Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 February 2014, 14:29   #1
anoniem56794
Guest

Standaard thuisnetwerk

Ik ben 75, woon in Zweden en heb een HP laptop met Windows 7 en een Toshiba laptop met Windows 8.1 Ik wil nu een LAN bouwen, maar dat lukt mij niet, Ik heb nu 2 vragen te weten: kun je een Lan maken met een computer met Windows 7 en één met Windows 8.1
De aansluiting voor Windows 8.1 was al geheel klaar toen ik 8.1 had geinstalleerd, maar met Windows 7 is dit moeilijke ik kan nl niet het wachtwoord vinden. Als ik klik op de link: waar kan ik het wachtwoord vinden, dan kom ik bij het venster waar ik het wachtwoord moet invullen. Dit schiet dus niet op. aan iemand mij helpen??
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2014, 15:42   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Jawel er kan een thuisnetwerk worden gemaakt waarin beide computers aanwezig zijn.
Welke aansluiting van Windows 7 bedoel je? Die met de router?
Welk wachtwoord bedoel je? Dat van de router, of van de thuisgroep?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2014, 18:29   #3
anoniem56794
Guest

Standaard

Ik bedoel het wachtwoord van de thuisgroep. Ik heb wel het wachtwoord van de computer met Windows 8.1 maar niet van die met Windows 7 Het enige wat ik volgens mij nog nodig heb is het wachtwoord. Ik heb dat wel gezien, maar was zo stom om het niet te noteren en dacht dat er wel weer een venster zou komen"wachtwoord vergeten, klik dan hier" maar dat kwam dus niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2014, 20:51   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ga via het configuratiescherm naar " Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep" Daar kan je het wachtwoord voor de thuis groep inzien, afdrukken en wijzigen.
De andere pc moet je met dat wachtwoord via dat zelfde centrum lid maken van diezelfde thuisgroep.
Daarna kan je zelf kiezen wat je wilt delen via het netwerkcentrum.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2014, 17:52   #5
anoniem56794
Guest

Standaard

Hej, Het "probleem" is opgelost. Ik had het wachtwoord van de compuuter met Windows 8 wel op een papiertje geschreven en daarna ingevuld op de computer met Windows 7, maar dat werkte niet, dus dacht ik dat ik 2 verschillende wachtwoorden zou moeten hebben. Ik heb nuna jou bericht het wachtwoord gekopieeerd naar een e-mail en vandaar weeer gekopieerd en ingeplakt op de computer met Windows 7 en toen kreeg ik onmiddellijk de mededeling dat deze computer nu ook was aangesloten op het Thuis netwerk. Nu nog even uitzoeken hoe het verder gaat, maar dat lukt zeker. Ik wil je heel hartelijk bedanken voor je wel heel snelle en goede hulp.. In een woord fanttastisch. Moet ik mij nu nog verder afmelden??
Ruud
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2014, 18:08   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Graag gedaan. Fijn dat het opgelost is.
En nee je hoeft je niet af te melden. De vragen gaan op dit forum ook niet op slot ofzo.
Als je weer eens een vraag of probleem hebt, start je weer een nieuwe thread in het betreffende onderwerp en gaan we weer verder.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten