Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Brandweer

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 March 2015, 21:27   #1
anoniem57738
Guest

Standaard Verbatim DVD+R slechte batch?

Goedenavond,

Ik heb voor de 2e keer lege DVD+R's besteld van Verbatim op www.iwonatec.nl.
Het was een mooie aanbieding 100x DVD+R spindel voor 2 tientjes (heb er 2 gehaald).
Nu heb ik echter diverse dvd's die mislukten (nu al 10 op de 40), na inspektie van de dvd's bleek er bij de slechte exemplaren een soort van vingerafdruk, wat lijkt op een soort olie achtige vlek aan de buitenrand van de dvd te zien was.
Heb ik gewoon pech met een slechte batch (ik dacht dat Verbatim altijd een betrouwbaar merk was)? Hoe kunnen deze vlekken ontstaan? Wellicht een partij met waterschade geweest die ze nu tegen korting verkopen (ik ga van alles bedenken)?
Als ik straks nog meer slechte dvd's tegenkom ben ik van plan om een klacht te gaan sturen en hopelijk mijn geld of deel daarvan terug te vragen via Iwonatec.

Iemand ervaring hiermee?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2015, 23:03   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Nee geen ervaring mee, tenminste niet de laatste tig jaar.
Maar brand er eens 10 of 20 met een andere dvd brander. daar kan het ook aan liggen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 07:09   #3
anoniem57738
Guest

Standaard

Nee, het ligt niet aan de brander, heb pas een nieuwe externe brander van Samsung gehaald (de interne was versleten). Je kunt ook duidelijk op de een aantal dvd's een vlek zien zitten aan de rand waar hij niet kan branden (of me heel veel moeite).
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 07:43   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Die vlek is niet met bijvoorbeeld een brillendoekje of zo'n duizend dingen doekje te verwijderen?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 11:38   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Als het echt alleen aan de buitenrand is zou je kunnen testen of minder GB schrijven (b.v. 1 GB) wel goed gaat, omdat er vanuit het centrum beschreven wordt. Dan heb je meer overtuiging dat die vlekken de oorzaak zijn.
Die vlekken (regenboogkleurtjes waarschijnlijk) kunnen veroorzaakt zijn doordat twee oppervlakken net niet goed op elkaar geperst zijn, en net geen 100% contact maken.

Ik zou elke DVD bewaren, de goede- en slecht gebrande, en ze terugsturen. Als er inhoud op staat die je niet bekend wilt maken dan bekras eventueel je de wel goed gebrande.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 20:53   #6
anoniem57738
Guest

Standaard

Bedankt voor de reakties, ik denk dat Erik den Houter (laatste reactie) het bij het juiste eind heeft.
Ze zijn dus niet te verwijderen met een doekje en inderdaad, stopt hij met branden bij zo´n 85 of 90% bij de probleem dvd´s... dit zou dan precies kloppen, op het moment dat de vlek bij de rand begint.
Ik heb nu ineens weer allemaal goede dvd´s op de spindel, dus ik wacht nog even af, ik leg de aparte dvd´s met vlek die ik nu nog tegenkom apart en ga ze eventueel nog gebruiken voor zaken waar ik maar 80% ofzo van de dvd nodig heb.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 20:57   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

De vlekken kunnen ook door verkeerde opslag komen,
Daar kan Verbatim, vermoedelijk zelf niets aan doen , daarvoor inderdaad naar de leverancier.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2015, 21:25   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

ALS het slechte persing van twee oppervlakken is.... zou ik niets met de schijfjes doen, behalve terug zien te brengen.
Een schijfje draait met hoge snelheid, en die oppervlakken kunnen alleen meer van elkaar loskomen, en zelfs je drive vernietigen.
Ook zal een miniem spleetje tussen de oppervlakken hygroscopisch zijn, dus vocht en dus schimmel bevorderen. Kan alleen maar een slecht resultaat geven.

Het lullige is dat je relatief veel moeite en geld kwijt bent om je gelijk te halen, maar het zal ook goed zijn voor andere klanten, want als niemand hiervoor geld terug eist blijven ze het verkopen.
Neem contact op met het bedrijf (mailtje), leg duidelijk uit wat er aan de hand is, en dat je om een oplossing vraagt.

Ik zou persoonlijk geen enkel schijfje gebruiken voor opslag
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten