Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?
Oud 30 januari 2010, 20:07   #1
ofirp

Question fotoshow

Ik heb met windows moviemaker een dia show gemaakt,die goed werkt.
Nu heb ik een vraag ik heb weer originele afdrukken nodig maar helaas alle ingescande
foto's zijn weg en ook het digitale bestand is weg. Het is voormij zeer belangrijk om weer
foto's te kunnenafdrukken.Weet iemand een manier om de losse digitale bestanden weer uit de movie show te halen. Of eventueel een programma dat dit kan. Mijn begrip van comp. is niet zo groot.
ofirp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 20:31   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FooBar
Standaard

Dat gaat niet lukken. De kwaliteit van zo'n diashow is namelijk veel te laag om een goed afdrukresultaat te krijgen. Het is niet zo ingewikkeld om foto's uit zo'n diashow te nemen, maar je krijgt alleen redelijk goede afdrukken als je de foto's niet groter dan zo'n 3 bij 2 cm print.

Reden hiervoor is dat de kwaliteit die nodig is om foto's goed op een tv te laten zien veel lager is de kwaliteit die nodig is om foto's af te drukken. Om schrijfruimte te besparen wordt in geval van een diashow de 'overbodige' kwaliteit weggegooid en die krijg je zonder de originele foto's nooit meer terug.

Om toch foto's uit de diashow te krijgen kun je bijvoorbeeld Media Player Classic Home Cinema gebruiken. Speel daarmee de diashow af en zet deze bij iedere nieuwe foto stil. In het menu File kun je dan kiezen voor Save Image om daarmee het op dat moment weergegeven beeld als foto op te slaan.
Ik zou zeggen, probeer dat eens en dan zie je zelf wat het resultaat wordt.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 23:58   #3
Jeep

Jeep's schermafbeelding

Lightbulb

Hi,

Aanvullend op Foobar: hier vind je Media Player Classic Home Cinema (is gratis).

Link: http://mpc-hc.sourceforge.net/downlo...lassic-hc.html

Jeep
Oud 31 januari 2010, 08:53   #4
magicman

Standaard

Volgens mij kun je dit ook met movie maker bereiken.Op iedere foto stil staan en op het pictogram camera drukken .
Oud 7 februari 2010, 11:16   #5
ofirp

Standaard

Het klopt ik heb deze movie player gedownload,werkt prima alleen het klopt de foto's zijn 72 dpi,maar toch beter dan niets.bedankt
ofirp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten