Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Brandweer

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 February 2015, 15:02   #31
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik vind het nogal vreemd dat in die lijst Verbatim als medium kwaliteit werd aangegeven, terwijl die uit ervaring betere kwaliteit zijn dan Sony of Philips waar ik meer problemen mee gehad heb dan met welke Verbatim dan ook.
Om over imation maar even helemaal niet te spreken..... De meeste verbatims werken hier nog. Veel andere merken, waaronder ook Imation en Philips niet meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2015, 16:53   #32
anoniem26473
Guest

Standaard

Kan ook komen omdat branders soms een voorkeur hebben voor bepaalde merken/typen. Mijn laatste brander werkte bijvoorbeeld heel goed met philips dvd's, terwijl die als middelmatig bekend staan.

Laatst gewijzigd door couch_potato : 11 February 2015 om 12:23
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2015, 21:33   #33
anoniem22217
Guest

Standaard

Ik had op een bepaald moment, ruim 6 vierkante meter DVD's en CD's netjes op schappen en nog wel zeker zoveel in alu DJ koffers. Tot ik in de gaten kreeg dat het echt uit de hand liep met de aanschaf van rollen DVD's en CD's van veel merken, als de prijs mij aanstond dan kocht ik een rol + 50 hoesjes of weer een koffer.

Uiteindelijk dus eens gaan kijken hoe dom ik bezig was en de oudste eruit gehaald en willekeurig zonder te letten op het merk afgespeeld zo'n 60% viel na 30 DVD's en CD's af ze starten zowel op de oude Windows'98 als op de nieuwe toen Windows 7 PC niet meer op.
Ik heb er honderden weggegeven en de rest in plasticafval zakken naar de stort.
Sinds 4 jaar gaat alles op HD's dan kun je nadat je hebt gekeken het weer verwijderen.
Heb alle soorten en merken DVD's en CD's wel gehad waarvan soms heel dure omdat DVD en CD spelers qua afspelen gewoon niet gelijkwaardig waren/zijn, ja zelfs de Philips DVD brander/lezer die defect raakte na een halfjaar en werd omgeruild tegen zelfde merk en type apparaat slikte de DVD's en CD's gemaakt op de eerste gewoon niet.
Er werd gesteld en aangetoond met allerlei test's in het begin van DVD's en CD's dat de data erop zeker 100 jaar mee zou gaan, niet waar dus het houd met 20 jaar op enkele uitzonderingen na wel op.
Ik ben blij dat ik mijn foto's heb uitgeprint over de digitale jaren anders was ik deze dus ook kwijt geweest.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2015, 23:41   #34
anoniem37718
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik heb bij Big Dennis nog nooit 1 foute cd of dvd toegestuurd gekregen. En dan gaat het over zo'n 400 stuks in de afgelopen jaren.
En denk je anders dat je je druk moet maken over 1 dvd die het niet doet en 0,14 eurocent kost?

Niek
ik maak me niet druk, dit ging erover dat het mij niet uit maakt of ik terug kan sturen.
Big Dennis? ik zie hier Opus en Nierle in die links?

Laatst gewijzigd door iemand85 : 10 February 2015 om 23:51
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2015, 23:47   #35
anoniem37718
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
I erop zeker 100 jaar mee zou gaan, niet waar dus het houd met 20 jaar op enkele uitzonderingen na wel op.
Ik ben blij dat ik mijn foto's heb uitgeprint over de digitale jaren anders was ik deze dus ook kwijt geweest.
20 jaar is mooi, als dat kan met tayo Uden, daar doe ik het voor, eens in de 20 jaar wat ik wil houden opnieuw branden moet lukken, maar weet niet of dat zo werkt
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2015, 10:57   #36
anoniem26473
Guest

Standaard

Ik zet tegenwoordig ook alles op externe schijven. Ik heb niet eens meer een brander in mijn pc zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2015, 12:12   #37
anoniem26138
Guest

Standaard

Tuurlijk, niet al je eieren in één mandje toch ? Het aantal backup's is recht evenredig met de mate van het belang wat je aan je bestanden hecht.
Zoek een scala voor je uit: CD, DVD, en interne + externe HDD + USB stick, en tegenwoordig de 'cloud' er bij als wilt.

Er wordt bij USB sticks wel eens aangeraden ze voor backup doeleinden altijd per twee te kopen, en ze dan beiden gelijk te behandelen, zodat ze een kopie van elkaar zijn. Gaat er eentje, dan heb je de andere om een nieuwe set te vullen.
Er bestaan ook 2-in-1 sticks, welke dus fysiek echt gescheiden zijn:
http://www.dhgate.com/product/multif...166665869.html

( Bij mij komt het overigens met regelmaat voor dat USB sticks foutmeldingen geven over geformatteerd moeten worden of niet herkend worden, of gecontroleerd moeten worden, en het opnieuw inbrengen lost dat dan echt niet op, maar het uittrekken, opnieuw opstarten van de PC, en dan insteken is vaak wel succesvol)

V.w.b. het zoeken naar je CD-R's, gebruik dit in Google:

Taiyo Yuden prijs "CD-R" ... (en niet 'uden')

De toevoeging van het woord 'prijs' geeft je meer Nederlandse verkooppunten.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 February 2015 om 12:33
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2015, 12:13   #38
anoniem54435
Guest

Arrow

In de nieuwere generatie Laptops , Notebooks , die erg platte dingen is niet eens ruimte voor een optische drive.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2015, 13:26   #39
anoniem37718
Guest

Standaard

dus dan bijvoorbeeld deze:
http://www.vmv.nl/product/101589/Tai...per_cakebox_50

weet niet wat ze bedoelen met 'printable tot aan de kern'

ik maak graag onderscheid tussen muziek verzameling en overige bestanden. mijn hele muziekverzameling op de laptop houden als backup lijkt me niet verstandig, usb's zijn ook niet safe begreep ik van jullie, dus blijft over dat ik een externe harde schijf moet kopen als ik mijn muziek wat langer wil bewaren, vind het erg omslachtig..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2015, 13:35   #40
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat zijn (inktjet) printbare labels... Als je geen labels print zou ik niet-printbare nemen, die zijn wel beschrijfbaar.
Maar het kan best dat dit de beste zijn, er staat geen gerelateerd product niet-printbaar bij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iemand85 Bekijk bericht
..... vind het erg omslachtig..
En elke dag weer die gezellige spanning of je jaren geleden de juiste keus deed.

Een externe harde schijf is eigenlijk onderdeel van de standaard uitrusting voor een computergebruiker. Het verbaast mij dat je die nog niet hebt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 February 2015 om 13:43
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten