Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 July 2014, 21:14   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Nope geen stickertje van W8 op de laptop. Dat staat in het bios genageld.
Ik heb thuis (ben met vakantie) een link, naar een programmaatje waarmee je dat serial ( van W uit kunt lezen, want dat is toch wel gemakkelijk.

Overigens is het zo, dat als je nu van een dvd van W8 of 8.1 (afhankelijk waarmee hij standaard is geleverd) erin zo proppen en daarvan op zou starten, gewoon door het installatiue programma het serial uit het UEFI bios gelezen wordt en je zelft niet meer hoeft te activeren.
Alleen zit je dan wel met W8.1.
Ik draai het hier op een pc en een netbook. Ik moet zeggen: Het netbookje werd wat "stroperig" op W7, maar met W8.1 werk tie weer als een speer. (i3, 4GB, 120 GB ssd).

Dat progje had ik gevonden toen ik een laptop binnen had, die was gehackt door de "zogenaamde Microsoft medewerkers" waar de eigenaresse op in was gegaan.
Na een uur had ze door dat het niet goed zat en zette de laptop uit en verbrak de telefonische verbinding.
Echter: laptop gelokt. Bios om zeep en alle persoonlijke mappen waren ontoegankelijke snelkoppelingen geworden.
Na drie dagen prutsen draaide het ding weer, alleen kon ik niet activeren, omdat het serial niet was meegenomen uit het bios.
Toen redde dat programma me. (of liever zij werd gered van een nota van 160 euro voor een 8.1 pro licentie)

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 30 July 2014 om 21:16
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2014, 21:43   #12
anoniem54435
Guest

Standaard

Met Speccy is het wel handig om meteen na aankoop van een Computer / Laptop die gegevens op te slaan.

Vooral als je later een schone installatie wil uitvoeren, zonder alle niet echt nodige extra's
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten