Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 June 2005, 10:41   #1
anoniem13927
Guest

Standaard Harde schijf naar de eeuwige jachtvelden?

Telkens als ik mijn computer opstart dan begint mijn 2e harde schijf (maxtor diamondMax plus 9 80 GB ata/133) hard te tikken en ook constante piepjes te produceren. Hij wordt niet meer herkent bij het opstarten en dan krijg ik de foutmelding "HDD error primary slave". Na wat zoeken op internet kan ik niet echt achterhalen wat het euvel kan zijn, behoudens een lichtelijk vermoeden dat de leeskop beschadigd zou kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen helpen om het probleem te verhelpen?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2005, 15:13   #2
anoniem13334
Guest

Standaard

Lijkt me een overleden schijf .
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2005, 17:08   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Er zijn 2 mogelijkheden met die Maxtor dingen. Hij is echt defect of zijn firmware is stuk. Ja klinkt raar, maar het klopt wel. Er is 1 programma wat die firmware zou kunnen repareren volgens eigen zeggen, maar die is nogal duur.
Het is dan ook afhankelijk van hoe die piepjes klinken of het echt een HD crash of die firmware is. Maxtor repareert die firmware overigens ook niet maar geeft gewoon een nieuwe HD.
Dit gebeurt veelvuldig met die Maxtor dingen, in de laatste weken hier ben je geloof ik al nummer 3 en ik wil niet eens beginnen te tellen hoeveel ik er de afgelopen 2 jaar zelf ben tegen gekomen bij vrienden en bekenden.

Optie:->Terug naar leverancier voor garantie.
Probeer wel eerst nog even van de Maxtor website de tool PowerMax, als die ook geen soelaas geeft, weet je zeker dat ie stuk is anders zouden ze bij Maxtor nog er over kunnen zeuren dat je eerst met die tool moet proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2005, 15:53   #4
anoniem15228
Guest

Standaard

Klinkt als een kapotte pick up in de drive. Als er nog belangrijke data opstaat en er is geen garantie meer kan je met je favoriete p2p programma '200 ways to revive a dead harddrive' downloaden (pdf) Er staan hier vele trucs in die je harddisk tijdelijk kunnen laten terugkomen. Genoeg tijd om je data te kopieren naar een andere schijf.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten