Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 March 2013, 00:30   #1
anoniem33562
Guest

Standaard Gaat deze Intel werken met deze kabel?

Gaat deze Intel werken met deze kabel.

Zo nee, waarom niet? Wie weet dan wel een zeer hoogwaardige en krachtige, snelle betrouwbare combinatie?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 07:17   #2
anoniem22217
Guest

Standaard

Ja Hulk dat gaat werken maar, het is eigenlijk niet een oplossing maar meer een testkabeltje om even snel een harde schijf te controleren.
Een docking station voor harde schijven is dan een meer elegante en zekere oplossing omdat de kabel die jij aanwees nogal makkelijk los laat en dat is knap vervelend als je bezig bent met een backup e.d.
Ik heb hier ook zo'n ding liggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 07:25   #3
anoniem13673
Guest

Standaard

Ik denk dat Hulk gewoon op zoek is naar een goedkope externe USB3 HDD behuizing, waar hij dan een SSD in wil prikken.
Daar zijn goedkopere en betere oplossingen voor:
http://tweakers.net/categorie/686/ha...J4vf1506mheM4P

Punt met alleen zo'n kabeltje is inderdaad dat het nou niet echt duurzaam en betrouwbaar zal zijn. Zolang je de schijf gewoon ergens plat weglegt zal het wel werken, maar als je het ding eens wilt verplaatsen of ergens mee naartoe wilt nemen, zou ik een echte behuizing kiezen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 08:23   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Vandaar mijn oplossing die drie vliegen in een klap vangt, een externe oplossing, voor alle Sata schijven en een snelle test oplossing voor interne schijven van probleem computers.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 08:30   #5
anoniem54435
Guest

Arrow

Voor permanent gebruik dan ben ik voorstander van een echte behuizing.

Ik zie de Hulk niet echt de hele dag Computers en Harde Schijven en SSD's [ demonteren en testen. ]

Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 12:12   #6
anoniem33562
Guest

Standaard

Volgens het AsRock X58 extreme 666 moederbord zitten er zes SATA op. 3 SATA3 en 3 SATAII. Stroke zegt dat het wel kan maar de interface van de Intel is 7 pins?

Ik vind juist een kabel gemakkelijk omdat je alles bij elkaar hebt. Een docking station moet je op het bureaublad achterlaten! Dat is toch de bedoeling dat je die niet constant verwijderd. Of je moet er twee kopen.

Nogmaals mij data staan erop en > externe schijf aanbrengen > computer aan > moet werken, computer uit verwijderen dat is de procedure keer op keer.

We gaan dus uit van deze Intel, deze lijkt mij 100% goed en betrouwbaar. Wat is dan jullie oplossing, dus snel in zijn geheel verwijderbaar met kabel, apart veilig te stellen.

Die Intel heeft die ook voeding nodig. Ik wil liever geen externe behuizing met ook nog eens een externe voeding want ik heb al dertig van die kastjes.

Overigens zit er een SATA-e aansluiting bovenop de CM690 coolermaster en die andere aansluitingen zitten die dan op de achterzijde?
Dus de INTEL dit is een SSD moet dan in een behuizing geschikt voor de SSD en USB 3.0 aansluiting welke moet ik dan hebben? Normaal bestel ik bij Azerty.

Op de achterzijde zie ik helemaal geen e-SATA aansluitingen zoals één op de bovenzijde. Want die laatste is duidelijk qua opening (female) groter.

Ik heb deze gevonden en is geen externe voeding.

Graag jullie aanbevelingen en het moet 100% kwaliteit en duurzaam zijn.

Laatst gewijzigd door De Hulk : 25 March 2013 om 14:59
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 17:09   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Als het 100% kwaliteit moet zijn, moet je geen Sweex of van dat soort rommel kopen. Maar dan wel een behuizing en niet alleen een los kabeltje.

e-SATA is dan eigenlijk geen optie, want die heeft altijd een externe voeding nodig. Plus lang niet alle computers hebben zo'n aansluiting. Met USB3 kun je altijd nog terug vallen op USB2.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 17:25   #8
anoniem33562
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Als het 100% kwaliteit moet zijn, moet je geen Sweex of van dat soort rommel kopen. Maar dan wel een behuizing en niet alleen een los kabeltje.

e-SATA is dan eigenlijk geen optie, want die heeft altijd een externe voeding nodig. Plus lang niet alle computers hebben zo'n aansluiting. Met USB3 kun je altijd nog terug vallen op USB2.
Beste FooBar, ik begrijp werkelijk jouw antwoord niet. Hoe kan ik zo werken en voortgang boeken. Ik heb uit den treure uitgelegd wat mijn bedoeling is en hoe ik met die hardware werk. Dan schiet jouw antwoord niet op.

Waar komt het concreet op neer? Ik bestel de Intel SSD zoals aangegeven en een externe behuizing daarvoor. Moet snel kunnen aansluiten en loskoppelen. Dit proces moet duurzaam zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 18:25   #9
anoniem13673
Guest

Standaard

Lezen is natuurlijk ook een vak, hè? In mijn eerdere post gaf ik je een complete waslijst aan externe HDD behuizingen met USB3 aansluiting, waarmee je gewoon klaar bent en precies hebt wat je wilt. Desperado heeft je in zijn post dat ook aangegeven, en ook FooBar geeft ook aan dat een behuizing je beste optie is, en geeft ook aan dat je een USB3 versie zoekt, in plaats van e-SATA. Overigens is het nog maar de vraag of je met een enkele USB aansluiting wél genoeg stroom hebt, vaak zie je ook in die apparaten twee USB stekkertjes om aan genoeg prik te komen, en dan is e-SATA ook geen punt.

Maar goed, blijkbaar heb je al die informatie gemist, want anders had je (al drie keer) je antwoord gehad. We mogen er toch ook wel van uit gaan dat als we je aangeven in welke hoek je zoeken moet, je er daarna zelf wel uitkomt?

Wij proberen je hier zoveel mogelijk te helpen, en dan ga jij een beetje andere forumgebruikers verwijten dat ze je niet genoeg helpen? Als je die houding aanhoudt, moet je er niet van staan te kijken dat mensen op een gegeven moment je vragen helemaal links laten liggen...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2013, 18:33   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

En ook kun je gewoon bij je vaste leverancier vragen voor de juiste oplossing. . die verkopen graag en een tevreden klant is pure winst .
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten