Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 October 2014, 17:42   #11
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Die logger komt alleen in de preview en is weg in de definitieve versie.
Maar de vraag blijft of de optie ook uit de EULA wordt verwijderd, zoniet kan die keylogger later altijd weer toegevoegd worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2014, 12:56   #12
anoniem33315
Guest

Standaard

Zou kunnen Anacho.

Op Softpedia een tip gevonden om nieuwe preview builds te installeren.
Deze toegepast en inderdaad het werkt.(nog geen nieuwe build helaas)

Ook op Softpedia een bericht dat er 2 update-opties komen in 10: Opt-in en Lockdown.
De 2de is interessant voor bedrijven die controle over updates willen houden (hmm lijkt me toch ook interessant voor gevorderde prive gebruiker)

De eerste (opt-in) installeerd alle updates in stilte en met weinig overlast voor de gebruiker.
Beide opties zijn nog niet te zien in deze preview,evenals internet explorer 12,die volgens microsoft wel in Win10 komt.
Grr,de lockscreen zit er nog in en helaas werkt mijn tip over het uitschakelen in het Windows 8 draadje niet meer.

Ook heb ik feedback gestuurd naar Microsoft om de App-tiles vertikaal plaatsen om het startmenu smaller te maken.

Edit: 13:34 Windows8 themepacks werken.

Laatst gewijzigd door Satneef : 7 October 2014 om 13:35
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2014, 18:35   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Startmenu is wel terug, maar er staat niet zo veel zinnigs in. Je zoekt je een ongeluk naar allerlei doodgewone zaken. Je houdt het vast niet voor mogelijk, maar waarschijnlijk is dit nog beroerder dan windows 8.
Ik heb net aan W7 moeten wennen t.o.v. XP (en ben nog steeds helemaal niet gewend), en ik krijg qua interface van de Windows versies steeds meer het idee dat het ooit goed was, en Microsoft het principe volgt dat er alleen maar jongere mensen bijkomen die toch niet weten wat het ooit was, en het met die wetenschap verwarrender maakt om weer een volgende versie op de markt te krijgen.
Raar, maar ik weet nog steeds hoe het startmenu van Windows 95 in elkaar zat, al heb ik dat maar heel kort gebruikt, maar de inrichting van het Startmenu van Windows 7 heb ik na ruim een half jaar nog steeds niet in de vingers, en ook de weergave van de onderdelen in de Verkenner is voor mij een totaal onsamenhangende boomstructuur geworden.

Snel voorbeeld:
bovenaan in de Verkenner staat het Bureaublad met een driehoekje om uit te klappen, en als je die opent staat daar onder als eerste de Bibliotheken.... maar er staat helemaal geen bibliotheek op mijn Bureaublad.
Dat principe vind ik zeer verwarrend.

Windows 10 zal voor mij echt niet aantrekkelijk worden zolang ik zwem in vragen over Windows 7.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2014, 19:55   #14
anoniem54435
Guest

Arrow

Dit zie je ongeveer in de verkenner van W8.1

Bijlage 18236

Het bibliotheek gebeuren is foetsie..

En mijn bureau blad is helemaal leeg ., alles wat ik nodig heb staat onder in de werkbalk.

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2014, 13:54   #15
anoniem33315
Guest

Standaard

Dringend advies: Ga niet,zoals sommigen op Tweakers deze preview,gebruiken om kritieke zaken als telebankieren te gaan doen!
De banken verbieden dit en krijg je zeer waarschijnlijk krijg je geld niet terug bij fraude.
Ook Micorosoft raadt het af.
Toevoeging:Bij geen enkele testversie van welk os dan ook is dit aan te raden!

Zojuist een pop-up gekregen na het klikken op de startknop:
'Was it easy to use start?'
Daarna kreeg ik,na op de pop-up geklikt te hebben, een scherm om een rapportcijfer te geven.

Inmiddels Avira anti-virus en Firefox geïnstalleerd,beiden werken goed!
Ach,de meeste Windows 8 programma's zullen wel werken.
Zeker nu Avira werkt. (was bij de preview van win 8 niet zo)

De algehele klreur van de taakbalk,start en explorer is te veranderen,open start en klik met de rechtermuistoets op een lege plek en klik op 'personalize'
De vuilnisbak is nu ook in het startmenu te zetten.
Deze laatste 2 tips zijn van Softpedia.
Om de vuilnisbak als tegel te zien is een herstart van Windows nodig.

@Niekie30 Succes ermee!
@couch_potato Je kan alle tegels gewoon verwijderen en je krijgt dan een Windows 7-achtig startmenu.

Mochten andere forumgebruikers ook bevindingen hebben voel u vrij om dit hier te posten.

Toevoeging: De optie om gratis taalpakketten te installeren zit er ook in en werkt net als bij Windows 8,maar helaas zijn er nog geen pakketten beschikbaar.

Laatst gewijzigd door Satneef : 9 October 2014 om 14:10
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2014, 15:07   #16
anoniem33315
Guest

Standaard

Volgens een artikel op Softpedia zal deze preview stoppen met werken op 15 April volgend jaar.
Hetgeen zou kunnen betekenen dat de uiteindelijke versie voor die datum zal zijn gerealiseerd.

Laatst gewijzigd door Satneef : 9 October 2014 om 15:45
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2014, 17:44   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik ben vanmiddag effe bezig geweest met W10, maar ik krijg niet zo'n mooi startmenu als jij hebt in post 1.
Het is bij mij eigenlijk nagenoeg hetzelfde als W8.1 ???

Niek.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2014, 15:44   #18
anoniem33315
Guest

Standaard

Hmm,vreemd.
Klik eens met de rechtermuisknop op de taakbalk en dan staat op het derde tabblad (Start menu) als eerste optie 'use the startmenu instead of the startscreen'
Vink deze aan,klik op apply en dan moet het geregeld zijn.
Blijft vreemd,want bij mij stond dit standaard al zo.

Laatst gewijzigd door Satneef : 13 October 2014 om 15:47
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2014, 15:47   #19
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik had hem vanmorgen gevonden. Inderdaad Startmenu en dan een vinkje zetten. Dat is mooi zo.
Thnx.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2014, 16:17   #20
anoniem33315
Guest

Standaard

Graag gedaan Niekie!

De apps van Sport1 en Youtube werken,die van KPN interactieve tv helaas niet! (kan ook aan virtualbox netwerk liggen,geen rechtstreeks kontakt met het modem,hetgeen vereist is bij itv-online)
Edit: ligt aan de app,itv-online via de browser werkt zowel in IE als in Firefox.

Youtube in de browser werkt in internet explorer,en slechts gedeeltijk in Firefox. (flashvideos niet)
Komt waarschijnlijk doordat de inline installatie van flash in firefox niet lukt.

Houdt Avira (en mogelijk ook andere virusscanners) in de gaten,waarschijnlijk werkt auto-update niet.
De manuele update werkt wel.

Laatst gewijzigd door Satneef : 13 October 2014 om 16:29
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten