Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 March 2013, 13:16   #11
anoniem33562
Guest

Standaard

Het is geen laptop maar een Desktop (grote kast). Er zijn nogal wat misverstanden. Ik ben er klaar mee en heb alles in de prullenbak gegooid.

Citaat:
Het resultaat is dat het niet werkt.
Inderdaad!

Citaat:
Als je tv een cat5 netwerk aansluiting heeft kan je er toch gewoon een kabeltje vanaf de router in prikken.
Dat prikken is niet zo moeilijk, maar nog een LAN-kabel van 15 meter erbij dat is toch van de gekke! Ik heb er al twee lopen. Dan zou je mogelijk een switch op het bureaublad moeten plaatsen, vijtien meter van de router en dan één van de LAN-kabels van de oude of nieuwe pc daar op aansluiten en dan weer verdelen naar de tv. Klopt dit Niekie, is dat een mogelijkheid?

Citaat:
En inderdaad de meeste routers hebben geen aan/uit schakelaar, maar dan trek je even de stekker uit de 220, dan gaat tie ook uit.
Dan moet je die optie ook vermelden in de handleiding. Een consument is altijd bang dat als je de stekker eruit trekt dat het een reset is en dat de instellingen verloren gaan!

Wat heb ik gedaan. Nieuwe pc lukt dus niet. W7U wil/kan de stuurprogramma's niet vinden en deze heb ik van de site EMINENT allemaal gedownload en W7 laten zoeken in die mappen.

Vervolgens naar de oude pc en aangeloten. Ja en het werkt een klein beetje, immer daar staat de driver wel op. Nu moest ik de IP-adressen, Gateway etc. invoeren. Dit gevonden en ingevoerd. Toen werkte het nog niet want toen kwam de boodschap van Hans60 in beeld. DHCP-server...

Toen de LAN-kabel van de oude pc rechtstreeks in de tv gestoken en dan werkt het. Maar ja, dat is niets nieuws. Je bent je Lan-kabel op de oude pc kwijt!

Nu heb ik nog eens de webbrowser op die Samsumg tv bekeken etc. Conclusie dat is geen internet maar een eigen versies van Samsung zelf. Onwerkbaar en niet te vergelijken met IE/Firefox etc. zoals dat op een pc werkt. Voor mij is het compleet idioot gezien het feit dat een dergelijke tv een halve pc is, en dat daar niet gewoon een IE/Firefox op staat. Wat Samsung inmiddels wel heeft gewijzigd door de gigantisch druk en verwijten van fora dat je een toetsenbord en muis kunt aansluiten.

Eindconclusie: weg met die rommel.

Bedankt voor de uitleg en laat even weten of een Switch nog een mogelijkheid is.

Laatst gewijzigd door De Hulk : 22 March 2013 om 13:37
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 13:39   #12
anoniem54435
Guest

Standaard

En een set goede homepluggen , dus internet via het stopcontact .

Kun je daar iets mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 13:59   #13
anoniem33562
Guest

Standaard

Daar heb ik ook al eens aan lopen denken. Die router en draadloos is ook niet alles. Die LAN-sticks zijn gewoon onstabiel in het verzenden van gegevens tijdens grote back-ups en synchronisaties. Toen heb ik alles maar weer via kabels aangesloten. Maar ik denk wel dat je inmiddels aan een 200 meter kabels komt.

Mijn bezwaar is dat winkels en webshops wel willen verkopen maar geen enkele interesse hebben hoe de situatie bij de klanten ter plaatse is. Red je maar is het devies. Wij hebben het geld al binnen.
Het enigste waar ze mee aankomen dat het eerste uur zeventig euro is en dan per kwartier 20 euro of dergelijke bedragen. Nee, die houding van de winkels en webshops is waardeloos en een zeer slechte service. Normaal moet je toch zeggen, wij komen kijken en hoe wilt u het hebben en maken een netwerk tussen pc's, NAS en tv's etc. Maar ja, wie van die winkels, webshops kan dat? Laat staan dat ze de kennis hebben. Vervolgens kom je ook in aanraking met het gebrek aan standaards in die computerbranche! Kijk nou eens naar al die soorten aansluitingen en kabels. Eén rommeltje is het!

De universtiteiten falen op jammerlijke wijze! Stelletje amateurs zijn het daar.

Een winkel in Nijverdal had twee uur staan voor de installatie van een tv en NAS in een netwerk en je kunt het wel raden de NAS bleef mooi staan. Te lastig. Nee, als het maar bestellen, betalen en leveren is en de rest is zoek het maar uit en daar laten ze de fora voor opdraaien en daar moeten vrijwilligers kosteloos de zaken maar oplossen die de winkels/shops laten liggen. Eigenlijk moesten die fora dik geld beuren!

Laatst gewijzigd door De Hulk : 22 March 2013 om 14:04
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 14:06   #14
anoniem54435
Guest

Standaard

Goede Router kopen .. En vanuit de Router met 1 homeplug naar een stopcontact ,

Dan kun je via alle stopcontacten in huis het internet op .

Homepluggen zijn er ook met een ingebouwd stopcontact, dus je raakt dan ook je stopcontact niet kwijt.

Ik haal op de Zolder verdieping dezelfde snelheid als met de andere Computers.

Laatst gewijzigd door Desperado : 22 March 2013 om 14:09
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 14:12   #15
anoniem54435
Guest

Standaard Homeplug

Voorbeeld

Bijlage 17506

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:39
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 14:54   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Dat prikken is niet zo moeilijk, maar nog een LAN-kabel van 15 meter erbij dat is toch van de gekke! Ik heb er al twee lopen. Dan zou je mogelijk een switch op het bureaublad moeten plaatsen, vijtien meter van de router en dan één van de LAN-kabels van de oude of nieuwe pc daar op aansluiten en dan weer verdelen naar de tv. Klopt dit Niekie, is dat een mogelijkheid?
Punt is dat de kabel vanuit de router in 1 poort van de switch moet. (Dat kan inderdaad 1 van de kabels zijn die nu in de pc zit). Daarna heb je de andere poorten over om een pc, tv of wat dan ook aan te sluiten met een kort kabeltje.

Dat zou perfect moeten werken en geeft normaal gesproken geen problemen. Ik heb hier zelfs router > switch (bij pc) > en daar vandaan een kabeltje naar de tv, waar weer een switch aan hangt.

Bedenk bij aanschaf, dat het prijsverschil tussen een 4 poort en een 5 poort switch niet zo groot is en dan liever 1 over, als net 1 tekort in een latere situatie. 1 poort ben je nl altijd kwijt aan de inkomende kabel.
En kies ivm sneller worden internet eventueel gelijk voor een switch met gigabit poorten, ipv 100MB poorten.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 22 March 2013 om 14:59
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 16:32   #17
anoniem22217
Guest

Standaard

Een netwerk aansluiting op een TV dient meestal nog maar één doel, namelijk het upgraden van de TV firmware en mestal dus niet om beeld vanaf de PC of het netwerk naar toe te streamen.
Op zowel mijn Sony als op mijn Samsung Smart TV zit een aansluiting.
Om beeld van mijn PC/Laptop of van het netwerk naar naar de Sony te streamen werkt dus niet.
Op de Samsung krijgt als je de TV opneemt in het netwerk, onder de source knop van de afstandbediening ( je moet daarvoor wel helemaal naar beneden scrollen ) het netwerk in beeld en de aangesloten apparaten als PC, Laptop, XBox enz.
Daar heb je dus geen verloopstekkertjes voor nodig, je moet alleen je Laptop, PC XBox enz delen in je netwerk.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 16:39   #18
anoniem54435
Guest

Standaard

Een goede TV Card in een desktop is een prima optie.
Desktop op de TV aansluiten .
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 18:43   #19
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Een netwerk aansluiting op een TV dient meestal nog maar één doel, namelijk het upgraden van de TV firmware en mestal dus niet om beeld vanaf de PC of het netwerk naar toe te streamen.
Que? Firmware updates? Je loopt een paar jaartjes achter, vrees ik... De huidige smart-TV kan internetten op de ingebouwde browser, heeft vaak een stand-alone YouTube app, ondersteunt DLNA en kan dus media streamen over het lokale netwerk en heeft een CI+ slot voor de smartcard van je provider.
Daarmee kan een TV over het internet zelfstandig gebruik maken van video-on-demand diensten, interactieve televisie en andere diensten van je provider.

Oh, en je kunt er inderdaad firmware-updates mee binnen halen, ja.

Houd er rekening mee dat de eerste televisies met quadcore-processoren al op de markt zijn en dat die alleen maar sneller worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 19:17   #20
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
Que? Firmware updates? Je loopt een paar jaartjes achter, vrees ik... De huidige smart-TV kan internetten op de ingebouwde browser, heeft vaak een stand-alone YouTube app.

Oh, en je kunt er inderdaad firmware-updates mee binnen halen, ja.

Houd er rekening mee dat de eerste televisies met quadcore-processoren al op de markt zijn en dat die alleen maar sneller worden.
Mijn 4 jaar oude Sony kan dus niks van dien aart alleen firmware.
Mijn Samsung smart tv kan alles zoals ik al schreef.
Nog lang niet iedereen heeft een smart tv maar wel een internet aansluiting die niks kan omdat er gewoon de hardware/software niet op zit.

Overigens kan TS met een simpele switch achter de PC 4 extra apparaten aan de netwerkkabel aansluiten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten