Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 January 2010, 15:24   #1
anoniem42121
Guest

Standaard Scanner aansluiten op draadloos modem

Mijn draadloze netwerk loopt via een Fritz!Box Fon WLAN 7170 modem. Dit modem heeft één USB poort. Ik had daar een printer op aangesloten, zodat mijn partner eveneens, onafhankelijk van mijn PC, kon printen. Dat werkte goed.

Nu heb ik de printer losgenomen, een USB-hub (met eigen voeding) op het modem aangesloten en daar niet alleen de printer, maar ook mijn HP Scanjet 3300C scanner op aangesloten. Het printen gaat weer zoals het hoort, maar de scanner wordt niet eens (h)erkend, laat staan dat die aan de praat te krijgen is. Het programmaatje Fritz!Box USB Remote connection, waar de Fritzbox om vraagt, heb ik gedraaid, echter ook dit vindt de scanner niet.

Kan iemand mij aangeven hoe ik beide randapparaten op één hub op het modem moet aansluiten, zodat ze allebei werken? Bij voorbaat dank.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2010, 16:37   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Probeer eens met alleen de scanner zonder hub ertussen. Als het dan wel werkt is het verdict simpel: je mag geen usb-hub gebruiken. Dat is namelijk wat ik denk dat er aan de hand is.

Wil je dan toch een netwerkscanner, dan zit er niets anders op dan het aanschaffen van een all-in-one apparaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2010, 12:19   #3
anoniem42121
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Probeer eens met alleen de scanner zonder hub ertussen. Als het dan wel werkt is het verdict simpel: je mag geen usb-hub gebruiken. Dat is namelijk wat ik denk dat er aan de hand is.

Wil je dan toch een netwerkscanner, dan zit er niets anders op dan het aanschaffen van een all-in-one apparaat.
Nu had ik dat laatste sowieso al in de planning dus dat heb ik maar gedaan. Een HP F2480. Maar nu krijg ik die helemaal niet aangestuurd via de Fritz!Box ! Als ik op de router inlog zie ik dat de printer wel herkend is, maar de documenten die ik er heen stuur blijven in de wachtrij. Heb ik een miskoop gedaan? Moet ik toch weer andere instellingen invoeren? Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2010, 19:19   #4
anoniem42121
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doofie Bekijk bericht
Nu had ik dat laatste sowieso al in de planning dus dat heb ik maar gedaan. Een HP F2480. Maar nu krijg ik die helemaal niet aangestuurd via de Fritz!Box ! Als ik op de router inlog zie ik dat de printer wel herkend is, maar de documenten die ik er heen stuur blijven in de wachtrij. Heb ik een miskoop gedaan? Moet ik toch weer andere instellingen invoeren? Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Over stommiteit gesproken....... Ik was gewend dat de printer, als je daar een commando heen stuurde, zelf aanging. Het bovenstaande probleem is dus opgelost: ik moet 'm zelf aanzetten......

Doet me overigens wel de vraag opwerpen of dat in te stellen is, dat de printer dus zelf aanschakeld bedoel ik. Iemand daar een tip over? Is dat softwarematig in te stellen??
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten