Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 May 2016, 09:36   #1
anoniem57787
Guest

Standaard Extender op camping gebruiken als router

Ik zit op een camping met redelijk goed wifi. Nadeel is dat je maar met 1 apparaar tegelijk kan inloggen. Uitloggen en inloggen neemt nogal wat tijd. Ik heb daarom een externe antenne en een router speciaal voor camper caravan.
Mijn buurman vraagt zich af of je niet gewoon een range extender kunt gebruiken als router? Op zich zou dat moeten lukken, maar de camping vraagt een inlognaam én een code. Kan een tp linkextender bv de 850 hiermee overweg?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2016, 14:46   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
of je niet gewoon een range extender kunt gebruiken als router? Op zich zou dat moeten lukken,
Hoezo denk je dat dit zou moeten lukken? Een range extender (het woord zegt het al) is om het wifi bereik te vergroten, het is geen router.

Of je hem kunt gebruiken op de camping is de grote vraag. Dan moet je in de handleiding van de 850 gaan kijken of hij ook handmatig ingesteld kan worden via de pc.
Ik heb vlug even in de handleiding gekeken van een TPLink extender 850RE en daarmee is het wel mogelijk (net als bij de meesten trouwens), om de extender in te stellen met inlognaam en wachtwoord (code).
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2016, 12:16   #3
anoniem57787
Guest

Standaard

Beste black tiger. Eerlijk gezegd is je antwoord niet erg duidelijk. Denk je dat het kan, of dat het niet kan?
Ik heb thuis ook zo een extender TP 850 en die werkt in feite als een router. Hij ontvangt het signaal van de router en zendt dit zelfstandig verder met eigen naam en code.
Via de laptop stel je die extender in (draadloos). Hij vindt de router en als je hem aanklikt vraagt hij het wachtwoord/code van de router.(je kunt de extender dezelfde naam en code als de router laten gebruiken of een eigen naam en code) Thuis is de code van de router iets van 123456789, maar op de camping kies je de wifi van de camping en dan wordt er een inlognaam (xV6Yf of zoiets) en een code (gfb5 of iets dergelijks) gevraagd. Ik vraag me dus af of dat kan met de TP 850
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2016, 23:11   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Vreemd, wat is hier onduidelijk aan?
Citaat:
van een TPLink extender 850RE en daarmee is het wel mogelijk
Alleen moet je zorgen dat je geen verkeerde benamingen gaat gebruiken en daardoor verkeerde dingen gaat denken of de zaak verwarrend maakt.
Een range extender werkt NIET als een router en is dat ook niet.
Wat ik in mijn eerder antwoord probeerde was je te porren in je handleiding te kijken. Maar omdat ik snel antwoord wilde geven heb ik dat maar gedaan alleen vond ik een handleiding van een 850RE en ik wist dus niet of dat jouw model was, er zijn vele 850 modellen.

Feitelijk geef je zelf ook al het antwoord nu. Als het met een router kan is er geen reden dat het niet met de camping zou kunnen, die gebruiken immers ook een router, zolang je de juiste inloggegevens maar hebt.

Dus, concluderend, om het nog eens duidelijk te maken.
Ja, die TP Link 850 kun je configureren als range extender met een gebruikersnaam en wachtwoord, dus die kan het wifi signaal van de camping ontvangen en zelfstandig weer verder sturen (versterken dus).
Ja je kunt hem instellen met de laptop met een gebruikersnaam en wachtwoord van de router of de code van de camping, al naar gelang wat wenselijk is.

Of je dan met meerdere apparaten van dat wifi netwerk gebruik kunt maken is afhankelijk van hoe de camping de zaak ingesteld en beveiligd heeft.
Als je maar 1x met een naam en code kunt inloggen is de kans groot, dat je ofwel met de laptop, ofwel met de repeater een verbinding kunt leggen.

En dat kan ik van hieruit niet zien, kwestie van proberen.
Maar ik ga er van uit dat het wel kan aangezien de meeste campings het niet zo strak beveiligd hebben allemaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2016, 10:14   #5
anoniem57787
Guest

Standaard

Beste black tiger. Je twijfelt 2 keer en dan zeg je in dezelfde bijdrage dat het wel moet gaan. Ik heb uiteraard de gebruiksaanwijzing gezien, maar vind hierin niet dat hij een camping log in accepteert. Ik heb een extender thuis, maar dat is 1400 km van hier. Als ik hem hier had, ging ik het zelf proberen. Daar komt bij dat het niet voor mijzelf is, ik heb een externe antenne en een R36 router en dat werkt prima.In feite werkt dit hetzelfde als een repeater thuis. Mijn buurman vraagt mij of, als hij een extender koopt, deze zal op deze camping zal werken. Garanties kan ik daarvoor nog steeds niet aan hem geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2016, 11:20   #6
anoniem57787
Guest

Standaard

Ik krijg net berichtvan tplink. Als de camping gebruik maakt van een zg "portal" lukt dat niet met een repeater van tplink.
In elk geval bedankt voor het meedenken
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2016, 13:41   #7
anoniem26536
Guest

Standaard

Misschien is Connectify Hotspot 2016.0.3.36821 een optie :
http://filehippo.com/download_connectify_hotspot/
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2016, 13:46   #8
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Je twijfelt 2 keer
Dan heb je niet goed gelezen. Ik stel 2x een vraag. De eerste aan jou, om je duidelijk te maken dat een range extender geen router is, staat er ook bij.
Bij de tweede vraag herhaal ik jouw vraag of het kan.
En dan begin ik met hoe je daar achter komt (het antwoord dus).
Ik denk dat je dat verkeerd begrepen heb, misschien omdat je zelf met je gedachten in een bepaalde richting zat. Een camping login en een router login is 1 pot nat. Het gaat om de beveiliging en inregeling.

Citaat:
Garanties kan ik daarvoor nog steeds niet aan hem geven.
Nee dat is nooit te doen, dat gaf ik ook aan in mijn laatste antwoord. Alles staat of valt met hoe de beveiliging is ingeregeld op de camping.
De enige wijze om daar achter te komen is te proberen.

MAAR...... als je je eigen vraag gaat bekijken:
Citaat:
Ik heb daarom een externe antenne en een router speciaal voor camper caravan.
Dus je kunt maar met 1 apparaat inloggen. Daarom heb jij een antenne en router gekocht. Daarmee kun je dus wel met meer apparaten inloggen?
Als jij met die router op dat netwerk kunt inloggen en die router dus als repeater kunt gebruiken en dat werkt, dan moet het ook lukken met een range extender.
Anders koopt die buurman zich toch ook zo'n antenne en router, weet je toch wel zeker dat het lukt?

V.w.b. het meedenken graag gedaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2016, 08:34   #9
anoniem57787
Guest

Standaard

Sorry black tiger, ik zit hier 1500 km van Nederland. Ik heb een externe antenne en een router, dus heb zelf geen problemen. Mijn buren die hier 3 maanden blijven, vinden het prachtig en zullen dit aanschaffen als ze straks weer terug zijn in Nederland. Ondertussen zitten we te filosoferen, of er een andere manier is. Het leek even dat het zou kunnen met een repeater van 20 euro, die ze hier kunnen kopen. Tplink gaf in eerste instantie aan dat het moest lukken, maar een dag later gaven ze aan dat het niet zou lukken als de camping een zg "portal" gebruikt.Verder wil ik er niet meer over in discussie gaan.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten