Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 November 2015, 11:50   #1
anoniem15901
Guest

Standaard foutmelding: Een ander programma wordt al gei

Als ik via het configuratiescherm/programma's/programma's verwijderen probeer een eerder geinstalleerd programma te verwijderen komt Windows Installer met de volgende foutmelding: "Een ander programma wordt al ge´nstalleerd. Wacht tot die installatie is voltooid en probeer vervolgens deze software opnieuw te installeren".
Dit blijkt een hardnekkige foutmelding, voor zover ik weet loopt er geen installatie van een applicatie. Is er iemand die dit probleem herkent en hiervoor een oplossing heeft?
Alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 14:28   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Kan toch zijn ,?? dat er updates binnenkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 14:40   #3
anoniem15901
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Kan toch zijn ,?? dat er updates binnenkomen.
lijkt mij niet opportuun, de melding komt op zowat elke mogelijk moment. Heb het al "tig" keer uitgeprobeerd en het zou wel heel erg toevallig zijn dat elke keer als ik het probeer gelijktijdig een update wordt gedraaid.

ter aanvulling, ik heb ondertussen op het forum ook een threat gevonden van 2 oktober 2013 10:01. Indentieke foutmelding, oplossing van de FAQman: "quote" U weet zeker dat er niets wordt ge´nstalleerd? Dan als volgt te werk gaanů Neem de Register-editor erbij en ga op zoek naar deze sleutel: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\\ SOFTWARE\\ Microsoft\\ Windows\\ CurrentVersion\\ Installer\\ InProgress'. Klik dat 'InProgress' aan met behulp van de rechter muisknop. U raadt het al: "Verwijderen!" "unquote"

Ik heb bij de genoemde sleutel gekeken, maar deze kwam niet voor.

Andere oplossingsrichtingen?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 15:40   #4
anoniem15124
Guest

Standaard

Welk programma probeer je te verwijderen?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 18:15   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vermoed dat Malware de oorzaak is:

Begin met een scan met ADWcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://www.malwarebytes.org/ en verwijder alles wat gevonden wordt.

Buiten deze twee kan je ook nog: Junkware Removal Tool gebruiken. http://www.bleepingcomputer.com/down...-removal-tool/ Het maakt wel tevoren een backup van het register.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.
Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 19:09   #6
anoniem15901
Guest

Standaard

Bedankt Niekie30, hier kan ik misschien wel wat mee. Ik zal terugmelden hoe e.e.a. is afgelopen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2015, 18:27   #7
anoniem15901
Guest

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik vermoed dat Malware de oorzaak is:
Niek

TOP Niek, alle drie hebben de nodige "rommel" verwijderd en het deinstalleren lukt nu ook weer. Bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2015, 18:41   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat is heel mooi en bedankt voor het terug melden!!

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten