktijk onder andere geavanceerde bescherming tegen malware, en 'secure boot' waarmee je de pc kunt beschermen tegen het installeren van programma's via onbekende usb-sticks. Ook is het op 'Pro' mogelijk alleen vertrouwde programma's te laten installeren door één beheerder, zodat sommige gebruikers niet hun eigen programma's op het systeem kunnen zetten.

Ook heeft Pro extra mogelijkheden voor bedrijven die eigen cloud-based-software gebruiken. Die zijn makkelijker te installeren op Windows 10, en kunnen beter worden gekoppeld aan bedrijfsservers.

Dus er is verschil.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten