Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 3 October 2016, 19:00   #1
anoniem14407
Guest

Standaard Windows 10 van Grub naar MBR lukt niet

Hallo Forumleden, Ik heb W's 10 en Linux Mint en Linux Rebecca (ongelukje) op een 250GB SSD schijf en een niet functionerende (na de laatste W's 10 jubileum update !) W's 8 op 1,5 TB HDD op mijn compu. Dit bootte met Grub. En functioneerde tot voor kort uitstekend. Na de jubileumupdate doet de (legale) W's 8 het dus niet meer.
Nu wil ik terug naar de MBR van 10; W's 10 met MBR klonen, de hele compu formatteren, dan de W's 10 kloon terugzetten, daarna w's 8 legaal installeren (en dan wschl 10 kwijt) dan Linux weer terug. Dan heb ik een trio boot met Grub. W's 10 W's 8 Linux.
Het achterliggende verhaal is uitgebreider, maar doet er niet zo veel toe (De compu zit vol met “schroot” van illegale en gedeeltelijke verwijderde programma's die regelmatig storen)
Wat heb ik gedaan:
1. via system 32 als administrator >bootsect.exe/nt60 C: /mbr geprobeerd de MBR van 10 terug te halen. Als melding komt:”Bootcode succesfully updated” maar er blijkt niets gebeurd te zijn.Blijft in Grub starten.
2. Documenten etc dubbel gesaved.
3. Hele SSD schijf gekloond Met Grub W's10 en Linux dus
4. De partities sdb1 (W's 10) sdb2 (Mint) 5 (Rbecca) en 7 apart gekloond
Nu mijn vraag:
Als ik alles formatteer en de kloon sdb1(W's10) terug zet. Heb ik dan ook de MBR van W's10 er bij?
Beste antwoord:Probeer het uit op een andere computer.
Maar die heb ik niet. Wat kan ik nog meer doen. Graag jullie hulp. Sorry voor het lange verhaal.Leo
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten