Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 October 2012, 12:06   #1
anoniem54577
Guest

Standaard upgrade windows 8 over 7 (of xp) heen?

we kunnen dus voor 30 euro een upgrade naar windows 8 downloaden, alleen wil ik het op een aparte partitie zetten, maar zoals gewoonlijk kan ik dit eenvoudige vraagje niet beantwoord krijgen. ik wil het eerst uitproberen NAAST W7 voor ik eventueel definitief overga.

weet iemand hier of je kunt kiezen voor eroverheen of apart installeren? bedankt alvast!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2012, 12:13   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

W8 Downloaden en dat natuurlijk wel ergens opslaan extern .

Zelf op een DVD branden is een Optie.

Dan kun je rustig proberen wat mogelijk is

Maar let op Windows 8 is heel anders en zal om de : C partitie vragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2012, 14:13   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik heb nog niet geheel duidelijk hoe het allemaal zit met dat Windows 8 gebeuren.
Men biedt W8 pro aan voor rond de 140 euro.
Maar een upgrade van Windows 7 naar 8 kan je dan downloaden voor een paar tientjes.
Ik vermoed toch, dat je die laatste versie echt over W7 heen moet zetten en dus 7 gewoon kwijt bent.
Vanmorgen vroeg even gekeken bij MS, maar als je wilt opslaan, bieden ze een bestandje aan van 5,2 MB en dat kan nooit heel W8 zijn.
Het geheel blinkt ook uit door onduidelijkheid.
RT versies..... Met en zonder Windows Media Player etc...
Dus ik zou toch even voorzichtig zijn en me goed inlezen van tevoren, voordat je straks "geheel automatisch en vanzelf" (zoals bij MS vaker) geheel W7 kwijt bent.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2012, 16:43   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Direct bij Microsoft vandaan Windows 8 Pro voor 29,99 downloaden of voor 59,99 euro thuis laten sturen op DVD/CD alleen te betalen met creditkaart helaas.

Microsoft site is overbelast dus neem een ander tijdstip.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2012, 17:01   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik loop er nog niet warm voor. Voor 3 tientjes koop je dus iets, waarmee je niet eens een stukje muziek kunt beluisteren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2012, 17:05   #6
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Direct bij Microsoft vandaan Windows 8 Pro voor 29,99 downloaden of voor 59,99 euro thuis laten sturen op DVD/CD alleen te betalen met creditkaart helaas.

Microsoft site is overbelast dus neem een ander tijdstip.
..........
Ook de upgrade gewoon online te koop bij de Webwinkels
Niet de download maar de DVD.

Voorbeelden .. http://www.bol.com/nl/l/service/wind...737/index.html

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product...s2m_channel=70

..

LET OP!

Wanneer de PC is ge´nstalleerd met Windows 7, worden uw programma's, bestanden en instellingen behouden. Wanneer de PC draait op Windows XP of Windows Vista, dienen programma's na de upgrade naar Windows 8 opnieuw ge´nstalleerd te worden.

Laatst gewijzigd door Desperado : 26 October 2012 om 17:07
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 10:25   #7
anoniem54794
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwirinus Bekijk bericht
we kunnen dus voor 30 euro een upgrade naar windows 8 downloaden, alleen wil ik het op een aparte partitie zetten, maar zoals gewoonlijk kan ik dit eenvoudige vraagje niet beantwoord krijgen. ik wil het eerst uitproberen NAAST W7 voor ik eventueel definitief overga.

weet iemand hier of je kunt kiezen voor eroverheen of apart installeren? bedankt alvast!
Als je in een multiboot op verschillende partitie's windows 7 hebt geinstalleerd, je kan dan op 1 schone installatie je upgrade uitvoeren zonder je andere install's kwijt te raken.
Hoe windows 7 en 8 in een multiboot zullen werken heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar mocht je uiteindelijk alleen nog windows 8 kunnen opstarten kan je altijd nog dat repareren met de windows 7 dvd.
Maar omdat het beide windows is denk ik dat dat wel goed gaat.

Dus installeer windows 7 op een partitie waar nu nog geen besturingssysteem op is geinstalleerd, update, installeer drivers en activeer de hele handel zoals je dat altijd doet en upgrade deze naar windows 8, al je bestaande systemen op andere partities zullen gewoon blijven bestaan en zullen geen wijzigingen in plaats vinden.
Tijdens het opnieuw installeren van windows 7 zal je een scherm krijgen waar je de partitie kan kiezen, hou goed in de gaten dat je de goeie kiest.
Stationsletters kunnen anders zijn in windows, dus geef via eigenschappen eerst de partitie(station) een naam zodat je die makkelijker herkent.

Laatst gewijzigd door ethernal flame : 27 October 2012 om 10:58
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 10:58   #8
anoniem54577
Guest

Unhappy

[zegt de topic-starter: ]

dank jullie wel, maar oei, ik WIL dit allemaal niet! na heel veel pluizen kwam ik dit tegen:

http://windows.microsoft.com/en-US/w...-media-usb-dvd

... en dan met name dit stukje:

To install Windows 8 on another partition, there must be a version of Windows already running in the partition. You must create a DVD or USB flash drive that you can boot from. If you choose to create or use an ISO file, you’ll have to burn the ISO file to a DVD. After you create the DVD or USB flash drive, you’ll boot from it, and then choose a partition to upgrade to Windows 8.

en ook nu weer is het niet duidelijk: 'there must be a version of windows already running in THE partition'. eh... WELKE partitie? ik heb een mooie nieuwe lege partitie aangemaakt, de D:, met de naam 'Windows 8', en die wacht nu op invulling, zeg maar. mijn vriendin zegt: 'wacht nou maar op de nederlandse editie, en de zelfstandige, en geen upgrade, of heb je haast soms?' ik vind alleen het aanbod zo mooi, en zo goedkoop...

(sorry voor die smiley naast m'n naam, weet NIET hoe die daar komt, en ik krijg hem ook niet weg!)

Laatst gewijzigd door kwirinus : 27 October 2012 om 11:03
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 11:04   #9
anoniem54435
Guest

Standaard

Als Engels geen probleem is , kun je het doen.

Maar als al het andere in NL is , dan is het toch lastig werken.

En voor 30 Euro meer heb je toch een NL versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 11:25   #10
anoniem54794
Guest

Standaard

Om te upgraden heb je idd een voorgaande geinstalleerde versie nodig. Windows 7 op D installeren is dan nodig, als je dan van die upgrade eerst een opstartbare dvd moet maken, het zei zo.
Maar windows 7 installeren op D:

kan je doen met de windows 7 dvd.
nadat je dat gedaan hebt kan je kiezen welke je op wil starten, en die op D: zou je dan kunnen upgraden zonder het systeem waar je nu in werkt te beinvloeden.

Of windows 8 op deze manier gebruiken dan wel of niet geweldig is, dat kan je dan uitproberen, is het jou 30 euro waard, wat goedkoop is gemaakt door microsoft in de hoop de markt van mobiele apparaten te veroveren, kunnen we uit de geschiedenis van microsoft wel halen dat je inderdaad vaak beter even kan wachten, zodat kinderziektes er allemaal uit zijn, enz... maar in een multiboot is wel de enige manier om zoiets uit te proberen zonder je bestaande systeem kwijt te raken, dus windows 7 upgraden in een single boot systeem resulteert er sowieso in dat je windows 7 kwijt bent, upgraden in een schoon systeem is ook veel beter.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten