Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 February 2013, 20:01   #1
anoniem55535
Guest

Standaard nieuwe laptop

hallo allemaal.

Ik kijk al een aantal weken op dit forum en heb vandaag een acount gemaakt om toch maar de vraag te stellen want:

Na 5 jaar trouwe dienst heeft mijn laptop het begeven. Het is dus tijd voor een nieuwe.
Ik heb de onderwerpen hier allemaal al bekeken maar weet niet zeker of de laptops die daar voor worden gesteld
goed voor mij zijn.

Wat zoek ik precies:

Ik heb geen zware eisen maar hij moet lekker snel zijn. Moet er een beetje op kunnen gamen.Call of duty 2 en misschien eens cod4. Wellicht kan ik ook mw3 er wel mee spelen, het hoeft niet allemaal op ultra. Met fps van 30 op low ben ik ook tevreden. Misschien dat ik voor mijn budget ook wel zwaardere spellen kan spelen. Hoeft niet per se zware games, daar kan ik dan wel mijn playstation voor gebruiken. Voor de rest tekstverwerken, films en series kijken, muziek luisteren. en af een toe een filmpje bewerken. maar dat hoeft niet met de zwaarste programma's.

de 320 gb die ik nu heb is prima en was nog niet vol mag wel iets meer dus zat zelf te denken aan 500gb. ik ga er niet veel mee rondreizen dus 17 inch mag. verder moet de prijs ongeveer tussen de 500 en 600,- liggen. Voor grote meerwaarde mag het er boven maar liever niet.

.

In andere topics zag ik deze laptops al staan maar weet niet of die goed zijn:

http://tweakers.net/pricewatch/31528...specificaties/
ook kwam er vandaag een folder van mediamarkt binnen met de

hp pavilion g7-2305sd voor 599,- misschien is dit ook een goede?

http://www.windowsinfo.nl/productinf...2305sd-d1m93ea

Dit zijn twee laptops van hp, ik hoef niet per se een laptop van hp, liever gewoon een goede.

ik hoop dat jullie kunnen helpen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2013, 20:51   #2
anoniem16239
Guest

Standaard

Ik zou deze van MSI nemen:
http://tweakers.net/pricewatch/32210...specificaties/

Zit een hele behoorlijke GT645M videochip in, een stuk beter dan zo'n dual graphics oplossing met HD7670M van AMD.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-...M.81417.0.html
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2013, 21:57   #3
anoniem55535
Guest

Standaard

Dankje voor je reactie. Ben niet echt bekend met het merk. Trouwens nog een kleine toevoeging: ik heb een ipod en op mijn vorige laptop werkte dat niet echt lekker snel. Die had ook vier gb werkgeheugen net als de bovengenoemde . Is 6 niet beter of voldoet deze 4 gb ook makkelijk. En heb je misschien nog een 15 inch laptop zodat ik wat kan vergelijken.. DankJe
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2013, 14:13   #4
anoniem17857
Guest

Standaard

niet alleen het aantal werkgeheugen is belangrijk of bepalend voor je snelheid, maar ook de snelheid van de processor. ik bijvoorbeeld met een I5-2500 en 8 Mb werkgeheugen heb weinig meegemaakt dat ik meer dan 4 Mb gebruik.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 09:17   #5
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter-93 Bekijk bericht
Dankje voor je reactie. Ben niet echt bekend met het merk.
MSI is in de hardware wereld een grote speler, vooral bekend als moederbordfabrikant. Qua service is het in Nederland ook prima geregeld.
Citaat:
Trouwens nog een kleine toevoeging: ik heb een ipod en op mijn vorige laptop werkte dat niet echt lekker snel. Die had ook vier gb werkgeheugen net als de bovengenoemde . Is 6 niet beter of voldoet deze 4 gb ook makkelijk.
Geheugenuitbreiding is niet duur, vraag bij de winkelier anders even naar de mogelijkheden om de laptop met 8GB i.p.v. 4GB geleverd te krijgen.
Citaat:
En heb je misschien nog een 15 inch laptop zodat ik wat kan vergelijken.. DankJe
Laptops met en dergelijk scherm hebben doorgaans maar een 1366x768 pixels resolutie.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2013, 22:50   #6
anoniem55535
Guest

Standaard

Hallo ,

Ik heb de laptop gekocht , die van msi. De laptop was binnen 24 uur thuis en natuurlijk meteen gebruikt. Windows 8 is nog erg wenne. Maar de eerste dagen deed de laptop het goed. Maar sinds gisteren vertoont hij toch rariteiten. Internet loopt uit het niets vast op normale sites als deze terwijl ik alleen maar muziek luister. Dit is een aantal keer gebeurd. Vanmiddag ben ik bezig en valt het internet uit. Sinds dien problemen met de toegang tot wifi en sinds vanmiddag 16 uur geen internet op de laptop, wel op andere apparaten, dus ligt aan laptop. Van alles geprobeerd maar niks. Ik laat hem dus weer ophalen en ga een nieuwe laptop kopen.

Kunnnen jullie helpen met een nieuwe laptop? Zelf zag ik een advertentie van de dell inspirion 15r voor 649€. Is dit een goede vervanger? Ik ben er ook achter gekomen dat het wel wat sneller mag met de laptop. Opstarten ging goed maar internet explorer ging ( toen Nog met internet) erg traag.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2013, 08:25   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

Snelheid van Internet en zeker draadloos is vaak afhankelijk van wat de provider levert .
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2013, 10:11   #8
anoniem16239
Guest

Standaard

Het lijkt wel een driverprobleempje. Misschien helpt het als je de WLAN driver herinstalleert.
http://www.msi.com/product/nb/CX70.h...r&os=Win8%2064

Let wel even op dat je de goede pakt, voor de CX70 heb je:

Atheros Wireless Lan - AW-NB100H
Intel Canyon Peak Centrino Wireless-N135/130 + BT4.0
RealTeK Wireless Lan _AW-NE139H
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2013, 19:51   #9
anoniem55535
Guest

Standaard

Hallo daar weer. Het internet is wel snel genoeg dus dat is niet het probleem. Ik zal zo snel mogelijk de wlandriver proberen te installeren. De laptop is nu bezig met updates in stalleren. Dat ging vrij snel. Alleen het opnieuw opstarte. Is nu al vanaf 13:00 bezig. Klopt dit wel,?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2013, 20:29   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

Nee

dat is niet goed

Trek de stekker er maar uit , en dan opnieuw opstarten.

Werkt dat niet zou ik terugzetten naar fabrieks instellingen [ recovery ] adviseren .

Of mischien beter Garantie aanspreken.

Laatst gewijzigd door Desperado : 2 March 2013 om 20:32
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten