Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 March 2013, 14:14   #1
anoniem55612
Guest

Standaard Blauw scherm na update

Ik heb een oude PC met Windows XP. Afgelopen week had ik een update voor mijn grafische kaart en nu gaat de PC na een minuutje of 5 over op het blauwe scherm en start daarna opnieuw op. In het blauwe scherm staat dat mijn grafische kaart mogelijk defect is en vervangen dient te worden.
Voor deze update draaide de PC perfect, dus ik krijg de indruk dat de update (een Windows update notabene!) te boosdoener is.
Ik heb al in de program files alle mappen verwijdert m.b.t. mijn grafische kaart en de PC opnieuw opgestart, echter zonder resultaat.
Is er wellicht een andere manier om dit op te lossen?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2013, 14:18   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Doe een systeemherstel ???

Maar ik denk dat er nog meer aan de hand is.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2013, 16:04   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Mappen in de map Program Files verwijderen is een slechte handeling. Dat is vragen om problemen.
Start op in veilige modus door F8 herhaaldelijk in te drukken vlak voordat Windows op start.
Ga daar via het configuratie scherm naar software en zoek de drivers van je grafische kaart en verwijderen die daar.
Vermoedelijk krijg je een foutmelding, omdat je mappen in Program files hebt verwijderd. Alsdan is de enige mogelijkheid om de laatste driver bij de fabrikant van je videokaart op te halen en die te installeren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2013, 16:31   #4
anoniem45232
Guest

Standaard

Een update voor je grafische kaart via Windows Update? Dat ik vragen om problemen. Haal altijd je drivers bij de fabrikant. Anders krijg je dit soort dingen. Je mag van geluk spreken dat je überhaupt nog beeld hebt gekregen.
Om ze te verwijderen volg je eerst de aanwijzingen van Niekie30, daarna ga je naar 'Control panel/Programs/Programs and Features/Installed Updates' en verwijder daar de gedownloade driver.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2013, 10:31   #5
anoniem55612
Guest

Standaard

Thanks, ik ga ermee aan de gang en plaats mijn bevindingen alhier. Ik las ik een ander topic dat dit probleem nog wel eens voorkomt en dat eventueel ook de grafische kaart kapot kan zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2013, 19:06   #6
anoniem17857
Guest

Standaard

layen we maar niet gelijk van het ergste uitgaan, ik zou ook als eerste een systeemherstel proberen of nog beter de laatste update verwijderen. al of niet in veilige modus.
het topic waar je over de videokaart las, heeft een probleem met een update van de fabrikant zelf, windows update werkt vaak iets anders.

Laatst gewijzigd door yomel : 12 March 2013 om 07:04
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 14:59   #7
anoniem55612
Guest

Standaard

Ik heb vandaag de computer eerst maar eens stofvrij gemaakt en gelijk even alles weer een keer aangedrukt.
Daarna opgestart en systeemherstel gedaan. Vervolgens via www.nvidia.com een scan uitgevoerd en deze gaf aan dat ik reeds over de meest recente drivers voor mijn grafische kaart beschik.
Daarna middels CCleaner de boel opgeschoond en ik ben nu met Defraggler aan het defragmenteren.
Tot nu toe gaat alles zonder problemen, dus ik krijg de indruk dat het probleem is opgelost.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 15:27   #8
anoniem54435
Guest

Exclamation

En als dat klaar is verwijderen die programma's . defragmenteren kan ook gewoon met XP.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten