Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 January 2015, 10:56   #1
anoniem54291
Guest

Standaard PDF omzetten in Word 2010 - hoe?

PDF naar Word 2010 omzetten

Ik heb eenmalig een lang PDF-bestand 4,2 MB groot (manuscript) met alleen standaard TEKST zonder poespas verder (en dus zonder afbeeldingen, grafieken e.d.), dat ik nog moet bewerken en daarom in een Word 2010-bestand wil omzetten zonder dat de layout (deels) verloren gaat of ongewild verandert.

Via Google vind ik zoooo veel keuzes, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Welk gratis programma kan dit goed en eenvoudig doen?
Bestaat er in dezen ook een (gratis) Nederlandstalig programma?

En als het wel een eventueel betaald programma is, bijv. van Adobe, heb ik dan 100% zekerheid dat bij converteren opmaak wel helemaal in tact blijft?

Alvast bedankt voor de hulp (ik heb Windows7 en Word 2010).
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2015, 14:37   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

100% zekerheid dat de opmaak behouden blijft heb je nooit. Je hebt eerder 100% zekerheid dat de opmaak niet helemaal over komt. Zelfs met het dure Acrobat van Adobe.
Je hebt gratis online diensten die een pdf in word kunnen omzetten. Dat zou ik eerst eens proberen, hoef je ook niks te installeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2015, 15:57   #3
anoniem26536
Guest

Standaard

Kijk eventueel eens hier naar : Free PDF to Word Doc Converter version 1.1 - http://www.hellopdf.com/
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2015, 16:25   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Je kunt eerst ook eens simpel knippen en plakken proberen. Gewoon je reader in text mode zetten, alles selecteren, knippen en weer plakken in word. Layout blijft zoals al gezegd, toch weinig van over.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2015, 23:50   #5
anoniem54291
Guest

Standaard

Bedankt voor deze reacties alvast.

De opties die door jullie worden gedaan, had ik gedeeltelijk al zelf uitgeprobeerd. Maar inderdaad verandert er dan te veel aan de originele opmaak.

Misschien een domme vraag... maar waarom is het eigenlijk niet mogelijk een PDF-bestand daar, in de PDF zelf dus, te bewerken? Dat zou toch veel handiger en gebruiksvriendelijker zijn; technisch moet het mogelijk zijn, denk ik.

Laatst gewijzigd door michelle-michelle : 17 January 2015 om 23:52
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2015, 08:27   #6
anoniem45394
Guest

Standaard

Een PDF is er voor bedoelt om documenten naar elkaar te sturen zonder dat deze veranderd kunnen worden, bv contracten, leveringsvoorwaarden en andere documenten die bindende afspraken bevatten.
Het zou wat moois worden als jij bv jouw arbeidscontract eenzijdig kon wijzigen door er 20 vakantiedagen aan toe te voegen en het uurloon met een paar tientjes kon verhogen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Portable_Document_Format

Laatst gewijzigd door PoppeSchuitema : 18 January 2015 om 08:33
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2015, 16:13   #7
anoniem30973
Guest

Standaard

Er zijn wel progs om in PDFś te knoeien, zie
http://computertotaal.nl/apps-softwa...bewerken-62088
http://computertotaal.nl/forumarchie...ingen-markeren
Zie ook
http://www.computeridee.nl/forum/#!/...rd-invoegen-2/

Laatst gewijzigd door Joman : 18 January 2015 om 16:22
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2015, 10:08   #8
anoniem54291
Guest

Standaard Pdf

Wat P-A-N-G en Joman hierboven beweren over PDF bewerken klopt ten dele als het bijv. om een arbeidscontract e.d. gaat, maar als het om je eigen manuscript gaat door de uitgever in een PDF omgezet, klopt het natuurlijk niet.
Het is dan ook geen kwestie van 'knoeien', zoals Joman hier wat ontactisch opmerkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2015, 10:45   #9
anoniem22217
Guest

Standaard

Met de betaalde versie of de gratis versie van Convert PDF to Word (Free!) worden pdf files bijna perfect overgezet in Word, net ng even getest met een rekening en die ziet er na conversie hetzelfde uit in Word, aanpassen is een ander verhaal maar dat is reeds gezegd plus de reden waarom het niet kan.

Je kunt Natuurlijk ook de pdf file incl opmaak gewoon zelf in Word maken door typen en plaatsen van tekstvakken enz.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2015, 17:32   #10
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p-a-n-g Bekijk bericht
Een PDF is er voor bedoelt om documenten naar elkaar te sturen zonder dat deze veranderd kunnen worden, bv contracten, leveringsvoorwaarden en andere documenten die bindende afspraken bevatten.
Het zou wat moois worden als jij bv jouw arbeidscontract eenzijdig kon wijzigen door er 20 vakantiedagen aan toe te voegen en het uurloon met een paar tientjes kon verhogen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Portable_Document_Format
Knappe jongen die dat hard krijgt voor een rechtbank. Als jij jezelf via een PDF-editor een loonsverhoging kunt geven, denk je niet dat dat dan al veel vaker was gebeurd?

Ik ken sowieso geen werkgevers die een arbeidscontract niet gewoon op dooie bomenspul zetten, en die door jou laten tekenen, meestal in tweevoud, dus één voor jou, en één voor hem. Die kan dan ook wel weer gescand worden, maar dan is het vrijwel onmogelijk om daar wijzigingen in te zetten, zeker zonder dat het opvalt.
En zelfs als je het onzichtbaar voor elkaar krijgt is er altijd de papieren versie nog, en kan via de bestandseigenschappen eenvoudig worden aangetoond dat jij jouw versie na ondertekening (die is immers op datum) nog hebt aangepast, want elk besturingssysteem en elke toepassing daarbinnen houdt de datum bij waarop een bestand voor het laatst is aangepast.
Beetje vreemd, nietwaar, dat een contract op 10 januari 2014 is getekend, en dat jouw baas een digitale versie kan overleggen die op 11 januari 2014 is ingescand, terwijl jouw versie voor het laatst is gewijzigd op 23 oktober 2014 en dat de enige kopie is waar een salaris van een ton per jaar op staat?

Overigens kan een PDF vrij eenvoudig worden aangepast, hoor. Adobe Acrobat doet niets anders, maar ook dingen als Foxit PDF-editor of zelfs LibreOffice kunnen dat. Als het écht belangrijke documenten in PDF-formaat zijn, dan zitten die ook wel dichtgetimmerd. PDF heeft uitgebreide beveiligingsmogelijkheden die sterk kunnen inperken wat je met dat bestand kan doen. Je kunt het zelfs zo ver beveiligen dat je niet eens kunt kopiëren vanuit een geopend PDF-je.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten