Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 August 2015, 21:35   #1
anoniem58061
Guest

Question Beeldscherm niet compatibel

Ik krijg vanuit de "Windows 10 download app" de opmerking:

De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met Windows 10. Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning.

Mijn systeem nu: draait met Windows 7 Home Premium Service Pack 1.

Systeem: HP Pavilion Slimline
Video: HP S2231a
Display adapter: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2015, 21:42   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Niet, zijn geen drivers voor de toch wel bejaarde chipsetset/grafische kaart.
http://www.nvidia.com/download/drive...px/14875/en-us

Laatste die zijn gemaakt waren/zijn voor Vista, die in compatibiliteitsmodus proberen te installeren maar vrees dat het niet gaat werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2015, 01:40   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Kijk eventueel nog even bij HP of er drivers zijn, aan de hand van het modelnummer van je computer.

Voor de duidelijkheid, de melding heeft niks met je beeldscherm te maken, maar alles met de videochip in de computer. Microsoft is hier wat ver doorgeschoten in een poging om foutmeldingen begrijpelijk te maken voor de gemiddelde computeraar.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2015, 15:07   #4
anoniem57366
Guest

Standaard Grafische kaart niet compatibel met Windows 1

Ik heb hetzelfde probleem met de upgrade foutboodschap "NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 is incompatible with windows 10 upgrade".
Gespeurd op internet naar een oplossing, wel wat gevonden maar geen echt fijne oplossing.
Het handigst is misschien wel om (als er een vrij PCI slot is) om een nieuwe videokaart te kopen voor een paar tientjes. Dan heb je meteen ook een digitale en een HDMI aansluiting voor het beeldscherm.
Let wel op
- dat je er dan een koopt met een Windows10 driver
- dat de nieuwe kaart past in het beschikbare slot (de kaarten hebben vaak PCI-E X16 )
- dat de stroomvoorziening van je PC dat aankan
- dat er voldoende koellucht bij kan komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert_CID_Forum Bekijk bericht
Ik krijg vanuit de "Windows 10 download app" de opmerking:

De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met Windows 10. Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning.

Mijn systeem nu: draait met Windows 7 Home Premium Service Pack 1.

Systeem: HP Pavilion Slimline
Video: HP S2231a
Display adapter: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Laatst gewijzigd door henkd49 : 12 August 2015 om 16:18
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2015, 15:32   #5
anoniem27570
Guest

Standaard

Het is de chipset die het tegenhoud, daar zit tevens de GPU in.
Een grafische kaart erin plaatsen helpt niet.

Zou gewoon W7 blijven gebruiken en sparen voor nieuw spul.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2015, 11:12   #6
anoniem13673
Guest

Standaard

Je bent niet de enige die hiermee zit, en wij zijn ook niet de enigen die opmerken dat dat wel een behoorlijk fossiel is ☺

https://forums.geforce.com/default/t...or-windows-10/

That being said – dat linkje gaat naar een forum waar mensen een manier hebben gevonden om een upgrade naar Win10 uit te voeren én toch die chipset aan de praat te houden, maar het zijn vrij specifieke stappen die je moet nemen om het voor elkaar te krijgen.

Van nVidia hoef je in ieder geval géén support meer te verwachten – die hebben jaren terug de hele chipset-afdeling al opgedoekt en alles wat daar nog van bestaat is al enige tijd EOL, oftewel, daar wordt niets meer aan gedaan en er komen ook geen nieuwe drivers meer voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2015, 22:41   #7
anoniem33315
Guest

Standaard

Je kan ook nog proberen de exe met winrar uit te pakken en dan een map met daarin een .cat en een .inf bestand te zoeken en dan via apparaatbeheer installeren.
Of met Driverbackup de huidige geinstalleerde videokaartdrivers backuppen,dan windows 10 installeren en de backup terugzetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2015, 16:19   #8
anoniem33315
Guest

Standaard

Het is meestal niet zo belangrijk welke windows versie er bij staat.
is alleen een garantie dat het werkt op die windows en zegt niets over een latere windows.
Het enige dat belangrijk is is de architektuur (32- of 64-bits) en de ondersteunde directX versie en die is 9 voor windows 10 en kijk hier maar eens.
Ik heb zelfs een computer met Windows 10 waarvan de videokaart draait op een Vista 64bit driver
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2015, 16:33   #9
anoniem57366
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henkd49 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem met de upgrade foutboodschap "NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 is incompatible with windows 10 upgrade".
Gespeurd op internet naar een oplossing, wel wat gevonden maar geen echt fijne oplossing.
Het handigst is misschien wel om (als er een vrij PCI slot is) om een nieuwe videokaart te kopen voor een paar tientjes. Dan heb je meteen ook een digitale en een HDMI aansluiting voor het beeldscherm.
Let wel op
- dat je er dan een koopt met een Windows10 driver
- dat de nieuwe kaart past in het beschikbare slot (de kaarten hebben vaak PCI-E X16 )
- dat de stroomvoorziening van je PC dat aankan
- dat er voldoende koellucht bij kan komen.
De Windows 10 upgrade is nu prima gelukt, nadat ik een nieuwe videokaart heb bijgeplaatst in een vrij PCI-Express slot. Kosten 35 euro.
De automatische Windows 10 update bleef maar melden dat de update niet mogelijk was door die (op het motherboard ingebakken) Geforce videokaart.
Daarom de upgrade uitgevoerd conform wat is beschreven in http://www.microsoft.com/nl-nl/softw...load/windows10
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten