Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 November 2015, 21:55   #1
anoniem32530
Guest

Standaard opstartvolgorde wind 10 niet te veranderen

Ik ben mijn administrator wachtwoord kwijt en het een programma gedownload om het te veranderen. Nu moet ik booten van de dvd, maar Windows 10 vertikt het om de derde device bovenaan te zetten zoals Vista dat doet. Ik heb al twee maal op enter geklikt en de opstartvolgorde blijft maar hetzelfde!! Wat doe ik nu verkeerd?? Bij Vista zie je de device naar boven springen zodat je zeker weet waar je pc van opstart.

OK, het is gelukt, nu laadt dat programma Ophcrack, maar hoe werkt dat? Ik heb wat zien laden, maar nu is het scherm al een tijdje donkergrijs. Wat moet ik daarna doen?

Ik heb een gebruiksaanwijzing gevonden, maar ik krijg dat helemaal niet!! Er laden een heleboel dingen, paar keer OK en puntjes en dan verandert alles in een donkergrijs scherm. Het administrator wachtwoord wordt nog steeds gevraagd! Misschien komt dat omdat ik dat gebrande programma op Vista heb gebrand? Ik kan nu zelfs niet meer op mijn eigen account komen, want dat is hetzelfde wachtwoord. Het komt allemaal doordat ik meestal op de laptop zit en een hele tijd de pc niet meer heb gebruikt nadat ik er Windows 10 op heb gezet!!

Wachtwoord gevonden! Weet je waar de verwarring vandaan komt? Omdat er niet bij staat MICROSOFT -wachtwoord!! GRRRRRRRRR!!!

Laatst gewijzigd door Johannes1903 : 1 November 2015 om 23:42
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2015, 22:58   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Waarom je de cd niet kan draaien zoals je wilt weet ik niet.
Heb je hem wel als ISO gebrand.
Er is wel bekend dat je Vista niet kunt opgraden naar Windows 10.
Dan zal je een nieuwe licentie moeten aanschaffen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 12:57   #3
anoniem32530
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Waarom je de cd niet kan draaien zoals je wilt weet ik niet.
Heb je hem wel als ISO gebrand.
Er is wel bekend dat je Vista niet kunt opgraden naar Windows 10.

Niek
Natuurlijk weet ik wel dat je Vista niet kunt upgraden naar Windows 10! Daar zat ik ook niet aan, maar ik zat aan de Windows 7. Ik hield de laptop erbij, om dit dit te plaatsen, bv. De image wat vervaardigd door de laptop, dus misschien ligt het daaraan. Uiteindelijk kon ik de opstartvolgorde natuurlijk wel veranderen door wat vaker op enter te tikken, ik hadden die volgorde alleen nog maar op de laptop veranderd, vandaar. Verder zou het handiger zijn dat er MICROSOFT account staat als je je moet aanmelden bij Windows 10!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2015, 13:46   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 Bekijk bericht
Natuurlijk weet ik wel dat je Vista niet kunt upgraden naar Windows 10! Daar zat ik ook niet aan, maar ik zat aan de Windows 7. Ik hield de laptop erbij, om dit dit te plaatsen, bv. De image wat vervaardigd door de laptop, dus misschien ligt het daaraan. Uiteindelijk kon ik de opstartvolgorde natuurlijk wel veranderen door wat vaker op enter te tikken, ik hadden die volgorde alleen nog maar op de laptop veranderd, vandaar. Verder zou het handiger zijn dat er MICROSOFT account staat als je je moet aanmelden bij Windows 10!
In je openings vraag noem je DRIE keer VISTA. (Dat is redelijk verwarrend. )
Het maakt niet uit op welke machine het image maakt als het maar Windows is.
En MICROSOFT zet er echt wel bij dat het een Microsoft account is.
Bij het installeren noemen ze dat al.
Bij het inloggen zie je als gebruikersnaam je emailaccount staan, pal boven de plaats, waar je je wachtwoord in moet vullen.

Ik zou zeggen: wat beter lezen.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 4 November 2015 om 14:16
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten