Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Surftip

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 January 2019, 23:06   #11
Joman

Standaard

Da's klontjes...
Joman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2019, 00:24   #12
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Niet parsen dus of wel ? ..
Oud 17 January 2019, 17:38   #13
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Sorry, ik had even de thread niet gevolgd door drukte.

Citaat:
Mobiele telefoon is nu ook weer goed, dus het lijkt me toch wel aannemelijk dat het aan Ziggo lag.
Dat zou mij al verbazen. Ziggo verzorgt die website toch niet? Alleen de internet verbinding en die gaat niet zorgen dat een php site wel of niet als php pagina zichtbaar is.

Overigens heb ik ook Ziggo en bij mij was hij wel gewoon goed zichtbaar.
Dus mocht het echt aan Ziggo hebben gelegen dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat precies dat veroorzaakt zou hebben. En dan is het dus schijnbaar ook nog maar alleen in jouw netwerk segment geweest bij Ziggo. Vandaar mijn grote twijfel.

Dat gezegd hebbende, er was nog de vraag wat parsen was?
Een html bestand kun je meteen zien, dat wordt automatisch al snel omgezet naar een zichtbare pagina.
PHP ook een codering en wordt standaard niet door de Webserver software ondersteund, daar moet apart PHP voor geinstalleerd zijn zodat php pagina's ook gelezen en door webserver software begrepen wordt.
Dat omzetten van php naar een mooie zichbare pagina wordt ook wel parsen genoemd.
Dat krijg je in plaats daarvan een pagina met code te zien.

Als er veel html in de pagina zit of als er paden naar een layout thema niet helemaal correct staan, dan kan het ook gebeuren dat je zo'n pagina krijgt te zien als in jouw screenshot.
Ik zeg dan ook dat de php niet parsed, maar het kan zijn dat ik dat dan fout zeg.

Kortom kan men zeggen dat een php pagina niet op de juiste manier opgebouwd wordt.

Dit kan echter ook veroorzaakt worden door cache zowel op de server als lokaal op de pc/browser. Als er gebruik wordt gemaakt van bepaalde cache systemen en er wordt iets aan de site verandert, zonder de cache te legen, dan kunnen er ook rare dingen gebeuren.

Dat zou weer een reden kunnen zijn dat het bij mij wel goed werkte, omdat ik nooit op die site kom.

Er zit ook veel javascript op die site. Als je javascript uitzet of blokkeert kunnen er ook rare dingen gebeuren.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk uitgelegd wat ik bedoelde.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2019, 13:24   #14
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht

Dat gezegd hebbende, er was nog de vraag wat parsen was?
Een html bestand kun je meteen zien, dat wordt automatisch al snel omgezet naar een zichtbare pagina.
PHP ook een codering en wordt standaard niet door de Webserver software ondersteund, daar moet apart PHP voor geinstalleerd zijn zodat php pagina's ook gelezen en door webserver software begrepen wordt.
Dat omzetten van php naar een mooie zichbare pagina wordt ook wel parsen genoemd.
Dat krijg je in plaats daarvan een pagina met code te zien.
Moest ik even over nadenken... En begreep ik vervolgens niet

Maar zelf wat meer gezocht, en zie nu wat ik niet begreep:
een HTML pagina kan PHP code bevatten. De HTML wordt direct naar iemands browser gestuurd, maar de PHP code wordt op de server eerst 'geparsd', ofwel ook naar HTML omgezet, en zo als volledig HTML naar de browser van de verzoekende gebruiker gestuurd. Zo ongeveer...
Dat parsen vind dus plaats op de server waar de pagina vandaan komt, en die info zag ik niet zo snel.

http://john-crisp.com/dma322/phpBB3/...l/lib0023.html

Maar parsen kan blijkbaar ook op meerdere manieren uitgelegd en/of toegepast worden.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten