Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 October 2016, 14:17   #1
anoniem56794
Guest

Standaard pin code

Wij hebben 2 computers en gebruiken op beide Open Office. De laatste tijd kregen we echter steeds meer storingen, zodat we besloten over te stappen op Libre Office. Het installeren van dit programma op mijn computer gaf geen enkel probleem. Toen ik het programma op de computer van mijn vrouw wilde installeren, kreeg ik op een gegeven moment een venster waarin ik de pincode van haar rekening (**********@live.nl) moest opgegeven. Nu hebben wij nog 2 rekeningen van comhem.se en van deze 2 rekeningen weet ik de pincode, maar van de livekonto heb ik geen idee en kan me ook niet herinneren dat we die ooit hebben gehad. Ik kreeg toen een mededeling dat ik naar instellingen moest gaan waar ik de pincode kon veranderen. Dat zal inderdaad wel gaan, maar dan heb je eerst de originele pincode nodig en die heb ik dus niet. Is er iemand die mij kan helpen?
Voor de volledigheid, we wonen in Zweden vandaar dat we rekeningen hebben van comhem.se.

Laatst gewijzigd door Moderator : 2 October 2016 om 17:30 Reden: Mailadres onherkenbaar gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 14:42   #2
anoniem49196
Guest

Standaard

LibreOffice is gratis. Je hoeft er niet voor te betalen en je moet dus zeker niet de pincode van wat voor rekening dan ook opgeven!
Daarnaast plaatste jij achter "de pincode van haar rekening" een e-mailadres. Niet doen, Ruud. Nooit een e-mailadres open en bloot op een forum zetten. Daar kan misbruik van gemaakt worden.
Dus, klik onder jouw bericht op de knop Bewerken en haal dan dat e-mailadres weg.
Bovendien is een e-mailadres natuurlijk niet hetzelfde als een rekening. Ik neem aan dat je een e-mailaccount bedoelt, want Com Hem is een Zweedse internetprovider.
Om LibreOffice te kunnen gebruiken hoef je echt geen e-mailadres + bijbehorend wachtwoord in te geven.

Waar heb jij LibreOffice gedownload? vraag ik me af.
LibreOffice kun je hier veilig downloaden: https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-fris/
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 15:49   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Je moet overigens NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT!!!!! je pincode van welke bankrekening dan ook aan iemand doorgeven.
Dat is nooit ergens voor nodig en als iemand dat dus vraagt kun je er 100% van uit gaan dat het om oplichting/fraude gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 16:17   #4
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik denk dat er sprake is van een misverstand, Black Tiger.
Ruud10 heeft het over "de pincode van haar rekening". Hij zal bedoelen: de pincode (of het wachtwoord) van haar account.
Het Engelse woord account kan zowel bankrekening betekenen als een e-mailaccount, en dat laatste lijkt hier bedoeld te worden.

Misschien woont Ruud10 al erg lang in Zweden en dan gaan die verschillende talen (en de betekenissen van woorden in die talen) een beetje door elkaar lopen.

Maar ik blijf erbij: om LibreOffice te kunnen gebruiken is het niet nodig om in wat voor scherm dan ook een e-mailadres + bijbehorend wachtwoord in te voeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 16:28   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Die codes moet je ook nooit afgeven. Wel vreemd dat ze het dan ook rekeningen noemt. Maar het ziet er naar uit dat je uitleg inderdaad klopt porrelaar.

Misschien Libreoffice van de verkeerde site gedownload die misschien malware met zich mee brengt zoals Softonic?

Ik zou zeggen verwijder dat hele Libreoffice.
Download hem dan van hier:
https://nl.libreoffice.org/
en dan opnieuw installeren, dan weet je zeker dat je de goede hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 17:31   #6
anoniem32141
Guest

Standaard

Ruud, ik heb het mailadres wat je in je post hebt neergezet even onherkenbaar gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 23:24   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

@Porrelaar: Oeps sorry, ik zie nu pas dat jij de juiste link ook al geplaatst had. Ik begin oud te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 11:39   #8
anoniem14396
Guest

Standaard

Ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Het lijkt mij dat er sprake is van een account zonder admin rechten, en Windows vraagt nu om een wachtwoord/pincode van een account met administrator rechten. Als je de installatie wil afmaken moet je een account opgeven die administrator is.

Als je daar het wachtwoord niet meer van weet, ga naar live.nl en reset daar je wachtwoord.

Laatst gewijzigd door Marc H : 3 October 2016 om 11:42
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 15:34   #9
anoniem56794
Guest

Standaard

In de eerste plaats wil ik iedereen bedanken voor de reacties en met name Backup Mod voor het onleesbaar maken van de e-mailaccount. In eerste instantie had ik het programma geďnstalleerd nadat ik gezocht had op Google. Daarna heb ik het geďnstalleerd van de website die porrelaar aangeeft, maar het probleem blijft. Steeds nadat ik probeer het programma te installeren komt er een venster waarin ik dus de code moet op geven. Ik heb van dit venster een foto gemaakt, maar heb geen idee hoe ik deze hier kan importeren. Deze code bestaat alleen uit cijfers, want als ik een letter probeer in te voeren gebeurt er niets. Ik denk dat Marc H gelijk heeft, maar ik heb op live.nl niet kunnen vinden hoe ik het wachtwoord/code reset. Zal ongetwijfeld aan mijn leeftijd liggen, word morgen 78.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 15:54   #10
anoniem49196
Guest

Standaard

Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.
Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’
Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld.
In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat.
Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).
Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links.
Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
Dan ga je naar dit forum. Misschien heb je deze website al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onderaan dat tekstvak op de knop ‘Meer opties’.

Ziet er er goed uit, dan kun je klikken op de knop Antwoord versturen.

Let op dat er geen privé informatie op de afbeelding staat, zoals een e-mailadres.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten