Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 May 2016, 12:30   #1
anoniem15028
Guest

Standaard Upgrade naar w10, blijft hangen in inlogscher

Hallo, ik heb vanaf w7 een upgrade gedaan naar w10. Ging opzich goed (naar mijn weten). Nu sta ik in het inlogscherm (zie foto), maar er gebeurt verder niets. Ik kan niet op "volgende" klikken. Op de functie die aangeeft dat ik de persoon niet ben (wisselen gebruiker) kan ik wel klikken. Deze veranderd qua kleur maar verder gebeurt er niets.
Heb het geheel al een paar uur laten wachten, maar gebeurt nog steeds niets. Ook geen activiteit op de harde schijf.

Wie weet een oplossing???
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_5307.jpg‎ (16,8 KB, 18x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2016, 13:40   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Oplossing (buiten de reset knop indrukken of de laptop uit zetten) heb zo niet, maar vertel voor iedereen ook of het de eerste keer is na de upgrade dat Windows 10 wordt opgestart, of dat deze al juist heeft gewerkt.

Kijk ook nog even of Ctrl+Alt+Del iets uithaalt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2016, 16:23   #3
anoniem15028
Guest

Standaard

De pc was bezig met de upgrade. Toen kwam het scherm in beeld zoals op het plaatje. Klikken ergens op had geen effect. PC uitgezet en opnieuw aangezet. Een uurtje of 3 zijn gang laten gaan en toen nog eens geprobeerd te klikken in het scherm. Zonder resultaat. Verder ook geen activiteit van de harde schijf.
Dag later nog eens geprobeerd. zonder resultaat
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2016, 21:03   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Probeer of het F8 menu wel werkt, zodat je misschien Veilige Modus binnen kan ?

Windows zou vanzelf een herstelscherm moeten tonen wanneer er een paar maal niet succesvol is opgestart, dus nog een keer of twee uitschakelen en opstarten ?
Het probleem is wat mij betreft wel te gaan zien wat je daar dan mee moet, want waarschijnlijk is er iets beschadigd; terug naar je vorige OS ?

Hetzelfde zou je ook kunnen bereiken door de PC met een W10 installatieschijf te booten, die kan je downloaden/branden met het MS MediaCreationTool

Ik zou altijd eerst nog even de PC uitschakelen (b.v. als onderdeel van die paar maal opstarten), de stekker er uit halen (ook accu bij een laptop), en een paar maal op de aan/uit knop drukken, om het BIOS echt vanaf 0 te laten starten. Zal weinig nuttig zijn nu, maar ik zou het toch gedaan willen hebben.

Verder wat advies gevonden: verwijder alle randapparatuur voordat je boot, ook je netwerkkabel / WiFi dongel als je die gebruikt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 May 2016 om 21:14
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2016, 12:34   #5
anoniem15028
Guest

Standaard

Ik heb geprobeerd het geheel te herstellen mbv het herstelscherm wat ik kreeg na een paar keer herstarten. Herstellen had geen effect. Ben toen weer teruggegaan naar W7. Opnieuw W10 gedownload en geprobeerd te installeren. Maar loop weer op hetzelfde moment vast.
Zit nu weer op windows 7. Ga het volgende maand weer proberen of iemand moet nog een idee hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2016, 12:52   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Doe in de tussen tijd een volledige schijf controle met HDTunepro http://www.hdtune.com/download.html Kijk ook op het tabblad 'healt" van dat programma.

Klik dan op deze site https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10 op de knop "hulppragramma nu downloaden" en zet dat in de map Downloads op je pc.

Neem dan een lege usb stick van 4 GB.

Klik het gedownloade bestand dubbel aan en download W10 op de usb stick.

Plaats die stick als W7 gewoon draait en voer de setup op de stick uit.

Vaak wil de upgrade zo wel lukken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2016, 16:21   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Als dat niet lukt (wat niet zo waarschijnlijk is):

er is nog steeds sprake van het kunnen doen van een verse installatie zonder upgrade eerst, door het invoeren van de product key van je vorige besturingssysteem. Begin daar alleen niet aan voordat je een backup heb gemaakt (Windows 7 systeembackup b.v, of een schijfimage met een ander programma, of allebei) zodat je terug kunt. Bewaar die ook een tijdje.

Je kan je product key eventueel uitlezen met Speccy systeeminformatie, onder 'Besturingssysteem - Serienummer'. Of gebruik Produkey van Nirsoft.
(Gebruik geen oudere programma's zoals Magical Jelly Bean keyfinder, die werkten met eerdere Windows versies goed, maar vinden nu niet meer de juiste key, althans niet van mijn Windows 7)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 22 May 2016 om 12:46
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2016, 12:21   #8
anoniem15028
Guest

Standaard

Ik heb W10 gedownload en geinstalleerd vanaf stick. In eerste instantie kwam ik niet verder dan het 2e scherm. Na 2x opnieuw opstarten lukte het om de installatie af te ronden. Alles werkt.

Bedankt voor de tips.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2016, 12:51   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Dank je voor het alsnog terugmelden

Ik heb wel een vraag: ik lees hieruit dat je een verse installatie deed, maar hoe heb je Windows 10 daarbij geactiveerd ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 5 June 2016 om 13:01
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten