Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 January 2018, 14:32   #1
a3koerier

Standaard windows vista

Sinds enige weken krijg ik nadat ik ingelogd ben op de pagina van internet bankieren van ING de melding dat mijn "internet explorer" verouderd is en dat ik uit moet kijken naar : Chrome , Firefox , Edge , Safari , is dat serieus of proberen ze je een bepaalde richting op te duwen ??
a3koerier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2018, 14:47   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Nee dat klopt Vista kan zomaar onveilig worden , het is verouderd en wordt niet meer bijgewerkt.
De banken waarschuwen niet voor niets .

Ook die andere browsers kunnen die waarschuwingen gaan geven.

Zie Hier.

https://support.microsoft.com/nl-nl/...end-of-support

Laatst gewijzigd door Desperado : 14 January 2018 om 14:50
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2018, 14:48   #3
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Nee, dat is wel serieus. Jouw versie van Internet Explorer ondersteunt de huidige webstandaarden onvolledig waardoor ING het niet meer voor elkaar krijg de website helemaal goed in Internet Explorer te laten functioneren.

Maar er is nog wat anders aan de hand. Eigenlijk veel kwalijker waar ING je blijkbaar niet voor waarschuwt. Zowel Vista als de versie van Internet Explorer die daar op staat worden niet meer door Microsoft ondersteund (sinds 11 april 2017). Dit betekent dat er geen veiligheidsupdates meer worden uitgegeven en naar mate de tijd verstrijkt je computer steeds vatbaarder wordt voor aanvallen van buiten af.

Eigenlijk zou je dus helemaal niet meer met Vista moeten internetbankieren. Een van de vier gesuggereerde browsers nemen heeft ook niet zo veel nut: Chrome en Firefox ondersteunen Vista ook niet meer. En Edge en Safari kunnen niet op Vista.

Nu is de kans dat er wat mis gaat niet zo groot. Maar mocht onverhoopt toch je rekening geplunderd worden via je computer, dan zou het zomaar kunnen dat ING moeilijk gaat doen omdat ze vinden dat jij je zaakjes beveiligingstechnisch niet op orde hebt. Omdat je ook voor een deel zelf verantwoordelijk bent hebben ze ergens een punt, maar daar mogen ze dan wel eens deugdelijk voor waarschuwen.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2018, 16:21   #4
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

FF 52 is de laatste voor XP en Vista maar hoewel het geen nieuwe functies meer krijgt komen er nog wel veiligheidsupdates voor FF.

Windows had zelf nog nooit updates voor FF uitgegeven zover ik weet.

https://support.mozilla.org/nl/kb/ei...ws-xp-en-vista

XP wordt nog heel veel gebruikt, vergis je niet.
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2018, 16:45   #5
Desperado

Standaard

FF heeft niets met Microsoft te maken , dus Microsoft maakt daar ook geen Updates voor.

XP ja wordt nog gebruikt , ook met het risico voor jezelf , dus Internetbankieren is dan niet slim.
Oud 14 January 2018, 21:14   #6
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
FF heeft niets met Microsoft te maken , dus Microsoft maakt daar ook geen Updates voor.

XP ja wordt nog gebruikt , ook met het risico voor jezelf , dus Internetbankieren is dan niet slim.
Ach Flashplayer en heel veel hardware heeft ook niets met Microsoft te maken en toch krijg ik de drivers binnen vanaf de updateserver van Microsoft, als ik dat wil.

Niek
Oud 14 January 2018, 21:34   #7
Desperado

Standaard

Even goed lezen ...

Van FF krijg je echt niets via een Microsoft server binnen.

En FF heb je niet nodig daar kun je zonder.

De Flashplayer is een vast onderdeel van tegenwoordig Windows 10 .
Dus daar krijg je via Microsoft updates van binnen ,
Afgelopen week nog , ergens in de buurt van 10-‎1-‎2018

Laatst gewijzigd door Desperado : 14 January 2018 om 21:40
Oud 14 January 2018, 22:22   #8
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

In de nieuwe browsers word de flashplayer uitgevoerd in een zogenaamde sandbox.
Iets wat in een sandbox draait heeft geen toegang tot enige resources die buiten die sandbox draaien.
Vroeger toen het als gewone plugin draaide is daar veel misbruik van gemaakt omdat de software vele lekken heeft gekend waar dus misbruik van gemaakt kon worden door b.v. troep in de zogenaamde filmpjes te zetten, denk aan virussen, of andere malware. Door de sandbox is h.e.a. heel veel veiliger geworden. Dit is waarom op lugubere websites ze je een of andere media player willen laten installeren waardoor deze exploids weer mogelijk worden. Internet explorer voor versie 11 heeft die sandbox niet en worden dus door praktisch elke website die goed beveiligd moeten zijn
niet meer toegelaten. Binnenkort heb ik het vermoeden zal de flashplayer helemaal in de ban gedaan worden omdat de HTML 5 zelf gemakkelijk media kan afspelen.

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten