Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 March 2018, 16:41   #21
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Vul de dns van Google in 8.8.8.8 of 8.8.4.4 als 2de dns als de eerste de url niet om kan zetten word de query door gestuurd naar de 2de.
Zit je altijd goed.
Misschien kan de tweede router in bridge mode gezet worden dan kan je gewoon de wan gebruiken.
Als je een internet pagina bezoekt word deze tijdelijk in de cache gezet en zal van daar uit geladen worden bij een hernieuwd bezoek behalve de variabele data die word altijd vernieuwd. Dat is precies om sneller te laden.

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......

Laatst gewijzigd door dappertje : 8 March 2018 om 16:43
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2018, 23:25   #22
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met beveiliging op router2? Is dat het wachtwoord van de wifi?
Nee. Met eventuele beveiliging bedoel ik beveiling als bijv. firewall's, icmp blokkades en dat soort zaken. Dat heb je dan op router 2 niet nodig en kan nadelig werken.

Citaat:
Ik heb bij DNS van router 2 het toegangspunt van router 1 ingevuld nl 192.168.1.1.
Oeps, ik zie dat ik niet specifiek genoeg was in mijn vorige antwoord.
Dit DNS ip hooguit invullen als je dat op het LAN gedeelte kunt doen. In elk geval zeker niet in het WAN gedeelte als er op de WAN poort van router 2 niets zit aangesloten.

In router 1 wordt gewoon alles geregeld, dus wat 192.168.1.1 lokaal niet weet wordt opgevraagd via de twee DNS servers van je eigen provider op internet.
Er is dus geen enkele noodzaak om Google DNS servers in te gaan geven. Zou ik ook niet doen trouwens.

Inderdaad worden internet pagina's in een cache gezet, maar er wordt ook in de router een ARP tabel opgebouwd van ip's die je al bezocht hebt, dus ik denk dat het straks wel meevalt.

Normaliter mag het niets uit maken qua snelheid. Je moet echter nooit zoekresultaten vergelijken met het daadwerkelijk laden van pagina's. Appels en peren verhaal.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2018, 18:04   #23
j.claassen

Standaard

Het duurde idd veel en veel te lang. Dus heb ik nu router 2 geen vast ip adres meer gegeven en ook de DNS server laten bepalen door Router 1. Hij vult zelf 192.168.1.1 in en mijn probleem blijkt verholpen te zijn
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 00:06   #24
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ah in dat geval heb je hem middels de WAN poort verbonden, dat verklaart veel.
Ik had aangegeven de kabel van router 1 in een LAN poort van router 2 te hangen en dan het LAN ip vast in te stellen.

Anyway, zo kan het ook, zal dan alleen wat meer werk zijn als je een poort forward nodig hebt en toestellen op router 1 kunnen toestellen op router 2 niet "zien" en omgekeerd.
Verder maakt het niet veel uit.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 07:15   #25
sjouwer

sjouwer's schermafbeelding

Standaard

oeps
schreef ik niet wan poort leeg laten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjouwer Bekijk bericht
wel de dhcp op router 2 uitgezet
en de wan poort leeggelaten
je verliest dus een lan poort welke van router naar router gaat
sjouwer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2018, 12:11   #26
j.claassen

Standaard

Nou werkt mijn spulletje prima, echter....
Ik heb regelmatig dat ik in de buurt van router 2 niet kan inloggen, bv op mijn mobiel. Als ik dan de stekker van router2 even uittrek en er weer instop dan werkt het weer. Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen dat dit niet steeds gebeurt?
Oud 8 April 2018, 05:02   #27
j.claassen

Standaard

Ik zie geen reacties op mijn vorige melding. Het lijkt erop dat router 2 regelmatig niet goed werkt. As ik hem dan even van de stroom haal en er weer aanhang gaat het weer prima. Ligt dat aan de (oude) router of zijn er andere zaken die een rol spelen?
Oud 8 April 2018, 12:21   #28
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Je hebt neem ik aan twee wifi toegangspunten. Hebben die dezelfde naam en wachtwoord? Zo ja, controleer dan of ze niet op hetzelfde kanaal zitten, want dat gaat elkaar dan bijten. Stel dan op beide routers een vast kanaal in, liefst zo ver mogelijk uit elkaar, maar voor het beste resultaat hou je rekening met de kanalen die je buren al in gebruik hebben.

Zijn ze al verschillen ingesteld, dan zitten je buren misschien ook op het kanaal van router 2. Onder Windows kun je dit tooltje gebruiken om dat inzichtelijk te maken: https://www.computeridee.nl/download...rken/inssider/
Er zijn ook apps voor je telefoon die hetzelfde doen, maar daar kan ik niet in adviseren, want mijn draagbare apparaten draaien allemaal Windows.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten