Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 November 2015, 19:01   #1
anoniem56794
Guest

Standaard thuisgroep

Wij hebben 3 laptops alle met Windows 10.Ik had een thuisgroep gemaakt en dat fungeerde prima. Nu ben ik niet zo'n goede techneut dus heb ik iets verkeerd gedaan waardoor ik niet meer kon defragmenteren. Om dit probleem op te lossen heb ik van de week Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Ik had toen geen thuisgroep op deze laptop. Ik heb geprobeerd een nieuwe thuisgroep te installeren, maar dat ging niet omdat op de andere laptops de thuisgroep nog wel zat. Ik heb deze toen zo goed mogelijk trachten te verwijderen. Als ik nu echter op deze laptop een werkgroep wil installeren krijg ik de mededeling ER KAN GEEN THUISGROEP WORDEN GEINSTALLEERD OP DEZE COMPUTER.
Nu weet ik dat er een site is waarop je betaalde hulp kunt krijgen ik heb echter geen idee welke site dat is. Ik heb wel begrepen dat je kunt betalen via PayPal.
Mijn vraag is nu weet iemand hoe ik mijn probleem met de thuisgroep kan oplossen en/of naar welke site ik moet gaan voor betaalde hulp.
Ter informatie: ik woon in Zweden, spreek die taal wel, maar beheers die niet, dus het liefst hulp in het Nederlands.
Bij voorbaat dank.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2015, 22:25   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Een Thuisgroep hoef je nooit te "verwijderen". Je moet alleen de laptops allemaal uit de thuisgroep halen, via het netwerkcentrum. Dan zijn ze dus geen van allen lid meer en bestaat de thuisgroep niet meer.

Daarna zet je ze allemaal aan en maakt op 1 een nieuwe thuisgroep aan met wachtwoord. Je laat die laptop aanstaan.
Als dat gelukt is maak je met hetzelfde wachtwoord de andere laptops lid van dezelfde thuisgroep door hetzelfde wachtwoord in te voeren.

Ik heb die problemen zelf ook eens gehad en het blijkt dat het te maken heeft met de locatie (dus welke laptop) je de thuisgroep hebt gestart.

Niek

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2015, 14:30   #3
anoniem56794
Guest

Standaard Thuisgroep

Ik heb van de week driekeer telefonisch contact gehad met Microsoft via Ierland (totaal meer dan 5 uur).. Wat ze ook probeerden, het probleem is en werd niet opgelost. Wat nu nog overblijft is de computer geheel leeg maken en dan Windows 10 op nieuw laden. Het terug zetten van documenten en foto's kost echter veel tijd en dat weerhoud mij nog even.
Bedankt voor de genoten belangstelling.
Ruud
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2015, 15:22   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Een andere handige oplossing: laat die thuisgroep achterwege.
Zorg gewoon dat alle computers die je nodig hebt in dezelfde werkgroep aanwezig zijn.
Dan gewoon shares aanmaken (dus delen wat je delen wilt).

Kun je er dan nog niet bij, gebruik dan gebruikersnaam en wachtwoord van de computer die je benaderen wilt, of nog handiger, zorg dat je op welke computer een account aanwezig hebt met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, dan kun je er wel gewoon bij en werkt vrijwel hetzelfde als thuisgroep.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten