Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 May 2011, 13:03   #1
Baardaap

Standaard ci 11 vragen en klagen

Eerste klacht; voorkant, dat schreefje onderaan de hoofdletter T (van Tablets). Bah wat vind ik dát lelijk, een hoofdletter T met een schreefje naar één kant. Getver!

Waarmee gelijk de vraag, pagina 3, stukje van de redactie, de kop opsteekt; 'Zo hebben we de leesbaarheid vergroot door het lettertype aan te passen en is het dus veel prettiger lezen.' Vraag; welk nieuw lettertype? Ik zie stukken in een schreefloze letter (lijkt op Arial) en stukken met een schreefletter. Mijn voorkeur gaat uit naar een schreefloze letter (slechts ten dele een kwestie van smaak, de weergave van 1 en l is in Arial tenminste duidelijk - in Times New Roman zien ze er identiek uit) en dat geeft MIJ meer leesplezier, anderen zullen juist een schreefletter prefereren.

Tweede klacht; pagina 60 en 61, VAN WORD NAAR EXCEL. Dat antwoord werkt dus inderdaad alleen als de boeken in Word in een tabel staan. Mijn antwoord zou dan ook dit als extra bevatten;

Sla de tekst in Word op als TEKST ZONDER OPMAAK. Ga naar Excel en gebruik daar EXTERNE GEGEVENS OPHALEN - VAN TEKST. Speel vervolgens met de instellingen van de wizard voor het beste resultaat (waarbij de instellingen uiteraard afhangen van de indeling van je Word document.'

Derde klacht; pagina 61, FAQman Privé. Lijkt mij toch een béétje te veel MediaMarkt veer in de bips (of ben ik de enige die liever naar een winkel (a) in de buurt (b) waar je vriendelijk geholpen wordt - ook als er een probleem is waar je voor terug komt - gaat al moet je daar misschien (c) iets meer betalen?)!

Laatst gewijzigd door Baardaap : 18 May 2011 om 15:44 Reden: Tekst aangepast en blauw gemaakt. Laaste stukje gewist (PS-3).
Baardaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 13:09   #2
Baardaap

Standaard

Oh en de tips over het afspelen van gedownloade films en series blijf ik ook wat twijfelachtig vinden, maar dat is meer omdat ik het niet helemaal gepast vindt om - als tijdschrift - mensen te stimuleren onrechtmatige handelingen te verrichten. CI / HUB zou het tenslotte ook niet echt prettig vinden als de een of ander zegt 'ComputerIdee kopen? Die lees je toch gewoon in de winkel of je maakt er een kopie van!' toch?!
Oud 18 May 2011, 14:28   #3
Edmoor

Edmoor's schermafbeelding

Standaard

Oud 18 May 2011, 15:05   #4
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Wat een gezeik: gelukkig bestaat ook zeik uit 95% water en is dus volkomen pijnloos net als de woorden die Baardaap hier boven neer typt.

Overigen moet je vragen en klachten over het blad rechtstreeks richten aan de redactie van Computeridee dat is eerlijker dan op een forum, dit is eigenlijk een beetje achterbaks, en wees blij dat ieder mens anders is, en nog even wat anders, je bent niet verplicht Computeridee te kopen nog te lezen er zijn nog veel meer computerbladen.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 18 May 2011 om 15:13
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 15:16   #5
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Nou heren, wel even beleefd blijven.
Maar het is erg verwonderlijk, waar een mens zich allemaal aan kan storen.
Wat the F*ck is een "schreefletter" ?

Niek
Oud 18 May 2011, 15:30   #6
Baardaap

Standaard

Niekie30 een schreefletter is een letter met van die uitsteekseltjes er aan. Lettertypes zijn onder te verdelen in schreef en schreefloos.

Hoofdmoot van mijn openingspost was het lettertype; ik erger mij aan sommige lettertypen omdat ze zo onhandig zijn. Als een lettertype meerdere verschillende tekens IDENTIEK weergeeft dan heb ik gewoon een hekel aan dat lettertype - want het nodigt uit tot schrijffouten. Ik programmeer en dan zijn schrijffouten potentieel DODELIJK, vandaar. Verder vind ik - maar dat is dus een kwestie van smaak - schreefletters NIET prettig lezen. Gewoon, die uitsteeksels geven - wat mij betreft - een onrustig beeld.

Dit onderdeel van het forum is 'vragen aan de redactie - geen technische'. Ik heb één vraag gesteld; welk lettertype. Omdat ik het belangrijk vindt. Punt.
Oud 18 May 2011, 15:32   #7
dutch-online
Guest

Question

De mooiste letter
Mensen zijn vaak op zoek naar de mooiste letter. Smaken verschillen uiteraard, maar toch even deze tip. Bij lettertypes maken we onderscheid tussen schreefletters en schreefloze letters.

Schreefletters
Een schreefletter heeft onderaan een horizontaal streepje waar de letter op ‘rust'. Dit lettertype is rustgevend en dus makkelijker te lezen. Gebruik liefst een schreefletter in drukwerk. Voorbeelden van schreefletters zijn Times New Roman, Garamond, Georgia of Palatino...

Verder niet zo belangrijk.

En Klagen over het Blad zou ik niet hier doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 15:50   #8
Baardaap

Standaard

Beste Dutch-Online als het alleen de streep onderaan zou zijn, mwoah. Maar het zijn al die uitsteeksels waar de meeste schreefletters van voorzien zijn (zie de ci nr 11 voorkant, het woord Tablets; uitsteeksels omlaag aan de T bovenkant, uitsteeksels naar links aan de b en l bovenaan).

Nogmaals, het is in het bijzonder dat dingetje aan de l waar ik mij aan erger, de rest vind ik gewoon lelijk, onrustig ogen.

Laatst gewijzigd door Baardaap : 18 May 2011 om 15:52
Oud 18 May 2011, 16:17   #9
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het blad er maar even bij gepakt en begrijp nu wat een schreefletter" is. Verder denk ik dat het meer jou probleem is dat je je aan zoiets ergert.
Het was mij never nooit niet opgevallen en ik vindt het ook peunuts.
Dat je programmeert en daar een juist letter type voor gebruikt is alleen maar verstandig en begrijpelijk.
Maar lees het blad niet als programmeur, want dat is de bedoeling niet.

Mijn motto blijft: Erger je je ergens aan of maak je ergens boos over?
Bekijk of het helpt dat je dat doet.
Help het niet?
Maak je dan ook niet boos, of erger je niet. je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee.

Niek
Oud 18 May 2011, 16:17   #10
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

""Derde klacht; pagina 61, FAQman Privé. Lijkt mij toch een béétje te veel MediaMarkt veer in de bips (of ben ik de enige die liever naar een winkel (a) in de buurt (b) waar je vriendelijk geholpen wordt - ook als er een probleem is waar je voor terug komt - gaat al moet je daar misschien (c) iets meer betalen?)!""

Er zijn mensen die (a) een mediamarkt in de buurt hebben ,,die daar (b) door vriendelijk personeel worden geholpen ,en (c) geen problemen hebben dus ook niet terug hoeven te komen.

En wat die letters betreft ,,het blad leest een stuk prettiger ,,waarschijnlijk zelfs voor de meeste mensen !
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten