Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 October 2016, 20:05   #1
anoniem58120
Guest

Standaard Aanpassen helderheid werkt niet meer na updat

Na de "verjaardsupdate" van Windows 10 kan ik de helderheid van mijn beeldscherm niet meer aanpassen.
Ik heb speciale toetsen voor de helderheid, die tot de update goed werkten. Als ik ze nu gebruik, zie ik linksboven een balkje. Daar kan ik het "knopje" voor de helderheid één omlaag en weer terugzetten, maar de helderheid verandert niet.
Via Instellingen kan ik de schuifbalk van de helderheid helemaal naar links of rechts schuiven, maar de helderheid verandert niet.
Voor de duidelijkheid: ik werk met een Aspire Switch 10E 2-in-1, gekocht met Windows 10 al geïnstalleerd.
Misschien een idee van de redactie van Computer Idee om alle klachten over de nieuwe update te verzamelen en namens ons bij Microsoft aan de bel te trekken.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 21:58   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Zoek hier http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/drivers jou type laptop en installeer alle drivers voor het toetsenbord en special key's voor Windows 10.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 3 October 2016 om 15:06
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 15:01   #3
anoniem58120
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Zoek hier http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/drivers jou type laptop en installeer alle drivers voor het toetsenbord en spacial key's voor Windows 10.

Niek
Dat lost misschien het probleem met de speciale toetsen op, maar waarom werkt het wijzigen van de helderheid via instellingen dan niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 15:07   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat zou te maken kunnen hebben met de basis energie instellingen. Een helder scherm, vraagt maar energie.
Dus misschien eens kijken bij de energie instellingen dan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 11:50   #5
anoniem58120
Guest

Standaard

Citaat:
Zoek hier http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/drivers jou type laptop en installeer alle drivers voor het toetsenbord en special key's voor Windows 10.

Niek
Ik heb gekeken bij acer, maar ze hebben geen drivers voor het toetsenbord. Ze geven aan dat de juiste drivers worden geïnstalleerd via Windows Update. Raar maar waar.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 11:52   #6
anoniem58120
Guest

Standaard

Citaat:
Dat zou te maken kunnen hebben met de basis energie instellingen. Een helder scherm, vraagt maar energie.
Dus misschien eens kijken bij de energie instellingen dan.

Niek
Dit heb ik gedaan, maar het werkt niet. Ik vind het ook raar dat alles vóór de update wel werkte en na de update niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 12:24   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je nog binnen 10 dagen bent na de update kan je hem terug draaien via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 16:50   #8
anoniem38560
Guest

Post Helderheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitten Bekijk bericht
Na de "verjaardsupdate" van Windows 10 kan ik de helderheid van mijn beeldscherm niet meer aanpassen.
Ik heb speciale toetsen voor de helderheid, die tot de update goed werkten. Als ik ze nu gebruik, zie ik linksboven een balkje. Daar kan ik het "knopje" voor de helderheid één omlaag en weer terugzetten, maar de helderheid verandert niet.
Via Instellingen kan ik de schuifbalk van de helderheid helemaal naar links of rechts schuiven, maar de helderheid verandert niet.
Voor de duidelijkheid: ik werk met een Aspire Switch 10E 2-in-1, gekocht met Windows 10 al geïnstalleerd.
Misschien een idee van de redactie van Computer Idee om alle klachten over de nieuwe update te verzamelen en namens ons bij Microsoft aan de bel te trekken.
Ik had het zelfde probleem en had te maken met FN knop.
Ik heb geen notebook bij de hand maar ik weet dat er ergens in de settings de FN knop kan worden ingesteld dat hij bij indrukken de F knoppen bruikbaar maak of de speciale toetsen. Probeer de helderheid knoppen eens zonder de FN knop in te drukken. Misschien dom idee hoor maar bij mij werkte dat wel.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 21:44   #9
anoniem58120
Guest

Standaard Opgelost

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Ik had het zelfde probleem en had te maken met FN knop.
Ik heb geen notebook bij de hand maar ik weet dat er ergens in de settings de FN knop kan worden ingesteld dat hij bij indrukken de F knoppen bruikbaar maak of de speciale toetsen. Probeer de helderheid knoppen eens zonder de FN knop in te drukken. Misschien dom idee hoor maar bij mij werkte dat wel.

Dappertje
Het ging mij niet alleen om de toetsen. Ook via Instellingen kon ik de helderheid niet aanpassen. Gelukkig heb ik het net zelf opgelost.
Op de Engelstalige sites blijkt dat dit helderheidsprobleem vaker voorkomt bij Windows 10. Ik vond een advies om via Configuratiescherm -> Apparaatbeheer> Beeldschermadapters de driver te wijzigen in Microsoft Basic Display Adapter. Dit werkte bij mij echter niet. Daarop heb ik de driver weer teruggezet naar Intel(R) HD Graphics, zoals het eerst stond. En nu kan ik wél de helderheid aanpassen, zowel via Instellingen als met behulp van de toetscombinaties. Wat de oorzaak precies was, heb ik niet kunnen achterhalen, maar nu werkt het weer.

Iedereen die heeft meegdacht: hartelijk dank.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2016, 21:59   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat is fijn dat je de oplossing ook met ons deelt. Ik vermoed dat bij het herinstalleren van de Intel driver, net een nieuwere versie is geinstalleerd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten