Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 October 2014, 00:34   #1
anoniem17266
Guest

Standaard erg trage verbinding via WiFi

Ik heb een ASUS laptop met een Atheros AR9485 netwerkkaart.(802.11b preamble)
Ik heb een UPC verbinding van 120 Mb/s
Via de kabel haal ik deze snelheid, maar via WiFi kom ik maar net aan de 35 MB/s
Ik heb de Netgear WNDR3700 router.
De netwerkkaart zou volgens mij tot 300MB/s moeten aankunnen, maar als ik via het netwerkcentrum naar de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding ga, zie ik bij "snelheid" 65 Mbps staan.
Ik weet dat de snelheid via WiFi altijd wat lager is, maar is het normaal dat hij zo laag is?
Of is dit een kwestie van instellingen?
En klopt de aangegeven snelheid van 65 Mbps wel of moet dit toch 300 Mbps zijn? Kan dit ook ergens worden gewijzigd?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2014, 01:19   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Op deze site http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11 lees ik dat 802.11b preamble een max. doorvoersnelheid heeft van 11Mb/s
En: "
Citaat:
Sommige bedrijven hebben toevoegingen gedaan aan de 802.11b-standaard zoals "channel bonding" (bundelen van kanalen) en "transmission burst" om snelheden van 22, 33 en 44 Mbit/s te halen.
Wil je sneller dan moet je al snel naar n of ac wifi netwerkkaarten.

Niek.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2014, 01:19   #3
anoniem26473
Guest

Standaard

Je haalt bits en bytes doorelkaar, dus wat voor snelheden je nu haalt, is een raadsel. De chip is een N versie, kan dus 300 Mbps aan, oftewel 37,5 MBps. De netgear zou ook deze snelheid moeten ondersteunen. Maar dan hebben we het over bruto snelheden, zonder overhead en zonder storing. 65 Mbps zou er op kunnen wijzen dat er geen N verbinding tot stand komt, maar een G. Dus dat beide elkaar niet goed herkennen. Of gewoon dat er veel storing tussen beide apparaten aanwezig is. Is de snelheid beter, als je de laptop vlak naast de router zet?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2014, 20:02   #4
anoniem32166
Guest

Standaard

Wifi is half duplex, je zult dus maximaal de helft van wat de router(fabrikant) opgeeft halen (150 zenden, 150 ontvangen). Tevens wordt de 300 Mbps verdeeld over het aantal draadloze apparaten wat er gebruik van maakt.

Ik zit nu met mijn telefoon bijna boven de router en haal 72Mbps, terwijl er nog een telefoon en een tablet verbonden is.

M.v.g. Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2014, 23:20   #5
anoniem15441
Guest

Standaard

Enkele weken geleden, zat ik met bijna het zelfde euvel.
Mijn Ziggo abbo is tot 90 Mbps en haalde draadloos op een meter van de router net geen 30 Mbps.
Allereerst de de software verwijdert vd netwerk adapter en opnieuw ge´nstalleerd en ? juist gelukkig tegen de 90 Mbps aan.
Ter info, ik kijk 1 keer per maand of er nw drivers zijn voor mijn HP laptop.
Wat ik ook nog heb gecontroleerd ,kan een aandacht punt zijn voor jou ,de router induiken.
Kijk daar eens op welke Band deze staat bij mij was het 2.4 Ghz ( N )
Staat deze bij jou misschien op ( G ) ? verander dat.
Kijk ook of de Tx-Power op 100 % staat, noteer ook op welk kanaal
hij staat ingesteld, noteer dit of onthou dit.
Google eens op inSSIDer en installeer dit,hiermee kan je in de buurt alle wifi stations aflezen qua sterkte en op welk kanaal deze zitten en die van jou zelf natuurlijk.
Voor de volledigheid, op 3 meter is mijn signaal -27 dBA en 82 Mbps,
op 10 Meter zit in de tuin, -46 dBA en 55 Mbps.
Hopelijk heb je er ook iets aan. .

succes ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2014, 00:49   #6
anoniem17266
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuizenier Bekijk bericht
Enkele weken geleden, zat ik met bijna het zelfde euvel.
Mijn Ziggo abbo is tot 90 Mbps en haalde draadloos op een meter van de router net geen 30 Mbps.
Allereerst de de software verwijdert vd netwerk adapter en opnieuw ge´nstalleerd en ? juist gelukkig tegen de 90 Mbps aan.
Ter info, ik kijk 1 keer per maand of er nw drivers zijn voor mijn HP laptop.
Wat ik ook nog heb gecontroleerd ,kan een aandacht punt zijn voor jou ,de router induiken.
Kijk daar eens op welke Band deze staat bij mij was het 2.4 Ghz ( N )
Staat deze bij jou misschien op ( G ) ? verander dat.
Kijk ook of de Tx-Power op 100 % staat, noteer ook op welk kanaal
hij staat ingesteld, noteer dit of onthou dit.
Google eens op inSSIDer en installeer dit,hiermee kan je in de buurt alle wifi stations aflezen qua sterkte en op welk kanaal deze zitten en die van jou zelf natuurlijk.
Voor de volledigheid, op 3 meter is mijn signaal -27 dBA en 82 Mbps,
op 10 Meter zit in de tuin, -46 dBA en 55 Mbps.
Hopelijk heb je er ook iets aan. .

succes ermee
Hij staat op 2.4 ghz.
k kan nergens vinden dat hij op G of iets anders staat. Waar kan ik dat vinden?
Ook kan ik geen TX power vinden?
Kanaal is atomatisch (volgens 192.168.1.1 . Volgens Inssider is het kanaal 6. andere routers hebben ander kanaal.
Signaalsterkte is -46.

Gr.

J.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2014, 00:54   #7
anoniem17266
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Je haalt bits en bytes doorelkaar, dus wat voor snelheden je nu haalt, is een raadsel. De chip is een N versie, kan dus 300 Mbps aan, oftewel 37,5 MBps. De netgear zou ook deze snelheid moeten ondersteunen. Maar dan hebben we het over bruto snelheden, zonder overhead en zonder storing. 65 Mbps zou er op kunnen wijzen dat er geen N verbinding tot stand komt, maar een G. Dus dat beide elkaar niet goed herkennen. Of gewoon dat er veel storing tussen beide apparaten aanwezig is. Is de snelheid beter, als je de laptop vlak naast de router zet?
Volgens speedtest is de download snelheid ongeveer 35 Mbps
In de details van de netwerkkaart geeft hij aan: snelheid = 65 Mbps
Bij de details van de LAN geeft aan aan; snelheid = 1,0 Gbps

Gr.

J.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2014, 11:28   #8
anoniem32166
Guest

Standaard

Ik gebruik voor Wifi meetsessies het apje Wifi Analizer (Android) op m'n mobile telefoon. Dit programma geeft mooie grafiekjes en zelfs advies in welke kanalen je het beste kunt gebruiken. De meeste routers hebben als onhebbelijkheid dat ze zich aan bepaalde kanalen houden zoals 1, 6 en 11. Het voordeel daarvan is voor de iets meer wetende gebruiker dat je zelf dan niet standaard kanalen kunt proberen, zoals 13 (ik woon in een druk Wifi gebied, niemand op kanaal 13 te bekennen, vertel dit vooral niet door!)

M.v.g. Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2014, 11:34   #9
anoniem17266
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels68 Bekijk bericht
Ik gebruik voor Wifi meetsessies het apje Wifi Analizer (Android) op m'n mobile telefoon. Dit programma geeft mooie grafiekjes en zelfs advies in welke kanalen je het beste kunt gebruiken. De meeste routers hebben als onhebbelijkheid dat ze zich aan bepaalde kanalen houden zoals 1, 6 en 11. Het voordeel daarvan is voor de iets meer wetende gebruiker dat je zelf dan niet standaard kanalen kunt proberen, zoals 13 (ik woon in een druk Wifi gebied, niemand op kanaal 13 te bekennen, vertel dit vooral niet door!)

M.v.g. Niels
ga ik proberen...
TX
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten