Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 December 2014, 12:30   #1
anoniem53875
Guest

Standaard afspelen op tv

Onlangs heb ik op mijn pc m.b.v. Pinnacle een vakantievideo gemonteerd.
Daarna tot film verwerkt, (.avi). Deze klare film heb ik naar een externe harde schijf gekopieerd. Die schijf heb ik aangesloten op mijn tv m.b.v. een usb ingang.
Als ik de film wil afspelen krijg ik de melding: Film kan niet worden gelezen of gevonden. Ik heb op die schijf een stuk of tien films staan en op één na krijg ik steeds diezelfde melding. Die ene film die ik wel te zien krijg heeft ook een .avi-formaat. Dus er is bij mijn weten geen verschil.
Hoe kan ik die andere films ook afspelen op tv?

Groetjes,

Wopev
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2014, 14:27   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Welk merk en type TV?
En AVI zegt niet veel, tis een verzamelnaam voor een container die allerlei codecs kunnen hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Audio_Video_Interleave
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2014, 14:30   #3
anoniem53875
Guest

Standaard

Inmiddels ben ik een stapje verder.
Ik ben erachter gekomen dat ik avi moet configureren naar mpeg. Dat heb ik m.b.v. "WinX Free AVI to MPEG Converter" gedaan.
Nu krijg ik na het converteren te maken met een nieuw probleem. De eerste tien minuten worden normaal afgespeeld. Daarna krijg ik weer de melding: Film kan niet worden gelezen of gevonden. Ook als ik op mijn pc naar de geconverteerde versie kijk, zie ik dat de film na zo'n tien minuten afgelopen is. Op de een of andere manier gaat er iets mis met de conversie. Ik heb het proces nog twee maal herhaald, maar met hetzelfde teleurstellende resultaat.
Heeft iemand nog een suggestie???

GR. Wopev
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2014, 15:41   #4
anoniem33315
Guest

Standaard

Harde schijf vol?
Video bewerken vraagt veel gb's
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2014, 15:42   #5
anoniem26473
Guest

Standaard

Gebruik een mediaplayer. Simpelste vorm daarvan is chromecast met plex media server. Moet je tv wel een hdmi ingang hebben. Om het ding aan te sturen heb je een tablet of smartphone nodig. Anders kun je beter een zelfstandige mediaplayer nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2014, 10:43   #6
anoniem53875
Guest

Standaard

De harde schijf is bij lange na niet vol.
Een mediaplayer heb ik niet. Ik heb begrepen dat het met een harde schijf + usb ingang op de tv (Philips) ook zou moeten lukken.
Gr. Wopev
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2014, 11:02   #7
anoniem53875
Guest

Standaard

Ik heb een andere converter gedownload (iSky). Op het moment dat ik wil converteren krijg ik de melding dat de originele footage voor slechts
een derde geconverteerd zal worden.
a: Zou dat ook de reden kunnen zijn waarom de eerdere converter (WinXFree) ook maar voor een beperkt deel geconverteerd heeft?
b: Heeft iemand een suggestie voor een free converter die een wel complete film converteert?
Gr. Wopev.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2014, 11:57   #8
anoniem13673
Guest

Standaard

Het feit dat je schijf vol zit, hoeft niet te betekenen dat hij ook daadwerkelijk vol is, maar misschien wel dat hij FAT32 geformatteerd is. Bij oudere PC's (WinXP of daarvoor) zie je dat nog wel. Die hebben een maximale bestandsgrootte van 4 GB en met ongecomprimeerde video zit je daar zo aan.

Wat converteren betreft, ik denk dat je een shareware-versie te pakken hebt. Die converteren soms maar gedeeltelijk omdat ze verwachten dat je voor de rest dan de betaalde versie aanschaft.
Je kunt bijvoorbeeld FreeMake proberen, die hebben ook een videoconversie-tooltje.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2014, 15:20   #9
anoniem53875
Guest

Standaard

Als ik Free Make wil downloaden, krijg ik van GData (Firewall/Virusscanner) de melding:

"Website geblokkeerd!

G DATA INTERNET SECURITY heeft de toegang tot deze webpagina geweigerd.
De pagina bevat schadelijke code: Win32.Application.OpenCandy.E (Engine B)."

?????

Gr. Wopev
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2014, 16:22   #10
anoniem26473
Guest

Standaard

Probeer hier eens mee: http://www.mediacoderhq.com/
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools